Pølser til middag

R

RoseBusk

Guest
har dere ofte pølser til middag? er det innafor med pølser? hva har dere ved siden av?
 
Har det kanskje 1 gang i måneden. Noen ganger med potetmos og salat, andre ganger i brød/lompe. En sjelden gang lager jeg pølsegrateng :)
 
Skal ha pølse og lompe idag :) fordi jeg rett og slett ikke gidder og stå å lage 3retters hele tiden å være super kokkmamma:hilarious:
 
Kan ikke huske sist gang jeg spiste pølser til middag, må ha vært når jeg selv var barn. Ettåringen her har aldri smakt pølser, vi spiser aldri pølser. Jeg hata pølser som barn. For noe lettvint koker vi poteter og noe grønnsaker og har f.eks stekt laks til. Det liker ettåringen veldig!
 
Ja, har det jevnlig. Tomatsuppe med pølser, pølsegryte grønnsaker, pølseform, pølser og spagetti osv.
 
Ikke veldig ofte, men innimellom. Ungene synes det er godt og velger gjerne det om de får bestemme. Da lager vi pølsewok, pølse i brun saus, pølsepizza eller pølse i brød. Vi bruker godt med grønnsaker ved siden av, så det synes jeg er helt innafor :)
 
Vi har aldri pølser. Hvis vi skal ha noe lettvint til middag tar jeg opp reste middag fra fryseren eller lager omelett og salat.
 
Vi har sjelden pølse i brød/lompe til middag annet enn når vi griller.

Ellers har vi pølser i tomatsuppe, one-pot-pasta, grønnsaksgrateng, grønnsakssuppe, pølsewok, pytt i panne, pølselapskaus eller med brun saus, poteter og grønnsaker.

Det her er alle typer pølser, wiener, grill og kjøttpølser. Og det har vi i perioder en gang i uka.
 
Pølse i brød og lompe har vi sjelden. Men det hender en lørdagsformiddag.
Men vi bruker pølse i mye forskjellig, i suppe, på pizza, lapskaus, div gratenger osv
Guttungen og samboer er veldig glad i pølse og hjemmelaget potetmos, så hender vi lager det å.
 
Vi spiser pølser i brød,pølser med mos og/eller spaghetti, pølsegrateng etc. Det er helt greit.
 
Helt innafor.... kam fort bli en gang i uka her[emoji85] tidsklemme, hva skal man si[emoji23] null dårlig samvittighet for det.
 
Tja, kanskje 1 gang i måneden? Oftere om sommeren pga grilling :)

Trine har noen gode oppskrifter på pølsegryter, de er digge! Er av typen med grønnsaker og sånn, ikke potetstapp.
 
Oftere på sommeren Mye bedre utvalg lett tilgjengelig da. Griller litt forskjellige pølser innimellom.

Men ja, vi bruker det på forskjellige vis året gjennom. Ikke hver uke men månedlig og tid is flere i mnd ja
 
ja, vi spiser pølser med jevne mellomrom, f.eks. pølsegrateng, pølsei lompe\brød med chips til,av og til potetmos, ellers hender det jeg lager pommes frites til.
 
Etter min mening er ikke pølser skikkelig middag, så det blir sjelden brukt her. Men skader overhode ikke iblant. :)
 
Back
Topp