Frykt for fremmede

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Når barnet plutselig skriker pga bestemor skal skifte og ikke jeg. Skal man da ta over? Eller hvis bestemor holder og barnet plutselig blir redd skal jeg holde barnet og trøste da?
 
Sniker.

Ja! Ikke la barnet være hos noen det er redd for, selv om det er bestemor. Ta over, og la barnet nærme seg på nytt mens det er trygt hos deg.
 
Jeg ville tatt barnet selv [emoji4] ingen vits i å presse barnet i slike situasjoner, det kan gjøre situasjonen mye vanskeligere og få henne/han til å være redd lenger. La barnet få nærme seg i sitt eget tempo [emoji4]

Opplevde det samme for noen uker siden med mini her og bestemoren som han ikke hadde sett på lenge. Jeg tok han i mine armer, så han fikk se henne litt mer på avstand først. Gikk seg til etterhvert [emoji4]
 
Sniker.

Ja! Ikke la barnet være hos noen det er redd for, selv om det er bestemor. Ta over, og la barnet nærme seg på nytt mens det er trygt hos deg.
Jeg ville tatt barnet selv [emoji4] ingen vits i å presse barnet i slike situasjoner, det kan gjøre situasjonen mye vanskeligere og få henne/han til å være redd lenger. La barnet få nærme seg i sitt eget tempo [emoji4]

Opplevde det samme for noen uker siden med mini her og bestemoren som han ikke hadde sett på lenge. Jeg tok han i mine armer, så han fikk se henne litt mer på avstand først. Gikk seg til etterhvert [emoji4]
Takk! Er så vandt med hundetrening at dette blir et ukjent område for meg heh
 
Jeg tar over i hvert fall. Står først inntil dem og sier rolig at det går fint og at hun er trygg, men hvis det ikke hjelper, så kommer hun til meg. Hun vet jo ikke hvem som er mormor og hvem som er postbud, bare at det ikke er mamma.
 
Jeg tar henne også. Vi er inne i en periode nå hvor ingen andre enn meg og mannen får styre med henne. Hun møter feks min mor flere ganger i uka, men ikke en gang hun blir godkjent. Håper det går over snart..
 
Kanskje fælt å si det. Men jeg føler meg mer spesiell nå, har følt veldig på den at hun bare vil ha puppen samme hvem som har den. Men endelig vil hun ha MEG huff
 
Kanskje fælt å si det. Men jeg føler meg mer spesiell nå, har følt veldig på den at hun bare vil ha puppen samme hvem som har den. Men endelig vil hun ha MEG huff

Du er spesiell for henne av mange grunner :) Lukten av deg, stemmen din, ansiktet ditt. Bevegelsene dine. :)
 
Back
Topp