Har alle bestemt seg for permisjon og sånn?

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
Må jo søke innen noen uker jeg, og vet enda ikke helt hvordan vi skal gjøre det.. Jeg skal ta første og andre del, 80% lønn tenker jeg, siden vi skal ha så lang perm som mulig.. men usikker på om han skal ta de neste 15 ukene deretter imens jeg er i ulønna permisjon eller om han skal ta gradert og spre det mer utover. Eller, at han utsetter sine uker og tar dem mot slutten av min ulønna permisjon når jeg skal tilbake i jobb igjen.. blir hjemmeværende iallefall til august 2020, muligens til desember 2020.

Har dere bestemt dere, og for hva? Må vi søke om alt nå på en gang, eller kan vi drøye noe?
 
Har ikke alt helt i boks enda, men vi skal finne det ut innen slutten av mnd. Skal søke i begynnelsen av oktober
 
Tror vi går for 80 % :) Tipper jeg tar min del og felles og kanskje litt ulønnet. Og at han sprer sine 15 uker over deltid. Men har ikke landet helt. Blir nok barnehage fra august 2020.
 
Har tenkt litt på det, men ikke noe helt bestemt ennå.. men her blir det ikke klassisk at jeg skal ut i jobb igjen mens han har perm. Så må se litt ann hvordan vi skal gjøre det
 
Pga økonomien, så blir det at vi tar 100% og jeg blir hjemme til oktober med litt ulønnet - så starter jeg litt i jobb mens samboer tar gradert permisjon en til to dager i uken. Og krysser fingrene for at vi får barnehageplass allerede fra januar 2020
 
80% lønn, vil si at jeg blir hjemme til 28 oktober, så tar jeg ut 10 uker ferie (har fått overført 5 uker fra i år) Satser på bhg plass fra desember/januar (bor på bygda). Siden mannen jobber offshore så har han pappaperm i friukene sine, etter at jeg er ferdig med permisjon. Vi må gjøre det sånn for å ikke måtte sende ungen i bhg tidligere, siden mannen ikke får tatt vanlig permisjon. Jeg taper masse penger både i lønn og bonus i 2018 og 2019 men det får bare bli sånn :)
 
Vi tar nok 100% lønn (det lønner seg økonomisk for oss). Pappa tar sine 15 uker rett etter meg også tar jeg ulønnet perm/veldig lav stillingsprosent 20-40% frem til bhgstart i august 2020. Blir et dyrt år [emoji28]
 
80% lønn, har søkt arbeidsgiver så søker foreldrepenger etter neste jordmortime når jeg har fått bekreftelsen på termin fra henne :) er 27+6 når jeg skal dit neste gang :)
 
Vi tar 80 %, men ikke blitt enige om fordeling. Vi lurer på å utsette barnehagestart til august 2020, så da blir det også litt ulønnet.

Når søker dere? Her i Oslo er det 12 uker saksbehandlingstid, men var litt uklart fra nettsidene til NAV om det var 12 uker før termin eller permisjonsstart. Chat-roboten deres sa før permisjonsstart, men det går ikke opp siden attest fra jm må være tidligst fra uke 26. Så jeg ringte for å høre og fikk beskjed om at det er 12 uker før termin. Blir fokus på å søke med en gang etter jm-kontroll i uke 28, da jeg trolig får attesten:)
 
Tenker 100 % lønn og at jeg tar hele felleskvoten. Når jeg endelig får lille ønskebarnet mitt så er det ikke snakk om at hun skal tidlig i BHG eller at jeg skal «skynte» meg tilbake i arbeid. Tenker jeg blir hjemme ulønnet frem til august 2020.
Ja, jeg taper mye i lønn og ikke minst i pensjons- og velderdsrettigheter - men det må jeg bare ta som det blir.

Men - får man virkelig overføre 5 uker ferie? Jeg har også fem uker ferie, men på NAV sin foreldrepengeveileder står det at permisjonen max kan utsettes med 4 uker og 1 dag ferie. Er redd for å gjøre noe feil på skjema slik at alt treneres....
 
Tenker 100 % lønn og at jeg tar hele felleskvoten. Når jeg endelig får lille ønskebarnet mitt så er det ikke snakk om at hun skal tidlig i BHG eller at jeg skal «skynte» meg tilbake i arbeid. Tenker jeg blir hjemme ulønnet frem til august 2020.
Ja, jeg taper mye i lønn og ikke minst i pensjons- og velderdsrettigheter - men det må jeg bare ta som det blir.

Men - får man virkelig overføre 5 uker ferie? Jeg har også fem uker ferie, men på NAV sin foreldrepengeveileder står det at permisjonen max kan utsettes med 4 uker og 1 dag ferie. Er redd for å gjøre noe feil på skjema slik at alt treneres....
Tror kanskje 4 uker og 1 dag gjelder hvis du tar ferien midt i den betalte permisjonstiden, ikke hvis du tar det tilslutt etter du er ferdig å få foreldrepenger. Men bør dobbeltsjekkes!
 
jeg tar ut ferien etter permisjonen, det var også ett vilkår fra arbeidsgiver (men det var nok fordi de ville at jeg skulle være borte sammenhengende og ikke ta ut ferie f.eks 3 uker etter jeg begynte å jobbe igjen). så for nav sin del så er jeg bare borte til 28 oktober da, jeg er jo tilbake i jobb egentlig 29 oktober, men får ta ut ferie da.
 
Her blir det 100% utbetaling, hele fellesperioden på meg og ferie på både meg og samboer. Jeg begynner å jobbe 66% med ammefri, så ca 50% i praksis slik at jeg fortsatt kan amme. Satser på barnehage fra januar 2020, hvis ikke blir det ulønnet perm eller noe.. Litt usikker..
 
Vi tar 100% utbetaling. Hele fellesperioden på meg, deretter noen uker ferie sammen med papsi før han går ut i sine 15 uker. Satser på barnehagestart i januar 2020..
 
Jeg skal ta 5 mnd permisjon og mannen resten, 100% lønn siden jeg er student og bare jobber deltid. Håper å få bhg plass i januar 20, om ikke får æ har lille hjemme og skrive master samtidig:dance018 går sikkert det også:)
 
Vi tar nok full lønn men håper på noe ulønnet for å få det i sammen. Eller at mannen pendler og jeg kan jobbe redusert og ha fri når han jobber... arg vett ikke går ikke opp med bgh plass med barn som ikke er sommerbarn...
 
Her er det far som tar ut all permisjon da jeg studerer :)
Han har 40 uker til disposisjon, 20 uker 100% og 20 uker 50%
Så jobber han i ferien (da har jeg fri). Dermed får gutten får en god start og trenger ikke barnehage før han er 1.5 år :D
Litt usikker på de første mnd etter fødsel; har term 14 januar, men han skal ikke ha perm før 1 mars pga mine 6 uker. Så det blir jo spennende O:)
 
Her blir det 100% lønn. Pappaen tar sine 15 uker og jeg resten. Vi har ikke bestemt hvordan vi deler det opp enda så har søkt all permisjon på meg så langt så endrer vi når søknad for far sendes inn etter at babyen har kommet. Ser for meg at det er litt lettere å planlegge når vi ser hvordan babyen er :) jeg har et ønske om å begynne å jobbe en dag i uka etter 3 mnd hvis det lar seg gjøre :)
 
Her tar jeg hele fellesperioden og far tar sin kvote på 15 uker. Vi har valgt 100% lønn. Jeg har overført 5 uker ferie fra i år så jeg har da 10 uker ferie når jeg er ferdig med fellesperioden så far søker utsettelse på sin permisjon. Det gjør at vi får ha han hjemme til februar 2020 og er da over året før han må begynne i bhg.
 
Vi tar 80 %, men ikke blitt enige om fordeling. Vi lurer på å utsette barnehagestart til august 2020, så da blir det også litt ulønnet.

Når søker dere? Her i Oslo er det 12 uker saksbehandlingstid, men var litt uklart fra nettsidene til NAV om det var 12 uker før termin eller permisjonsstart. Chat-roboten deres sa før permisjonsstart, men det går ikke opp siden attest fra jm må være tidligst fra uke 26. Så jeg ringte for å høre og fikk beskjed om at det er 12 uker før termin. Blir fokus på å søke med en gang etter jm-kontroll i uke 28, da jeg trolig får attesten:)
Leste på NAV at det var 8 uker saksbehandlingstid i Rogaland, så da haster det ikke så veldig som jeg trodde. Må jo uansett ha nye time hos jordmor først for å få attesten.. ;)
 
Back
Topp