Hva jobber dere med og er dere sykemeldt?

Bkno6758192

Andre møte med forumet
Jeg jobber som helsefagarbeider i hjemmetjenesten 90%, men har den siste uken vært 50% sykemeldt. Sliter en del med ryggsmerter/bekkensmerter også har jeg veldig lite energi.. Er i uke 28+4 <3

Hva med dere andre? :)
 
Kontorrotte, jobber med administrative oppgaver. Ble 50% sykmeldt fra i dag, er så innmari kvalm og helt tappet for energi :bored:
 
Jeg er pedagogisk leder på 3-5-årsavdeling og jobber 100%. Kjenner jeg begynner å bli klar for en samtale med bedriftsjordmor og lederen min for litt tilrettelegging. Er 24+3 idag.
 
Har ikke jobbet siden juni. Jobber i barnehage. Er 24+6 og får svangerskapspenger frem til foreldrepenger pga blødninger.
 
Jobber fulltid på kontor i en travel support stilling. Sover dårlig og blir kvalm om morgenen av det. Sliter med press mot ribbeina/pust og bekkenløsning, vondt å sitte så lenge. Men håper å klare jobb til permisjon om 2 mnd... så får vi se. Har lite energi igjen om ettermiddagen
 
Jobber på kontor i en lederstilling i en travel bransje. Blir ofte mer enn 100 % jobbing pga frister etc. men prøver å begrense det litt mer nå mot termin. Er i uke 34. Merker jeg begynner å bli tung, kortpustet og veldig varm. Mindre energi på ettermiddagen merkes her også. Litt dårligere søvn. Ellers har formen vært bra hele veien og jeg har ikke vært borte fra jobb en dag enda.
 
100% sykmeldt. Jobber på kontor, med klienter.
Jeg klarer ikke å gå normalt lenger pga smerter i bekken og mage, så det blir mye strikking på meg de neste mnd. Er 25+1.
 
Har vore sjukmeldt 50 prosent fram til begynnelsen av august, då gjekk eg ut 100.. svangerskapspenga resten av svangerskapet. 27+3
Jobba i ambulansetenesta.
 
Jobber på sykehus, har en deltidsstilling, men jobber gjerne ca 75% pga. ekstravakter. Er ikke sykemeldt, men kjenner det i ryggen etter en travel dag.
 
Byttet jobb i august. Er sosionom og jobber direkte med brukere. Arbeidsdagene er preget av ad-hoc samtaler med personene jeg skal være der for. Har «bare vært veldig sliten gravid» frem til forrige torsdag. Dro hjem fra jobb i går, etter samtale med legen i dag blir det total jobbfri resten av denne uken. Skal tilbake neste uke, blir nok gradert sykemelding. Spørs hvordan det går etter denne uka. Er 27+2 i dag.
 
Jobber på kontor, jobber 100% og håper jeg skal klare det helt til permisjonsstart :)
 
Her jobber jeg 50% natt på barselhotelett men er sykemeldt 40% slik at jeg kun jobber 2 av 3 netter. Bdgynte med det sist uke så får jeg se hvor lenge jeg klarer å jobbe natt. Sover dårlig etter jobb, har kynnere hvis det er travelt og får vondt i høyre hofte. Er i uke 25+4 i dag :)
 
Arbeider 100% som lærer. Håper å være i arbeid fram til permisjon. Blir stort sett hvile/søvn og en tur med hundene utenom arbeid. Finnes ikke overskudd til så mye annet.
 
Jobber som BPA, fast nattevakt og fysisk tung jobb. Fikk avventende sykemelding i slutten av april og gikk over på svangerskapspenger i starten av mai.
 
100 % fra i forrige uke. Sliter med å spise, mye trykk smerter i bekken, rygg og mellomgulv.
 
Her jobber jeg 50% natt på barselhotelett men er sykemeldt 40% slik at jeg kun jobber 2 av 3 netter. Bdgynte med det sist uke så får jeg se hvor lenge jeg klarer å jobbe natt. Sover dårlig etter jobb, har kynnere hvis det er travelt og får vondt i høyre hofte. Er i uke 25+4 i dag :)
Tyvkikker fra januar :facepalm::angel8 etter erfaring selv og hvordan jeg vet andre i min omgangskrets som jobber natt- havner og havnet vi tidlig i svangerskapspermisjon eller tilrettelegging med dagvakter for at gravide "ikke skal" jobbe natt

Kan hende jeg tar feil og vet ikke din bakgrunn , men alle som jeg kjenner som jobber natt og er gravide får ikke "lov" av arbeidsgiver og jordmor å jobbe nattevakter
 
Tyvkikker fra januar :facepalm::angel8 etter erfaring selv og hvordan jeg vet andre i min omgangskrets som jobber natt- havner og havnet vi tidlig i svangerskapspermisjon eller tilrettelegging med dagvakter for at gravide "ikke skal" jobbe natt

Kan hende jeg tar feil og vet ikke din bakgrunn , men alle som jeg kjenner som jobber natt og er gravide får ikke "lov" av arbeidsgiver og jordmor å jobbe nattevakter
Jeg jobbet natt helt til permisjon startet med første, ble bare sykemeldt en av vaktene den gangen også. For meg er det best å jobbe natt da jeg ikke liker å stå opp tidlig og det er oftere roligere vakter på natt en det er på dag. Så jeg kommer til å jobbe natt så lenhe det går og heller sykemelde meg en vakt eller to av de tre nettene jeg har hver uke ;)
 
helsevesnet, vært sykemeldt siden midt i august nå. Plages veldig med ryggen og har vært veldig stresset de siste mnd med ting som har skjedd..
 
Back
Topp