Hvor lenge har dere vært prøvere?

Gossow

Elsker forumet
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Som tittelen sier, så lurer jeg på hvor lenge du og din partner har vært prøvere?
Har dere fått noen barn?

Ny prøver her, og prøver å se for meg hvor lang tid det kan ta..
 
Jeg har født 5 barn.
har prøvd på nr 6 siden 2014, har MA,BO,SA og kjemiske bak meg men det vil ikkje. Men alder og egg sier sitt.
 
Begynte å prøve nå i aug/sept. Begynner pp2 nå. Tror ikke vi traff helt på EL første pp, og det er mulig mannen er borte rundt EL denne pp også :/ Sitter med en blandet følelse av utålmodighet og god tid. Utålmodigheten er nok fordi jeg er redd vi skal slite med å få det til. Jobbsituasjon osv som gjør at det egentlig passer bedre med høstbaby :)
 
Begynte å prøve nå i aug/sept. Begynner pp2 nå. Tror ikke vi traff helt på EL første pp, og det er mulig mannen er borte rundt EL denne pp også :/ Sitter med en blandet følelse av utålmodighet og god tid. Utålmodigheten er nok fordi jeg er redd vi skal slite med å få det til. Jobbsituasjon osv som gjør at det egentlig passer bedre med høstbaby :)

Identisk her :)
 
... trer straks inn i pp22 som da er første fryseforsøk etter ivf nr 2:cat: veldig spent på det!
 
Vært uten prevensjon i 2 år, ganske nøyaktig. Har PCOS og trenger dermed drahjelp for å få syklus og eggløsning i gang. Håper det løser seg nå med start av letrozol så snart jeg får syklus igjen.
 
Hva skal man kalle det når man må ha ivf? Blir jo ikke pp'er da..
Holder på med 2.fryseforsøk på ønskebarnet

Har ett barn som kom pp PP1
Og ett barn som kom etter 5 år som prøvere (60PP'er) + to innsett av embryo ved hjelp av ivf.
 
Første barne kom før vi egentlig prøvde kikkelig. No har vi begynt å prøve på nr 2 å er på pp 3 så langt. Så fårvi se då
Ikkje hastverk men når man først har tenkt tanken så vil man jo helst det ska skje med en gang :wtf:
 
Begynte å prøve nå i aug/sept. Begynner pp2 nå. Tror ikke vi traff helt på EL første pp, og det er mulig mannen er borte rundt EL denne pp også :/ Sitter med en blandet følelse av utålmodighet og god tid. Utålmodigheten er nok fordi jeg er redd vi skal slite med å få det til. Jobbsituasjon osv som gjør at det egentlig passer bedre med høstbaby :)

Akkurat samme som meg da, bortsett fra at jeg har en datter på 5 år fra før av.
Hun kom som en overraskelse 2 mnd etter at vi var kjærester, da var jeg 4 uker på vei.
Så blir liksom noe litt annet nå når man skal prøve på det..
Syns det er veldig spennende da, og det er mye kjærlighet mellom oss for tiden, så det føles godt.
Men kan ikke helt tenkte meg hvordan det ville vært med typ 2 år før noe skjer. Phu, blir nesten stressa med bare tanken.
 
Har klaffet kjapt 1-3PP med alle 3 barna. Nå er jeg her inne å lukter litt før prøvingen starter neste år
 
PP6 sånn «ordentlig», men slutta på pilla og har hatt samleie uten prevensjon siden november i fjor. Bommet kanskje på EL de første månedene, så jeg begynte å teste etter EL i april.
 
Pp 4 med første graviditet, ble ei nydelig lite tulle.
Pp 5 med andre gravidet (med hormonhjelp), endte i MA/BO.
Spent på hvordan langt tid det vil ta neste gang.
 
Last edited:
Morsomt med en sann tråd. Skulle akkurat til å lage en slik tråd selv :smiley-angelic006 førstegangsprøver.
Pp2 her, men pp1 var litt sann vi vil ha barn, men sjekket ikke EL eller noe. Pp2 satt vi igang litt for sent, så trur denne pp’n er kjørt også. Ble bestemt at vi satser dagen etter EL. Har kjøpt inn EL tester og gleder meg til neste EL så man kan virkelig sette igang på ordentlig. Blir ekstra utålmodig når man har bestemt seg og innser at man må vente en helt mnd for sette igang på ekte. :smiley-angelic001 Håper på positivt fort! Siterer en over her, veldig utålmodig siden man er redd for at man skal slite med å få det til :smiley-ashamed004
 
Har prøvd på nr3 i 2 år. Vært gravid tre ganger ila de to årene. Nå gir vi det et par mnd til før vi vurderer ivf. Har jo ikke problemer med å bli gravid, men har mistet to ganger i andre trimester så noe er galt...
 
Totalt 3,5 år siden vi begynte å prøve.
Har hatt 1 sa, 1 kjemisk og 1 ma siden oktober i fjor, som var første gang det var positivt. Oktober i fjor ble pp6 etter ferdig behandling og påbegynt medisinering.
Nå er det pp5 siden ma i påsken, har klaffet denne gangen, men holder forhåpningene nede i noen uker til.
 
Back
Topp