Diare hos fullammet baby

Hønemor87

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Noen tips? Frøken har hatt diare i hele dag. Bytter 4-5 bleier hver time da det kommer litt avføring hele tiden. Skriker mye også men har ingen feber. Har fått i henne litt sukkervann også og virker som det lindrer. Har time på helsestasjon i morgen. Nå vet mor snart ikke sin arme råd med en baby som bare gråter og bæsjer uten stopp. Er tydelig at hun har vondt. Vurderer å gi henne en Paracet for smertene men den sitter veldig langt inne. Hva ville du gjort i min situasjon?
 
Jeg ville sørget for at baby får i seg nok væske og fulgt med allmenntilstanden. Virker jo som du gjør det rette da, lindrer smerten og har time til hs i morgen. Skulle det bli verre kan du ringe legevakten og høre, eller hvis du er usikker på noe. Men ha henne ved puppen ofte hvis du ammer, eller gi ekstra væske i eventuell mme, og følg med ekstra. Det er ihvertfall det jeg ville gjort i din situasjon.

God bedring til jenta di:Heartred
 
Min bæsjer opp til 20 ganger i døgnet. (Vanligvis 10). Jeg tenker ikke at det er diaré for det. Hvorfor tenker du at det er diaré?
Babyer kan bæsje hele tiden uten at det er unormalt. Hvis det er stor forandring i avføringen, ville jeg sjekket med lege.
 
Hvis du mistenker omgangssyken skal de ikke på helsestasjonen pga. smittefaren.
 
Hvordan ser du at det er diaré? Mini bæsjer mye, men virker fin i allmenntilstanden og har ikke feber. Skummer på en måte ut av rompen, spesielt mens jeg bytter bleie og vasker i rompen. Virker som det trigger det. Har googlet det og virker som det er normalt, men syns det er veldig ekkelt når d kommer masse skum som virker veldig bløtt.
 
Gutten her har veldig våt avføring jevnt hele dagen, hatt det hele tiden. (Skifter ca 8 bleier pr dag, stort sett alle er bæsj i.)
 
Vanligvis bæsjer hun ikke så mye. Hun gråt 0 stopp i hele går og hadde veldig vondt i magen. Kom litt bæsj hele tiden. Tror jeg tilsammen byttet 40 bleier i går. Vanligvis bytter vi kanskje 10. Også luktet avføringen. Hun sover vanligvis hele natten men i natt skrek hun seg vekk flere ganger. Ente med å gi henne en Paracet og da sovnet hun og sov godt. Fikk endelig i henne mat da jeg vekket henne på natten. Og i dag tidlig når jeg ammet henne kom den verste og sureste bleien jeg har vert borti i hele mitt liv. Og jeg har både jobbet i barnehage og gamlehjem. :nailbiting: tror nok stakkars lille mi er syk. Men mistenker ikke omgangssyken for ingen andre i husstanden er dårlig. Snakket med helsestasjonen og de vil ha henne inn. Jeg er spent på hva vi gjør videre. :bag: får så vondt i mamma hjertet når den lille har det vondt. :dead:
 
Vanligvis bæsjer hun ikke så mye. Hun gråt 0 stopp i hele går og hadde veldig vondt i magen. Kom litt bæsj hele tiden. Tror jeg tilsammen byttet 40 bleier i går. Vanligvis bytter vi kanskje 10. Også luktet avføringen. Hun sover vanligvis hele natten men i natt skrek hun seg vekk flere ganger. Ente med å gi henne en Paracet og da sovnet hun og sov godt. Fikk endelig i henne mat da jeg vekket henne på natten. Og i dag tidlig når jeg ammet henne kom den verste og sureste bleien jeg har vert borti i hele mitt liv. Og jeg har både jobbet i barnehage og gamlehjem. :nailbiting: tror nok stakkars lille mi er syk. Men mistenker ikke omgangssyken for ingen andre i husstanden er dårlig. Snakket med helsestasjonen og de vil ha henne inn. Jeg er spent på hva vi gjør videre. :bag: får så vondt i mamma hjertet når den lille har det vondt. :dead:
Ai, det hørtes ikke bra ut nei. Bra dere får sjekket det!
 
Huff, så kjedelig. Lykke til med sjekk i dag, så håper jeg det går fort over uansett hva det er. God bedring til snuppa!
 
Takk for lykke ønskninger. Frøken har bare lagt på seg 80 g. Og har ikke hatt våt bleie siden i går. Så nå bærer det videre til sykehuset.. Misstanke om infeksjon...
 
Takk for lykke ønskninger. Frøken har bare lagt på seg 80 g. Og har ikke hatt våt bleie siden i går. Så nå bærer det videre til sykehuset.. Misstanke om infeksjon...

Isj da. Men godt å få det utredet skikkelig. Lykke til! :Heartpink
 
Takk for lykke ønskninger. Frøken har bare lagt på seg 80 g. Og har ikke hatt våt bleie siden i går. Så nå bærer det videre til sykehuset.. Misstanke om infeksjon...

Uffda, ikke kjekt! Men veldig bra de tar det alvorlig og sjekker det ut :) Lykke til, og god bedring til lille :Heartred
 
Back
Topp