TUL i dag

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Var på TUL i dag, og ifølge legen var jeg ikke så langt på vei som jeg trodde. Det var veldig vanskelig å se noe særlig. Etter litt så fikk vi heldigvis se et hjerte som slo [emoji173]️ Men han mente at det var veldig tidlig, og at den kun va 1mm. Kan det stemme iom at hjertet slår? Blir litt bekymret jeg. Han sa ikke at noe var galt, men fikk ny UL om to uker slik at vi fikk sett litt mer. Ville ikke si noe om akkurat hvor langt jeg var på vel. Iom at jeg både temper og tar El-tester så har jeg en viss peiling på hvor langt jeg er på vei. Har ikke hatt sex siden to dager etter EL (i følge mine beregninger). Noen som her erfaring med dette?

Jeg mener selv at jeg er 6+1 i dag
 
Hadde du sex før EL da? For sex to dager etter EL kan man ikke bli gravid av. :)

Jeg har hørt om mye feilmålinger på UL og særlig om det er litt dårlig UL-apparat. Om dere så hjertet slå er det et veldig godt tegn. :)
 
Deilig følelse å få sett da❤️ Ble du satt mye tilbake da?
 
Hadde du sex før EL da? For sex to dager etter EL kan man ikke bli gravid av. :)

Jeg har hørt om mye feilmålinger på UL og særlig om det er litt dårlig UL-apparat. Om dere så hjertet slå er det et veldig godt tegn. :)

Hadde sex før ja selvfølgelig [emoji4] Men iom at siste gang vi hadde sex var to dager etter EL er det merkelig at embryoet er 1mm. Kunne ikke blitt gravid noe særlig senere enn den dagen jeg har regnet ut fra, og det går jo da ikke an at jeg er 1-2uker kortere på vei enn tenkt.
 
Deilig følelse å få sett da[emoji173]️ Ble du satt mye tilbake da?

Fikk ikke noe dato. Han sa bare at jeg ikke var særlig langt på vei, og at vi måtte prøve igjen om 1-2uker. Men glad han fant hjertet etterhvert ja.
 
Men var det utvendig eller innvendig?

Innvendig. Han brukte litt tid før han fant hjertet også. Men så etterhvert at det tydelig var noe som slo. Mulig utstyret var dårlig, håper det. Veldig glad for å se hjertet, men blir bekymret når embryoet er så lite
 
Innvendig. Han brukte litt tid før han fant hjertet også. Men så etterhvert at det tydelig var noe som slo. Mulig utstyret var dårlig, håper det. Veldig glad for å se hjertet, men blir bekymret når embryoet er så lite

Så tidlig kan det være mye feilmålinger da :) lykke til [emoji7] jeg håper det kommer til å gå strålende for dere! Og du, om du blir gåen i hodet av det, bruk oss her inne til å skrive ut følelsene dine!
 
Så tidlig kan det være mye feilmålinger da :) lykke til [emoji7] jeg håper det kommer til å gå strålende for dere! Og du, om du blir gåen i hodet av det, bruk oss her inne til å skrive ut følelsene dine!

Takk [emoji173]️ Veldig fint å kunne lufte tankene her inne ja. Alle her er i den samme «boblen» av bekymringer og forhåpninger [emoji173]️ Heldigvis får jeg en gratis UL om to uker. Det skal også sies at symptomene har økt den siste uken her. Nå føler jeg meg omsider gravid.
 
Hadde sex før ja selvfølgelig [emoji4] Men iom at siste gang vi hadde sex var to dager etter EL er det merkelig at embryoet er 1mm. Kunne ikke blitt gravid noe særlig senere enn den dagen jeg har regnet ut fra, og det går jo da ikke an at jeg er 1-2uker kortere på vei enn tenkt.

Høres ut som målefeil. Han har vel ikke særlig godt utstyr da. :)
 
Var på TUL i dag, og ifølge legen var jeg ikke så langt på vei som jeg trodde. Det var veldig vanskelig å se noe særlig. Etter litt så fikk vi heldigvis se et hjerte som slo [emoji173]️ Men han mente at det var veldig tidlig, og at den kun va 1mm. Kan det stemme iom at hjertet slår? Blir litt bekymret jeg. Han sa ikke at noe var galt, men fikk ny UL om to uker slik at vi fikk sett litt mer. Ville ikke si noe om akkurat hvor langt jeg var på vel. Iom at jeg både temper og tar El-tester så har jeg en viss peiling på hvor langt jeg er på vei. Har ikke hatt sex siden to dager etter EL (i følge mine beregninger). Noen som her erfaring med dette?

Jeg mener selv at jeg er 6+1 i dag
Men hjertet begynner ikke å slå før uke 5 (eller husker ikke) men du kan vel ikke være så mye mindre på vei. Jeg tenker jeg skal på tidlig ul i morgen , er da 7 uker. Spennende og se hvor stort fosteret er
 
Så godt at de fant hjertet som slo <3 Er alltid utrolig kjedelig å bli satt tilbake i tid, særlig i begynnelsen når dagene virker til å snegle seg avsted mot det første målet. Blir spennende å se om et par uker :)
 
Når jeg var i uke 6+0 sist svangerskap var mitt embryo 2 mm med hjerteslag, 5 dager senere 6+5 var det hele 1 cm (var på ny ul privat pga en liten blødning) De vokser litt i rykk og napp og det er veldig vanskelig å måle så tidlig. Jeg tror du kan ta det med ro forløpig og vente til neste ul ❤️
 
Men hjertet begynner ikke å slå før uke 5 (eller husker ikke) men du kan vel ikke være så mye mindre på vei. Jeg tenker jeg skal på tidlig ul i morgen , er da 7 uker. Spennende og se hvor stort fosteret er

Jeg har forstått det som at hjertet begynner å slå når man er litt over 5 uker på vei. Jeg er 6+1 ifølge EL-termin. Så jeg kan ikke være så veldig mye mindre på vei enn hva jeg har tenkt. Får håpe det var bare litt feilmåling, samt at det vokser litt i rykk og napp. Lykke til i morgen [emoji173]️ Nervepirrende dette!
 
Så godt at de fant hjertet som slo <3 Er alltid utrolig kjedelig å bli satt tilbake i tid, særlig i begynnelsen når dagene virker til å snegle seg avsted mot det første målet. Blir spennende å se om et par uker :)

Ja, kjedelig. Ble flyttet en uke motsatt vei ved forrige graviditet. Likte det bedre [emoji5] Men så lenge alt er bra, så tåler jeg det altså [emoji173]️ Kan ikke være så veldig mye kortere på vei, for fikk jo tydelig strek 11dpo. Kan ikke ha vært 4dpo liksom :p
 
Når jeg var i uke 6+0 sist svangerskap var mitt embryo 2 mm med hjerteslag, 5 dager senere 6+5 var det hele 1 cm (var på ny ul privat pga en liten blødning) De vokser litt i rykk og napp og det er veldig vanskelig å måle så tidlig. Jeg tror du kan ta det med ro forløpig og vente til neste ul [emoji173]️

Takk, dette var veldig betryggende å lese [emoji173]️ Jeg blir mer og mer kvalm for hver dag, og det føles helt likt som da jeg gikk gravid med 3-åringen min. Så det gjør meg også litt mindre bekymret.
 
Takk, dette var veldig betryggende å lese [emoji173]️ Jeg blir mer og mer kvalm for hver dag, og det føles helt likt som da jeg gikk gravid med 3-åringen min. Så det gjør meg også litt mindre bekymret.
Så bra du ble beroliget ❤️ Ja, den følelsen betyr jo mye så slapp av du :)

Foresten så er det embryoet på 2 mm nå 15 måneder så ☺️
 
Sniker fra januar og akkurat det samme skjedde med meg. Var på tul i det jeg trodde var uke 7+6 men ble målt til 7+0 da. Nå på oul ble jeg satt frem 4 dager fra det jeg trodde stemte . Så når jeg ble målt til 7+0 var jeg egentlig 8+3. Tror ikke du skal bekymre deg:happy::happy:
 
Jeg har forstått det som at hjertet begynner å slå når man er litt over 5 uker på vei. Jeg er 6+1 ifølge EL-termin. Så jeg kan ikke være så veldig mye mindre på vei enn hva jeg har tenkt. Får håpe det var bare litt feilmåling, samt at det vokser litt i rykk og napp. Lykke til i morgen [emoji173]️ Nervepirrende dette!

Kan det være du har regnet feil?[emoji18] da man ikke skal regne fra EL, men fra sist mens!
Men tenker det viktigste nå er at han fant et hjerte som slo [emoji173]️ så håper vi du får en bedre konkret svar neste gang! Men man skal egentlig alltid regne etter mens termin frem til OUL, da jeg fikk beskjed på TUL i uke 7, at man skal ikke sjekke hvor langt man er på vei så tidlig, da måling ofte er feil så tidlig
 
Back
Topp