❤️ Tidlig ultralyd ❤️

Eiddwen

Forumet er livet
Assistert-jentene
Da har jeg vært på UL 6+2.

Det var ett embryo som ble målt til ca 5 mm (6+1 på apparatet) med perfekte hjerteslag.:Heartred

Det var også en liten som ble målt til 2,5 mm (5+6 på apparatet) med usikkerhet om vi så hjerteslagene eller om det bare var min puls vi så.

Det er nok en tvilling som ikke greier seg. Jeg har jo tenkt at mitt hcg-nivå burde steget bedre dersom det var to, så det er en fare for at det er riktig. Både lavt hcg (det hadde ikke jeg) og dårlig stigning (jeg hadde gjennomsnittlig, men det er jo litt dårlig for tvillinger) er assosiert med høy risiko for vanishing twin. :Heartred

Så vi krysser fingrene for at hvert fall den ene vil bli med til termin. Ny ultrayd ukentlig fremover. :)
 
Last edited:
Oi oi! Så spennende da! Håper jo begge klarer seg og at den lille bare er litt sen i avtrekkeren! Men da er du jo også litt mer forberedt på hva som evt kan skje om den lille ikke klarer seg da. Blir du sykemeldt?
 
Oi oi! Så spennende da! Håper jo begge klarer seg og at den lille bare er litt sen i avtrekkeren! Men da er du jo også litt mer forberedt på hva som evt kan skje om den lille ikke klarer seg da. Blir du sykemeldt?

Jeg er sykemeldt pga kvalme, så det er veldig greit. :)

Følte meg litt forberedt på forhånd på at dette var et mulig utfall i dag. (Jeg var også redd for helt tom livmor, så alle scenarier egentlig).

Merker jo at jeg håper nå at begge skal klare seg, rart med det å ha sett den lille bønna på skjermen. :Heartred

Uansett er det viktigste at én klarer seg, kjenner jeg. :Heartred

Godt jeg får kontroller videre. :nailbiting:

Spent på din UL i morgen. :Heartbigred
 
Jeg er sykemeldt pga kvalme, så det er veldig greit. :)

Følte meg litt forberedt på forhånd på at dette var et mulig utfall i dag. (Jeg var også redd for helt tom livmor, så alle scenarier egentlig).

Merker jo at jeg håper nå at begge skal klare seg, rart med det å ha sett den lille bønna på skjermen. :Heartred

Uansett er det viktigste at én klarer seg, kjenner jeg. :Heartred

Godt jeg får kontroller videre. :nailbiting:

Spent på din UL i morgen. :Heartbigred

Så godt å høre at det så bra ut :Heartpink
Blir spennende med ukentlige kontroller da. så trygt og godt å bli fulgt opp.
 
Så godt å høre at det så bra ut :Heartpink
Blir spennende med ukentlige kontroller da. så trygt og godt å bli fulgt opp.

Bra for den ene og dårligere for den andre, så må vi bare krysse fingrene og se. :Heartred

Jeg er veldig takknemlig for at jeg får god oppfølging. :)
 
Ja er det ikke rart hvor mange tanker som flyr igjennom hodet rett før en ul.. blir helt sikkert mye å fordøye en liten stund, men når du vet mer hvordan det går så venner du deg nok til tanken om tvillinger tenker jeg. Jo takk. Spent selv jeg. Reiser straks på jobb og jobber til halv elleve så da får hodet heldigvis litt annet å tenke på en stund...
 
Ja er det ikke rart hvor mange tanker som flyr igjennom hodet rett før en ul.. blir helt sikkert mye å fordøye en liten stund, men når du vet mer hvordan det går så venner du deg nok til tanken om tvillinger tenker jeg. Jo takk. Spent selv jeg. Reiser straks på jobb og jobber til halv elleve så da får hodet heldigvis litt annet å tenke på en stund...

Ja, vi bestemte jo på forhånd at det var greit med tvillinger da vi sa ja til å sette inn to embryo, men jeg har nok ikke tenkt at begge skulle klare seg. Nå er jeg veldig spent på de neste ukene. :)

Så godt at du klarer å koble ut på jobb. Jeg kommer til å tenke på deg i morgen. :)
 
Ja, vi bestemte jo på forhånd at det var greit med tvillinger da vi sa ja til å sette inn to embryo, men jeg har nok ikke tenkt at begge skulle klare seg. Nå er jeg veldig spent på de neste ukene. :)

Så godt at du klarer å koble ut på jobb. Jeg kommer til å tenke på deg i morgen. :)
Spennende blir det uansett! Og sikkert deilig med tett oppfølging!
Jo koble ut er ikke noe problem. Jobber på demensavdeling så har mer enn nok med å gjenta meg selv hele vakta jeg hehe. Takk for det. Oppdaterer nok så fort jeg er ferdig med timen uansett utfall.
 
Spennende blir det uansett! Og sikkert deilig med tett oppfølging!
Jo koble ut er ikke noe problem. Jobber på demensavdeling så har mer enn nok med å gjenta meg selv hele vakta jeg hehe. Takk for det. Oppdaterer nok så fort jeg er ferdig med timen uansett utfall.

Veldig godt med tett oppfølging ja. :)

Haha, ja, det kan jeg tenke meg. Så godt at du gir av deg selv til demente, det er en vond og vanskelig tilstand. :Heartred Jeg venter i spenning på oppdatering da!
 
Fantastisk Eiddwen. Blir spennende til neste uke å se om nr to følger med eller ikke. Jeg skal også følges opp ukentlig, og det føles godt [emoji3]
 
Lykke til!
 
Gratulerer så mye ❤️ Krysser fingrene for at begge klarer seg ❤️ Var selv i dag 6+2 og fine hjerteslag. Ble målt til 4 mm, men målte ikke særlig nøye (type 1 gang )
 
Fantastisk Eiddwen. Blir spennende til neste uke å se om nr to følger med eller ikke. Jeg skal også følges opp ukentlig, og det føles godt [emoji3]

Ja, nå blir det spennende å se hvordan utviklingen inni magen fortsetter. :Heartred For oss begge. Godt du får tett oppfølging du og, det er veldig kjekt. :Heartred
 
Gratulerer så mye ❤️ Krysser fingrene for at begge klarer seg ❤️ Var selv i dag 6+2 og fine hjerteslag. Ble målt til 4 mm, men målte ikke særlig nøye (type 1 gang )

Gratulerer til deg og! 4 mm er helt innafor det. :D :Heartred

Hun var mest bekymret for at vi ikke sikkert kunne se hjerte på den minste hos meg. Så det blir spennende å se neste uke. :) :Heartred:Heartred
 
Sånn var det for meg forrige gang jeg var gravid :) den ene gikk til grunne, mens verdens fineste 2,5 åring sitter ved siden av meg nå :)
 
Sånn var det for meg forrige gang jeg var gravid :) den ene gikk til grunne, mens verdens fineste 2,5 åring sitter ved siden av meg nå :)

Ja, ser ut som det er mest sannsynlig at det vil ende sånn. :Heartred Jeg finner jo en del solskinnshistorier hvor "lille tvillingen" har klart å ta igjen veksten og bli med videre, men det ser ut til å være mindre sannsynlig. Jeg får vente i spenning og se utviklingen videre. :)
 
Så spennende! Krysser fingrene for deg [emoji173]️
 
Så spennende! Krysser fingrene for deg [emoji173]️

Tusen takk! :)

Spennende å være gravid med tvillinger foreløpig uansett hvert fall. :nailbiting:
 
Håper den lille klamrer seg fast, og du får 2 flotte terminbarn <3
 
Back
Topp