Når gleden ikke er så stor...

Førtis78

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Nå har jeg grått og grått 6 dager i strekk, og jeg begynner å tvile på om jeg skal utsette meg for dette...
Forrige svangerskap for 13 år siden hadde jeg både hyperemesis og svangerskapsdepresjon, og idag er jeg 5 uker og har som sagt grått og grått i 6 dager.
Jeg vet ikke om det er verdt at jeg går fullstendig i kjelleren igjen og ikke klarer å skjøtte hverken de to barna jeg har, jobb eller hjem.
Dette er så fryktelig fryktelig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke 9 nye mnder slik som sist, det var så vidt jeg klarte å komme meg opp igjen sist.
Jeg forstår om noen syns jeg er kynisk osv, men jeg trodde virkelig jeg skulle ha det bra denne gangen for alt ligger til rette for at jeg skal ha det...
Men jeg takler dette fryktelig dårlig merker jeg...
 
Nå vet jeg ikke om dette var en planlagt graviditet, hva tenker mannen din?
Min første tanke var å snakke med noen... Amathea eller legen din? :)
Sender en klem :)
 
Last edited:
Nå har jeg grått og grått 6 dager i strekk, og jeg begynner å tvile på om jeg skal utsette meg for dette...
Forrige svangerskap for 13 år siden hadde jeg både hyperemesis og svangerskapsdepresjon, og idag er jeg 5 uker og har som sagt grått og grått i 6 dager.
Jeg vet ikke om det er verdt at jeg går fullstendig i kjelleren igjen og ikke klarer å skjøtte hverken de to barna jeg har, jobb eller hjem.
Dette er så fryktelig fryktelig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke 9 nye mnder slik som sist, det var så vidt jeg klarte å komme meg opp igjen sist.
Jeg forstår om noen syns jeg er kynisk osv, men jeg trodde virkelig jeg skulle ha det bra denne gangen for alt ligger til rette for at jeg skal ha det...
Men jeg takler dette fryktelig dårlig merker jeg...
Svangerskapsdepresjon skal man ikke spøke med! Heller ikke hyperemesis. Du må komme deg til legen og få hjelp nå. Du skal ikke ha det så vondt som du har det, Det finns hjelp. Du trenger råd og synspunkter fra fagfolk nå, så vil dette gå helt fint :Heartpink
Bestill en time i dag!
Mange gode klemmer din vei :Heartpink
 
Nå vet jeg ikke om dette var en planlagt graviditet, hva tenker mannen din?
Min første tanke var å snakke med noen... Amathea eller legen din? :)
Sender en klem :)

Det var planlagt og gjennomtenkt og som sagt trodde jeg virkelig det skulle gå bra, men må kanskje innse at kroppen min ikke håndterer disse hormonene. For ting føles helt likt som sist.
Mannen min støtter meg uansett hva jeg velger, men det er også vondt for dette vil være hans første barn :(
 
Hyperemesis kan du starte forebyggende tiltak og behandling umiddelbart, ta kontakt med lege om dette.

Svangerskapsdepresjon kan du også få hjelp med. Der trenger du noen å snakke med.

I begge tilfeller må du komme deg til lege tenker jeg da, for å starte med behandling. Så kan du vurdere bedre om du vil gi det et forsøk eller ikke. :Heartred
 
Hyperemesis kan du starte forebyggende tiltak og behandling umiddelbart, ta kontakt med lege om dette.

Svangerskapsdepresjon kan du også få hjelp med. Der trenger du noen å snakke med.

I begge tilfeller må du komme deg til lege tenker jeg da, for å starte med behandling. Så kan du vurdere bedre om du vil gi det et forsøk eller ikke. :Heartred

Venter på telefon fra legen min nå :(
 
Så fint at du har fått legetime i morgen allerede, for jeg ville foreslå det de andre har skrevet: Søk hjelp! Vi bor i Norge, det er masse god hjelp å få, heldigvis! Håper hjelpen kommer tidsnok, og at du får det bedre resten av svangerskapet dersom du velger å fullføre :Heartred
 
Jeg holder meg litt i bakgrunnen til jeg forhåpentligvis kommer meg ovenpå igjen.
Får god oppfølging både av sykehus, jordmor og fastlege.
Startet på antidepressiva igår og håper ting lysner litt snart..
 
Jeg holder meg litt i bakgrunnen til jeg forhåpentligvis kommer meg ovenpå igjen.
Får god oppfølging både av sykehus, jordmor og fastlege.
Startet på antidepressiva igår og håper ting lysner litt snart..

Jeg feller en tåre for deg, gir deg en stor klem og håper du finner deg selv og håp i det hele gjennom oppfølgingen du får:Heartred Det er jo veldig bra du har tatt tak i dette ganske raskt:Heartred
 
Så godt å høre at du fikk den hjelpa du fortjener <3
 
En dag av gangen har tatt med helt til 15+5 som jeg er idag, er stabilisert på kvalmestillende og humøret er levelig selv om jeg føler på litt uro enda. Men veldig glad for at vi valgte å stå gjennom de værste stormene :) Min mann er fantastisk :)
 
Så herlig å lese! :Heartred Godt at du har det bedre. En graviditet skal man jo i utgangspunktet kose seg med, så bra at du har fått hjelp til det :happy:
 
Så bra du får god oppfølging! Dette greier dere!
 
Back
Topp