Ønske seg kjønn

Her har han to jenter fra før, pluss at vi har firbeinte. Og med tvillinger oppi det hele - hu hei! Jeg hadde ledd meg ihjel, han besvimt :hilarious: Blir spennende å se på tul :pompus:

Haha, vi har ingen barn men en firbent venn[emoji23] hadde nok ledd litt selv.
 
Jeg syntes det er trist at det er så tabu å snakke om jeg ønsket meg veldig jente sist, det ble gutt, og jeg kan ærlig og oppriktig si at jeg ble skuffet, og om det blir en gutt denne gangen også så tror jeg nok jeg blir enda mer skuffet, fordi mannen er så bestemt på at det blir ikke flere, og jeg ønsker meg veldig en jente. Alle sier det viktigste er at det er friskt, og det tenker jeg at er en selvfølge for de alle fleste at de ønsker at barnet er friskt, en går liksom ikke å spørr om en håper det er et friskt barn, for så klart gjør man det. Så jeg tenker at det må være lov å si at en blir skuffet over kjønn, for det er jo ikke sånn at du elsker den ungen noe mindre av den grunn. Å ha en gutt er helt fantastisk, vi er bare jenter på min side av familien, og det er jo en soleklar forskjell, og for han sin del så hadde det kanskje vært best om det var en gutt, og det blir det det blir. Men jente er absolutt høyest på ønskelista, og vi har fulgt alle triks for at det skulle bli det, så vi får se.
 
Jeg syntes det er trist at det er så tabu å snakke om jeg ønsket meg veldig jente sist, det ble gutt, og jeg kan ærlig og oppriktig si at jeg ble skuffet, og om det blir en gutt denne gangen også så tror jeg nok jeg blir enda mer skuffet, fordi mannen er så bestemt på at det blir ikke flere, og jeg ønsker meg veldig en jente. Alle sier det viktigste er at det er friskt, og det tenker jeg at er en selvfølge for de alle fleste at de ønsker at barnet er friskt, en går liksom ikke å spørr om en håper det er et friskt barn, for så klart gjør man det. Så jeg tenker at det må være lov å si at en blir skuffet over kjønn, for det er jo ikke sånn at du elsker den ungen noe mindre av den grunn. Å ha en gutt er helt fantastisk, vi er bare jenter på min side av familien, og det er jo en soleklar forskjell, og for han sin del så hadde det kanskje vært best om det var en gutt, og det blir det det blir. Men jente er absolutt høyest på ønskelista, og vi har fulgt alle triks for at det skulle bli det, så vi får se.
Ja, synd med sånne tabuer. Jeg tror sånne standardfraser sitter for godt i oss, og vi ikke aksepterer at noen faktisk ønsker seg konkret kjønn :HeartredHåper virkelig for din skyld at du får jenta di denne gangen :Heartpink:sign19 (så trist den sædcellen så ut haha)
 
Jeg syntes det er trist at det er så tabu å snakke om jeg ønsket meg veldig jente sist, det ble gutt, og jeg kan ærlig og oppriktig si at jeg ble skuffet, og om det blir en gutt denne gangen også så tror jeg nok jeg blir enda mer skuffet, fordi mannen er så bestemt på at det blir ikke flere, og jeg ønsker meg veldig en jente. Alle sier det viktigste er at det er friskt, og det tenker jeg at er en selvfølge for de alle fleste at de ønsker at barnet er friskt, en går liksom ikke å spørr om en håper det er et friskt barn, for så klart gjør man det. Så jeg tenker at det må være lov å si at en blir skuffet over kjønn, for det er jo ikke sånn at du elsker den ungen noe mindre av den grunn. Å ha en gutt er helt fantastisk, vi er bare jenter på min side av familien, og det er jo en soleklar forskjell, og for han sin del så hadde det kanskje vært best om det var en gutt, og det blir det det blir. Men jente er absolutt høyest på ønskelista, og vi har fulgt alle triks for at det skulle bli det, så vi får se.

Om det er en trøst, så er jeg helt enig med deg!

Jeg ønsker meg jente, men det betyr ikke at gutt er ikke er velkomment, blir sjeleglad så lenge jeg får en baby til våren [emoji173]️

I min familie er vi også bare jenter, og jeg syntes det er vanskelig å leke med gutter... Har liksom ikke noe erfaring med det!
 
Jeg syns det er helt greit å ønske seg et kjønn mer pga man feks har det andre fra før, men å bli skuffet pga kjønn syns jeg er å dra den langt altså. Jeg har selv en gutt fra før og må innrømme at en liten jente nå hadde vært veldig fint, men å bli skuffet, nei, det faller overhodet ikke naturlig for meg. Det viktigste er at barnet er velskapt og friskt.Til syvende og sist betyr ikke kjønn noenting, men selvfølgelig å ønske seg det motsatte av det man har blir jo naturlig for mange :) Bare en bonus det, å bruke ordet skuffelse i den sammenhengen blir utrolig feil for meg.
 
Nå tenker jeg at uansett er det jo stor forskjell på å ønske seg ett spesifikt kjønn og å gå aktivt inn for å få det kjønnet man ønsker seg. I flere land kan man jo få til dette. Det synes jeg er å gå for langt. Ikke etisk riktig.
Å ønske er lov!
 
Nå tenker jeg at uansett er det jo stor forskjell på å ønske seg ett spesifikt kjønn og å gå aktivt inn for å få det kjønnet man ønsker seg. I flere land kan man jo få til dette. Det synes jeg er å gå for langt. Ikke etisk riktig.
Å ønske er lov!

Der er jeg helt enig.
 
Vil gjerne ha ei jente. Er allerede tre gutter i huset vårt [emoji5]
 
Jeg er guttemamma og ELSKER det, så jeg tar gjerne en gutt til, men jente kommer selvfølgelig til å være like ønsket, elsket og velkommen :)
 
Jeg syns det er helt greit å ønske seg et kjønn mer pga man feks har det andre fra før, men å bli skuffet pga kjønn syns jeg er å dra den langt altså. Jeg har selv en gutt fra før og må innrømme at en liten jente nå hadde vært veldig fint, men å bli skuffet, nei, det faller overhodet ikke naturlig for meg. Det viktigste er at barnet er velskapt og friskt.Til syvende og sist betyr ikke kjønn noenting, men selvfølgelig å ønske seg det motsatte av det man har blir jo naturlig for mange :) Bare en bonus det, å bruke ordet skuffelse i den sammenhengen blir utrolig feil for meg.
Jeg skjønner hva du mener, men samtidig så må folk få lov til å bli skuffet på en måte. De har sikkert sett for seg sånn og sånn, og når det ikke blir sånn, så er det klart at man kan reagere. Jeg tipper at selv om de blir skuffet, så elsker de barnet sitt like mye, man må bare komme seg litt over at det ble motsatt kjønn. Vi er bare mennesker, og vi har forskjellige følelser, og er det ikke lov til å bli skuffet, risikerer vi at de i tillegg sitter med en skam og andre vonde følelser som ikke burde være nødvendige. Tror vi må være litt flinkere til å akseptere at vi er forskjellige, og gi hverandre litt "slack"/rom for å føle forskjellig. :Heartred
 
Synes det må være lov å ønske seg kjønn :)

Her blir det just det samme denne gangen. Har en av hver allerede :) Så lurer på om jeg faktisk ikke skal spørre under UL heller denne gangen :)
 
Nå tenker jeg at uansett er det jo stor forskjell på å ønske seg ett spesifikt kjønn og å gå aktivt inn for å få det kjønnet man ønsker seg. I flere land kan man jo få til dette. Det synes jeg er å gå for langt. Ikke etisk riktig.
Å ønske er lov!
Jeg kjenner folk som har dratt til Thailand og satte inn tvillinger, én av hvert kjønn. Det er litt spesielt, men samtidig så vet jeg ikke helt hva jeg skal føle om det. Jeg tror at det vil fordele seg ganske likt med kjønn her i vår verdensdel hvis det var helt vanlig, mens i Asia hadde det nok blitt mye gutter.
Å designe et barn er jo spesielt, men... ja, jeg er forvirret om hva jeg faktisk mener om det :confused:
 
Syns det må være lov å ønske seg kjønn. Vi har en av hver, men jeg ønsket meg veldig jente første gang. Føler det er vanskeligere å få jente, og jeg ønsket meg sårt en datter. Døtre er mer hos foreldrene enn gutter når de blir eldre, og alle hyggelige ting jeg og mamma gjør sammen, gjør jo ikke brødrene mine. Så ble veldig glad da første var en jente, selv om vi da ikke ville vite kjønn før ul. Nr 2 visste vi kjønn. Nå tror jeg også vi vil vite. Mest praktisk å få ordna mest mulig før fødsel nå som vi får tre-
 
Jeg kjenner folk som har dratt til Thailand og satte inn tvillinger, én av hvert kjønn. Det er litt spesielt, men samtidig så vet jeg ikke helt hva jeg skal føle om det. Jeg tror at det vil fordele seg ganske likt med kjønn her i vår verdensdel hvis det var helt vanlig, mens i Asia hadde det nok blitt mye gutter.
Å designe et barn er jo spesielt, men... ja, jeg er forvirret om hva jeg faktisk mener om det :confused:
Ja i værste fall kan man i teorien få Kina-tendenser. Ikke at jeg tror det er noen fare, men jeg vet ikke helt om jeg vil være en del av ett selektivt samfunn. Jeg skjønner det veldig godt for de som ikke kan få ett bestemt kjønn pga arvelig faktor på alvorlige sykdommer. Men ikke bare fordi man har lyst. Da er det så kort vei til andre ting man også kan gjøre bare fordi man har lyst.
 
Ja i værste fall kan man i teorien få Kina-tendenser. Ikke at jeg tror det er noen fare, men jeg vet ikke helt om jeg vil være en del av ett selektivt samfunn. Jeg skjønner det veldig godt for de som ikke kan få ett bestemt kjønn pga arvelig faktor på alvorlige sykdommer. Men ikke bare fordi man har lyst. Da er det så kort vei til andre ting man også kan gjøre bare fordi man har lyst.
Ja, jeg ser liksom greia, men er faktisk ikke sikker på om jeg er helt imot det. Samtidig så skjønner jeg hva du mener om kort vei til andre ting og et selektivt samfunn. Jeg kommer ikke til å gjøre dette selv, men tenker på de som bare har ett kjønn, og vil ha det andre f.eks. Ja, nei, jeg ble egentlig bare forvirret oppi mitt eget hode :bookworm:
 
Ja, jeg ser liksom greia, men er faktisk ikke sikker på om jeg er helt imot det. Samtidig så skjønner jeg hva du mener om kort vei til andre ting og et selektivt samfunn. Jeg kommer ikke til å gjøre dette selv, men tenker på de som bare har ett kjønn, og vil ha det andre f.eks. Ja, nei, jeg ble egentlig bare forvirret oppi mitt eget hode :bookworm:
Jeg ser absolutt hva du mener :happy: og vet det er en vanskelig tematikk. Og vi har alle forskjellige meninger. Jeg dømmer ingen :happy: hadde jeg kjent noen som hadde gjort det så hadde jeg helt sikkert tenkt annerledes.
 
Vi har 2 gutter fra før og vi ønsker oss ei lita tulle med øyne blå❤ Men samtidig så elsker jeg å være guttemamma så hvis det kommer en gutt til så blir vi jo like glade for det❤
 
Åååh det må jo vær lov t å ønske seg /håpe på...
Vi ønsker oss ei lita jente , da er de to av hver

Men er like glad om det kommer en liten gutt...
Blir spennende å se på fødselsdagen om vi er så heldige å komme oss helt i mål nå :Heartred:Heartredå
 
Vi har 2 gutter fra før og vi ønsker oss ei lita tulle med øyne blå[emoji173] Men samtidig så elsker jeg å være guttemamma så hvis det kommer en gutt til så blir vi jo like glade for det[emoji173]

Samme her også[emoji169][emoji4]
 
Back
Topp