IVF Tromsø 2018

Stjernedryss91

Blir kjent med forumet
Noen som har eller skal starte opp ivf i Tromsø i disse tider?
Hadde vært kjekt å samles på en gruppe og følge hverandre :D

Vi skal til forsamtale i september, og forhåpentligvis starte opp med 1 forsøk så fort som mulig! Vært prøvere i flere år, og utredningen finner ingen svar.

Krysser fingrene for at familien kan utvides til 3 snart :)
 
Ikke helt det du spør etter. Jeg hører ikke til Tromsø, men jeg har oppstart nå snart :)
Men hører til Rikshospitalet :sorry:
 
Har ingenting å si, kjekt å komme i kontakt med andre i samme båt :hello

Spurte etter andre i Tromsø av nyskjerrighet på teamet og hvordan man blir tatt i mot :p

Ser at du/dere har prøvd i 11 år? Har dere barn fra før, eller prøvd ivf før? Og vet dere årsaken til at det ikke går?

Beklager hvis det blir mange spørsmål, bare svar på det du føler for :)

Vi skal til forsamtale om 1 uke, og er såå spent <3 Har fått tatt de fleste blodprøvene i forkant (bare virusprøver igjen), så har et lite håp om å få startet på første syklusen etter forsamtalen. Hos oss finner de ingen årsak til hvorfor det ikke går, vært prøvere siden 2015:/ Vil gjerne høre hvordan det går med deg i prøvetiden og følge deg videre :):) Og masse lykke til med medisinoppstart, håpe det går smerte/knirkefritt :Heartpink
 
Jeg har prøvd i 11 år ja, men snart tre år med nåværende :) Så hadde to år som singel i mellom.
Så vært prøver siden 2015 vi også.

De første seks åra prøvde jeg med en som var så og si steril. Og det pluss min PCOS gikk det dårlig.
Kjæresten nå er helt normal, så nå er det bare meg.

Men ingen barn nei. Vært harde år, så håper snart de er over.

Var i gang med IVF i 2013, med daværende. Men brøt da forholdet ikke var bra, og vi gikk hvert til vårt rett etterpå.
Så nå starter jeg på spray i morgen, første forsøk :) Og er kjempespent :)


Spennende med forsamtale :) Den uka går fort den.
 
Så spennende :D Tenk hadde det blitt full klaff med en gang! :happy:

Blir kjekt å høre hvordan det går med medisinene, og ikke minst svaret på g-testen! Håper det går knirkefritt :)
 
Det er skikkelig spennende :)
Gruer meg sykt til sprøytene, de liker jeg ikke. Men er en del av det det også :)

Om den sitter på første hadde det vært supert, slippe enda en runde til.

Jeg har dagbok under assistert dagbok forumet, som jeg oppdaterer :)
 
Ikke sett denne før nå da jeg henger inne på "assistert befruktning ". Kanskje du skulle spurt der inne siden dette dreier seg om IVF?

Uansett, jeg skal ha mitt 3 forsøk på UNN nå straks. Prøvd siden 2015 vi også og ingen forklaring på hvorfor vi ikke får det til. Vi har ingenting å utsette på ivaretakelsen av meg som pasient der. Føler meg godt ivaretatt!
 
Takk for tips, da joiner jeg assistert-gjengen :D Er ganske ny her inne, og synes det er litt vanskelig å finne fram x) Men det er jo egentlig samme hvor man holder til, like kjekt å prate med ivf-ere sørpå også! Hehe.

Vi skal avgårde på forsamtale førstkommende mandag. Har du noen anelse FruAlve om hvor lang tid vi må vente til oppstart? *Føler seg utålmodig* :p Har tatt alle blodprøver hjemme, med unntak av virusprøver (hiv, hepatitt osv).
 
Takk for tips, da joiner jeg assistert-gjengen :D Er ganske ny her inne, og synes det er litt vanskelig å finne fram x) Men det er jo egentlig samme hvor man holder til, like kjekt å prate med ivf-ere sørpå også! Hehe.

Vi skal avgårde på forsamtale førstkommende mandag. Har du noen anelse FruAlve om hvor lang tid vi må vente til oppstart? *Føler seg utålmodig* :p Har tatt alle blodprøver hjemme, med unntak av virusprøver (hiv, hepatitt osv).

Hvordan gikk det?[emoji4] Vet du noenom ventetiden nå?
 
Hvordan gikk det?[emoji4] Vet du noenom ventetiden nå?


Både jeg og samboer gikk vel ut av forsamtalen ganske nedfor og skuffa. Fikk signaler om å bare fortsette å prøve, siden alle undersøkelser og blodprøver har vært uten funn. «At det bare tar lenger tid for noen»...Men på den andre siden motsa hun seg selv, da det ofte er et problem når man har prøvd over 2 år. Og vi snart er ferdig på 3 året. Men vi stod fast på at vi ønsket ivf, og når jeg spurte om ventetid sa hun det kunne ta kort tid, eller flere mnd. Det visste hun ikke.

Selvfølgelig til slutt på ultralyd fant hun en cyste som har kommet under forrige eggløsning (3,5 cm), så ingenting som skjer før den er borte :p

Men men. Nå er vi iallfall inne i systemet, så får vi smøre oss med tålmodighet nok en gang
 
Både jeg og samboer gikk vel ut av forsamtalen ganske nedfor og skuffa. Fikk signaler om å bare fortsette å prøve, siden alle undersøkelser og blodprøver har vært uten funn. «At det bare tar lenger tid for noen»...Men på den andre siden motsa hun seg selv, da det ofte er et problem når man har prøvd over 2 år. Og vi snart er ferdig på 3 året. Men vi stod fast på at vi ønsket ivf, og når jeg spurte om ventetid sa hun det kunne ta kort tid, eller flere mnd. Det visste hun ikke.

Selvfølgelig til slutt på ultralyd fant hun en cyste som har kommet under forrige eggløsning (3,5 cm), så ingenting som skjer før den er borte :p

Men men. Nå er vi iallfall inne i systemet, så får vi smøre oss med tålmodighet nok en gang

Aha. Så synd at det ble sånn for dere! Sa hun noe om hvor lenge dere skulle prøve før det fikk komme inn igjen?
 
Aha. Så synd at det ble sånn for dere! Sa hun noe om hvor lenge dere skulle prøve før det fikk komme inn igjen?
Nei. Men har bestilt time hos fastlegen slik at jeg får henvisning videre til privat gynekolog. Da får jeg iallfall sjekket cysten om et par mnd forhåpentligvis.
 
Åhh, så dumt :(
Hvor lenge har dere prøvd?
 
Nei. Men har bestilt time hos fastlegen slik at jeg får henvisning videre til privat gynekolog. Da får jeg iallfall sjekket cysten om et par mnd forhåpentligvis.

Så kjipt å ikke ha et tidspunkt å forholde seg til[emoji57] Da kjennes ventetiden ekstra lang syns jeg... lykke til[emoji173]️
 
Tror ikke du må ha henvisning til privat gyn, da er jo vitsen borte..?
 
Tror ikke du må ha henvisning til privat gyn, da er jo vitsen borte..?
Jeg har prøvd uten henvisning, men får ikke time uten å ha vært hos fastlege først. Bor langt unna Tromsø, skaffer derfor gyn hjemme :)
 
Last edited:
Jeg har prøvd uten henvisning, men får ikke time uten å ha vært hos fastlege først. Bor langt unna Tromsø, skaffer derfor gyn hjemme :)
Merkelig.
Vi har ikke engang privat gyn :p Det vil si . . Hun er i privat firma men tar kun henvendelser fra finnmarkssykehuset så hun er egentlig ikke privat likevel
 
Merkelig.
Vi har ikke engang privat gyn :p Det vil si . . Hun er i privat firma men tar kun henvendelser fra finnmarkssykehuset så hun er egentlig ikke privat likevel
Jeg kan ikke så mye om det enda :p Men en venninne som har gått gjennom det samme her i byen anbefalte å skaffe en med en gang. Da blir alt mye lettere hvis prosessen blir lang og det dukker opp ting. Som bl.a. denne cysten. I tillegg kan jeg ta UL før evt fryseforsøk, og slippe reise til Tromsø for det. Så det er jo bra :D
 
Back
Topp