Har du faste middagsretter noen dager i uken?

M

Moderator Steffen

Guest
Alle har vel hørt begreper som "Fredagstaco" og "Lørdagspizza". En periode brukte vi begrepet "TTK", som var en forkortelse for "Taco til kvelds" - gjaldt kun fredager, så klart.. :) Hvordan er det hos dere? Noen dager i uken der en bestemt matrett bare hører til? Det er ikke ordentlig onsdag uten glaserte epler, eller aldri en mandag uten frityrstekt oksehale? :D
 
Det eneste vi har fast er fisk på tirsdag og torsdag
 
Vi har «temadager» når det kommer til mat.
Torsdag er alltid lettvint for å rekke middag før svømming.
Ellers:
Mandag og onsdag er fisk, tirsdag er pasta, fredag er suppe.
 
Har faste dager for protein og vegetar. Ellers er det meste fluid. [emoji4]

Mandag og torsdag har vi fisk.
Tirsdag og fredag kylling.
Lørdag og søndag kjøtt.
Onsdag vegetar.

Alltid fast storhandel på torsdager.[emoji4]
 
Fredagstaco og lørdagspizza her ja.

Og noe raskt før musikken på tirsdag, ofte grøt fra fjordland varmet i Micro

De andre dagene variere.
 
Nei, der sklir ut hver gang. Endte med at vi hadde masse rester fra dagen før , så da ble det ikke taco den fredagen. Så hadde jeg noe annet jeg måtte bruke opp før det ble dårlig, så da røyk den planlagte middagen på mandag....

Noe som har fungert er en ukeplan, i allefall ha 3 dager i uka med bestemt fast middag f.eks. og resten etter hva vi har i frysern eller hva vi har lyst på.
 
Nei, jeg liker ikke å ha det samme hele tiden.

I oppveksten hadde vi faste retter som rullerte, svigers har alltid hatt fast og, så både jeg og mannen liker variere en del.

Jeg liker å lage mat, prøve nye ting, så jeg har gjerne faste ingredienser jeg pleier å ha i skapene, men lager sjelden nøyaktig de samme tingene:)

Prøver å planlegge en uke av gangen, men dukker så ofte opp ting som gjør at det ikke går, så har heller en liste med hva vi har av mat i kjøleskap, frys og slikt.
 
Her varierer det, men på torsdager har vi alltid restemat. Da tas rester fra mandag-onsdag frem enten i form av «dagens buffet» eller «mammas surprise gryte». Hvis det ikke er nok rester blir det omelett eller ostesmørbrød i tillegg. En vekdig grei måte å få brukt opp restemat på.
 
Før hadde vi fast med fisk tirsdag og torsdag.
Nå er det mer sånn at vi er heldige om jeg rekker å lage middag hver dag..
 
Nei, men veksler mellom pizza og taco fredager/lørdager, alt etter hvilken dag det passer best å ha kosekveld[emoji2]
 
Aldri! Synes konseptet er überkjedelig, liker variasjon i middagene så godt det lar seg gjøre... Taco liker jeg ikke noe særlig lenger så blir litt av tacofredager og tacolørdager her. Mannen vil av prinsipp ikke ha det de dagene hvis vi skal ha det :p
 
Hadde torsdagstaco tidligere, nå er det mer ymse hva vi har egentlig. Taes dessverre på sparket, har laber matlyst alle mann. Må skjerpes innen Leah skal spise middag med oss. Kun brukt spisebordet et fåtalls ganger på 2 år også :p
 
Nei

Tror jeg hadde fort blitt lei av å spise en middagsrett hver eneste uke
 
Bare fredagstaco som er fast :)
 
Back
Topp