Vært hos jordmor i dag!

Selda

Glad i forumet
Nå er alt såå mye mer virkelig :)

Får ekstra oppfølging senere for å passe på pga tidligere morkakesvikt.
8.oktober skal jeg tilbake å få høre hjertelyden for første gang og jeg gleder meg såååååå masse! :Heartred:Heartblue

Flere som har fått time til første ordentlige kontroll? :)
 
Så bra da[emoji173] Jeg har legetime til mandag men det er pga noe annet men jeg tenkte å ta med en urinprøve og fortelle at jeg er gravid når jeg først er der[emoji4]
 
Jeg var hos legen på mandag! Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å teste meg og fikk ikke mye informasjon annet enn at jeg måtte avstå fra røyk alkohol og andre rusmidler. Fikk ny time 22.10[emoji15]

Har bestilt tul om 14 dager. Det tror jeg vil gjøre graviditeten spesielt ekte
 
Lykke til! Her har jeg ikke fått kommet meg til legen. Gjør Det i dag eller i morgen bare for å få registrert graviditeten hos dem. Så får jeg se hva damen i luken sier, om jeg kan bestille alt nå eller kan vente en stund til.
 
Jeg var hos legen på mandag! Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å teste meg og fikk ikke mye informasjon annet enn at jeg måtte avstå fra røyk alkohol og andre rusmidler. Fikk ny time 22.10[emoji15]

Har bestilt tul om 14 dager. Det tror jeg vil gjøre graviditeten spesielt ekte
Hvor mange uker er du da?
 
Jeg var hos legen på mandag! Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å teste meg og fikk ikke mye informasjon annet enn at jeg måtte avstå fra røyk alkohol og andre rusmidler. Fikk ny time 22.10[emoji15]

Har bestilt tul om 14 dager. Det tror jeg vil gjøre graviditeten spesielt ekte
Regner med at legen min tar alle tester når jeg sier at jeg er gravid på mandag[emoji4] Kjenner han godt, vært legen min siden jeg var ei lita jente og han har fulgt både meg, mamma og søstra mi i graviditetene våre[emoji4]
 
Regner med at legen min tar alle tester når jeg sier at jeg er gravid på mandag[emoji4] Kjenner han godt, vært legen min siden jeg var ei lita jente og han har fulgt både meg, mamma og søstra mi i graviditetene våre[emoji4]

Så betryggende! Jeg vurderer jordmor, syntes ikke legen min var spesielt hjelpsom. Verken med informasjon eller annet.. vil jo ha en jeg kan gå til som jeg er trygg på.
 
Så betryggende! Jeg vurderer jordmor, syntes ikke legen min var spesielt hjelpsom. Verken med informasjon eller annet.. vil jo ha en jeg kan gå til som jeg er trygg på.
Samme her, likte bedre å gå til jordmor. Legen er grei nok, men litt mer travel og mest opptatt av det medisinske (naturlig nok) mens jordmor tok seg tid til å snakke om forventninger, relasjoner, fødsel etc
 
Samme her, likte bedre å gå til jordmor. Legen er grei nok, men litt mer travel og mest opptatt av det medisinske (naturlig nok) mens jordmor tok seg tid til å snakke om forventninger, relasjoner, fødsel etc

Jordmor her på helsestasjonen tar ikke inn før uke 14. Er det det som er vanlig praksis?
 
Jordmor her på helsestasjonen tar ikke inn før uke 14. Er det det som er vanlig praksis?
Hm.. her kan man ta alle svangerskapskontroller hos jordmor, og da er første i uke 12-13. Vet ikke om de tar inn noen før det, har ikke tenkt over det
 
Jeg var hos legen på mandag for å få mer kvalmestillende og sykemelding, samt ta blodprøve. Da var jeg 4+0. Var på nytt i dag for ny blodprøve.

Skal til jordmor neste uke for å forsøke akupunktur mot kvalme.

Og så får jeg forhåpentligvis UL uka etter, men det venter jeg på brev i posten med dato. :)
 
Jordmor her på helsestasjonen tar ikke inn før uke 14. Er det det som er vanlig praksis?

Jeg ringte på mandag for å være tidlig ute for å få time, men fikk beskjed om at jeg likesågreit kunne komme på torsdag (altså idag) da jeg prøvde å si at jeg ikke er så langt på, det var jo gratis uansett :D
 
Back
Topp