Barn nr 2

theresil

Flørter med forumet
Novemberlykke 2016
Hei, jeg har ei jente på snart 2 år, og begynner å få lyst på nummer 2 for å ikke få så stor aldersforskjell. Men der jeg lurer på er når dere viste at dere var klar for nummer 2?
 
Lysten kom nå når min bikket to år :) Vi ønsker ikke for stor aldersforskjell, men heller ikke for tette. Min er et lite klistremerke og det ble ikke egentlig stabile netter før nærmere toårsdagen. Da begynte det å føles levelig med en til, så da droppet vi prevensjon. Nettopp begynt å prøve mer ordentlig, men vet ikke hvor lang tid det vil ta.
 
Vi gikk for to tette, og begynte prøvingen da hun første var ca 4mnd. Klaffet da hun var 10mnd.
Vi ønsket tette fordi førstemann var og er veldig lettvin med det meste. Fikk et stort sjokk når nr 2 kom og hylte nesten hver kveld fra 3-8mnd :p
 
Skulle gjerne hat 2 tette, men slik ble det ikke. Lille søster er 5år yngre en storebror. Han elsker henne og er aldri sjalu, men han savner å kunne leke med henne på en litt større måte. Lurer alltid på når hun nå 9m kan lære å leke nye ting. Når kan hun bygge tuplo, når kan hun bli med ut å leke på leke plassen.
Han er tålmodig og leker alltid på hennes måte og bøyer seg nærmest i støvet for henne.
Men ser at de hadde hat godt av å være i litt tettere alder.
Han blir jo nesten en ekstra omsorgs person for henne.
Men som sakt så forguder hun store broren sin [emoji8]
 
Ble meget verpesjuk da nr 1 tippa året, og vi begynte å forberede oss på barnehagestart og slutten på babytida. Så da var jeg i alle fall klar for nr 2 :)
 
Hei, jeg har ei jente på snart 2 år, og begynner å få lyst på nummer 2 for å ikke få så stor aldersforskjell. Men der jeg lurer på er når dere viste at dere var klar for nummer 2?

Vi har blitt såpass voksne og har vært enige om at vi ønsket oss flere barn, så det ble nesten bare å vente til menstruasjonen var tilbake før vi prøvde på nr to. Også siden vi brukte nesten to år på å lage nummer en. Nr to satt på PP3 og er 5+1 i dag.

Vi har hatt en veldig enkel førstefødt, så er vel stålsatt på det verste. Om jeg blir like dårlig som sist og satt i gang, så blir det 1 år og 9 måneder mellom dem.
 
Når jeg ble gravid. Neida. Følte meg klar ganske tidlig men «visste» vi kom til å trenge hjelp så tenkte vel mer på det enn normalt. Gikk ikke på prevansjon og ble spontant gravid når lillemann var et år men mistet. Så ble jeg gravid igjen et halvt år etter det og har nå 2 barn med 2 år og 3 mnd forskjell:)
 
Første sov ikke natten gjennom før han var godt over 2 år. Så en spontanabort (skulle vært litt over 3 års forskjell). Så kom lillesøster da han var nesten 4 år.
 
Back
Topp