Alkohol til 16 åringen

Eg kan fra egen erfaring sei at ungdom drikker det de får + mye mer, så det at du gjør det lettere for datteren din å drikke fører som regel til at de kommer til å drikke meir.
Skal de drikke så får de slite for det tenker eg [emoji28] kan huske selv også at det var helger der eg ikke fikk tak i noe å da blei det jo lite drikking .å om da min mor hadde kjøpt hadde eg drukket meir.
 
Ja, jeg vet 3 km/t for fort er lovbrudd. Jeg sier bare at hold deg til saken, ikke prøv å angrip folk! Jo du har vært usaklig! Om jeg hadde naska i butikken (noe jeg ikke har gjort), hadde ikke hatt noe med saken å gjøre. Dette er usaklig og du prøver å angripe meg. Dårlig diskusjonsstil.

Jeg prøver ikke angripe deg, du skriver at du ikke begår lovbrudd, da får du spørsmål. Og saken, den har jeg holdt meg til. For den handler jo om å kjøpe alkohol til mimdreårige, derfor også lovbrudd og alvorlighetsgraden av det. Sammenligninger er jo da helt innafor å ta opp. Det var jo faktisk du som begynte å legge ut strafferammer nettopp for å påpeke alvorlighetsgraden av langing

Merkelig hvordan du plutselig kaller meg usakelig nå, etter å ha diskutert en stund, jeg er jo heller ikke den første som har spurt deg om disse tingene.
 
Last edited by a moderator:
Jeg prøver ikke angripe deg, du skriver at du ikke begår lovbrudd, da får du spørsmål. Og saken, den har jeg holdt meg til. For den handler jo om å kjøpe alkohol til mimdreårige, derfor også lovbrudd og alvorlighetsgraden av det. Sammenligninger er jo da helt innafor å ta opp. Det var jo faktisk du som begynte å legge ut strafferammer nettopp for å påpeke alvorlighetsgraden av langing

Merkelig hvordan du plutselig kaller meg usakelig nå, etter å ha diskutert en stund, jeg er jo heller ikke den første som har spurt deg om disse tingene.

Jeg la ut strafferammen pga at du mente at voldtekt ikke var alvorlig etter loven. Jeg viste til at jo, det er en høyere strafferamme, derfor ansett som mer alvorlig etter loven. Og nei, du holder deg ikke til saken når du blander inn hva andre kanskje har gjort av lovbrudd. Hadde jeg gjort ett eller annet, så hadde du vel ikke latt det gå. Dette går mer mot personangrep, og det gidder jeg ikke. Jeg diskuterer ikke mer med deg.
 
Jeg la ut strafferammen pga at du mente at voldtekt ikke var alvorlig etter loven. Jeg viste til at jo, det er en høyere strafferamme, derfor ansett som mer alvorlig etter loven. Og nei, du holder deg ikke til saken når du blander inn hva andre kanskje har gjort av lovbrudd. Hadde jeg gjort ett eller annet, så hadde du vel ikke latt det gå. Dette går mer mot personangrep, og det gidder jeg ikke. Jeg diskuterer ikke mer med deg.

Huff nå har du tolket veldig feil[emoji20] du la ut strafferammer jeg sa at jeg ikke hadde særlig mye respekt for menneskene som setter disse fordi voldtekt (som jeg mener ER veldig alvorlig) har såpass lav straff....

Jeg og andre her har spurt ang lovbrudd ja, fordi det er en uting å f.eks naske i butikken og klage på at andre gjør det like etterpå... så ja, om du som selv sier du ikke bryter loven hadde kjørt for fort hadde det gjort at jeg hadde tenkt på det ja, fordi du handler imot egne prinsipper, og hva har dette med langing å gjøre? Jo, langing er lovbrudd men jeg syns ikke det er et alvorlig lovbrudd, jeg tenker det ikke er mer alvorlig enn drikking på bussen og for høy fart på motorveien.

Her er vi jo uenige, det er helt ok det men ikke kom å beskyld meg for å være usakelig og drive med personangrep, da må jeg si du har lav terskel for å føle deg angrepet. Vi er på et forum, diskusjoner sklir ut og man kommer som regel inn på relevante tema i forhold til saken man diskuterer, det er jo slik man legger frem eksempler for å få frem poenger og meninger.

Men nå takker jeg for meg. Ha en fin dag i solen(?)
 
Aner ikke hva vi kommer til å gjøre. Heldigvis mange år til. Spørs på barna hvor mye man stoler på dem osv. Jeg har skilsmisse foreldre hvor jeg da har fått 2 forskjellige oppdagelser ang alkohol og mannen min en 3. Så vanskelig tema.
 
Back
Topp