Ett barn i hver hånd

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Kjære alle sammen. Nå vil jeg også lage meg en dagbok. Koselig å se tilbake på er det også:)

Nå har vi en av hver, jeg og min kjære forlovede. En gutt og ei jente. Gutten er 4 og jenta er rett over 6 måneder.


Gutten og jeg har vært sterkt knyttet til hverandre fra starten av, og det var vanskelig for ham da jeg gikk gravid og trett og kvalm.

Da babyen kom, var han svært sjalu. Det har heldigvis blitt mye bedre nå, og de kan leke sammen takket være hennes nysgjerrighet, sosiale og blide vesen og tidlige utvikling og hans tålmodighet, omsorgsevne og ansvarsfølelse.
 
Fireåringen har begynt å gå på toalettet alene. Han har vokst ut av endel av klærne, så nå må nytt kjøpes inn.

Babyen har øvd seg på å sette seg opp, og krabbe i dag, og blir veldig frustrert fordi hun ikke får det helt til. Og så setter hun seg fast fordi hun åler seg bakover og havner under bord og stoler:p

Jeg har vært hjemme med barna i flere dager, og nå er endelig min kjære kommet hjem igjen:)
 
I dag fikk lillesøster latterkrampe flere ganger da storebror gjorde grimaser til henne. Herlig å se!:)

Fireåringen pleier å sette seg ned og tegne etter middag. I dag tegnet han en bil og sa jeg satt inni bilen på vei til jobb.
 
I dag har vi hatt besøk av et vennepar og det har vært mye liv med to fireåringer:)

Ista la storebror seg i den store vogna som han selv brukte som baby. Endte opp med å legge to vognbager på gulvet og ha en unge i hver. Tok litt bilder.

Etterpå gikk vi på kjøkkenet og sang "Ro, ro til fiskeskjær" og jeg har alltid ønsket å kunne synge den sangen og ha på plass far, mor, søster og bror:)

Snart skal vi dra til kjøpesenteret alle fire og kjøpe nye klær. Vi spiser også middag ute, det er lenge siden sist. Fin lørdag:)
 
I dag har vi hatt besøk av et vennepar og det har vært mye liv med to fireåringer:)

Ista la storebror seg i den store vogna som han selv brukte som baby. Endte opp med å legge to vognbager på gulvet og ha en unge i hver. Tok litt bilder.

Etterpå gikk vi på kjøkkenet og sang "Ro, ro til fiskeskjær" og jeg har alltid ønsket å kunne synge den sangen og ha på plass far, mor, søster og bror:)

Snart skal vi dra til kjøpesenteret alle fire og kjøpe nye klær. Vi spiser også middag ute, det er lenge siden sist. Fin lørdag:)

God lørdag til store og små!
 
Tusen takk og i like måte! Hvordan er din lørdag?:)

Rolig men med litt organisering og klargjøring til neste helgs navnefest :)
Jeg har laget 20 bordkort og endelig fått kjøpt inn resten av pynten. Koselig og solfylt tur til byen var det og :D
 
Rolig men med litt organisering og klargjøring til neste helgs navnefest :)
Jeg har laget 20 bordkort og endelig fått kjøpt inn resten av pynten. Koselig og solfylt tur til byen var det og :D

Aha, da er det litt å tenke på. Hvilken farge har du valgt og hvor kjøpte du pynten? :) Kjekt med bytur:) Går det greit å farte rundt med baby, syns du?
 
Aha, da er det litt å tenke på. Hvilken farge har du valgt og hvor kjøpte du pynten? :) Kjekt med bytur:) Går det greit å farte rundt med baby, syns du?

Det går i rosatoner og babygult :)
Handlet litt på Panduro Hobby i dag. Har tidligere kjøpt inn litt på Søstrene Grene også. Gøy å lage noe selv :)
Får dele noen bilder i bildetråden etterhvert som jeg blir ferdig :) Dere er ferdig med dåp ikkesant?

Går veldig fint å være på farta med baby, særlig når vi er to voksne. Men hun er jo bare snill og liker seg i bilen også. Heldig med det!
Hvordan er det å ha J med på slep?
 
Det går i rosatoner og babygult :)
Handlet litt på Panduro Hobby i dag. Har tidligere kjøpt inn litt på Søstrene Grene også. Gøy å lage noe selv :)
Får dele noen bilder i bildetråden etterhvert som jeg blir ferdig :) Dere er ferdig med dåp ikkesant?

Går veldig fint å være på farta med baby, særlig når vi er to voksne. Men hun er jo bare snill og liker seg i bilen også. Heldig med det!
Hvordan er det å ha J med på slep?

Blir nok en nydelig fargekombo! :) Panduro har lagt ned her, dessverre, men handlet litt på Kreaktiv. Kjekt med en ordentlig hobbybutikk! Men skal ikke kimse av Søstrene Grene heller, eller Upstairs for den saks skyld! Fint å få en anledning til å være kreativ?

Blir gøy å se bildene:) Vi har hatt dåp, det stemmer, og da gikk det i rosa!

Så fint, da, ingenting er bedre og det er jo flott å være to:) Hun er i grunnen en kafébaby, elsker å se på folk! Vurderer åpen barnehage siden hun er tidlig ute på alle vis:)
 
Blir nok en nydelig fargekombo! :) Panduro har lagt ned her, dessverre, men handlet litt på Kreaktiv. Kjekt med en ordentlig hobbybutikk! Men skal ikke kimse av Søstrene Grene heller, eller Upstairs for den saks skyld! Fint å få en anledning til å være kreativ?

Blir gøy å se bildene:) Vi har hatt dåp, det stemmer, og da gikk det i rosa!

Så fint, da, ingenting er bedre og det er jo flott å være to:) Hun er i grunnen en kafébaby, elsker å se på folk! Vurderer åpen barnehage siden hun er tidlig ute på alle vis:)

Gøy å være litt kreativ, men jeg har definitivt mine begrensninger :p har glemt så mange kunster...

Vi var i åpen b.hage denne uken faktisk :) Veldig alright tilbud som vi så absolutt skal bruke fremover :)
 
Gøy å være litt kreativ, men jeg har definitivt mine begrensninger :p har glemt så mange kunster...

Vi var i åpen b.hage denne uken faktisk :) Veldig alright tilbud som vi så absolutt skal bruke fremover :)

Det er nok mammatåken, er sikker på at kreativiteten bare ligger i dvale en liten stund;)

Så gøy:D Gleder meg til å teste ut det med henne en dag:)
 
Lillesøster vil ha allslags mulig mat. I dag morges var hun meget nysgjerrig på kokosbollen jeg fornøyd satt og tygget i meg, og strakte seg mot den og smattet med tunga. Skuffet måtte hun innse at hun var blitt avspist med tørre hirsepop.

Storebror fikk togbane på armen av ansiktsmaling og det var kult å kjøre tog på den;)
 
I dag har jeg endelig fått sjansen til å sove en times tid om morgenen. Helt fantastisk.:D

Kjekt å få besøk og dra ut på ting, slik vi har gjort mye sist uke, men har jo kjent på trettheten siden jeg ammer endel på nettene. Og jeg var ikke akkurat en selskapsdame sist vi hadde besøk, følte meg treig som sirup og var glad de andre dro på lekeplassen og at jeg kunne trekke meg tilbake og amme i ro og fred og duppe litt av, riktignok sittende, men allikevel :rolleyes: I går fikk jeg heldigvis gitt storebror litt mer oppmerksomhet på en lekeplass mens min kjære gikk trilletur med babyen. :)

Trappegrind ble montert i helgen, og det er like greit. Føler hun krabber fra meg allerede, ser hvor iherdig hun øver på å sette seg opp og å krabbe. Tenker å kjøpe antisklisokker og strømpebukse til henne:) Ellers vokser hun så fort. I endel klær, type HM, passer hun 80 fordi de er såpass korte og hun er lang. Med nr. 1 varte klærne utrolig lenge, han brukte 80 da han var 1,5 år!
 
I går hentet vi storebror i barnehagen og dro avgårde til et kjøpesenter. Alltid litt småskummelt å være alene ute med to barn i så ulik alder, syns jeg! Men storebror lovet å oppføre seg bra, og det gjorde han:) Han fikk nye sko. Før sommeren var det størrelse 27, nå ligger han visst mellom 28 og 29.

Lillesøster glodde fælt på vogna i gangen i morges da vi sa ha det til pappa og storebror. Gikk trilletur og hun sovnet raskt. Så gikk vi ut senere også på trilletur og hun sov godt da også. Jeg har marinert kyllingfilet og skal ordne med middag nå. Fint med helg :)
 
Back
Topp