Har den kommende babyen søsken?

M

Moderator Eve

Guest
Får maibabyen storesøsken? Når planlegger dere å fortelle storesøsken om den kommende babyen?
 
Vi har en gutt på 2 og et halvt år som nå skal bli storebror, jeg vet ikke hva han skjønner av det, men har fortalt han det, og snakker stadig om det. Han virker til å syntes det er greit, men han vet jo ikke hva det går ut på da, så vi får se, han skjønner det vel mer etter hvert som magen vokser, han har venner som har søsken og har sagt han vil ha en lillesøster sånn som Noah har. Har fortalt han det, fordi jeg ikke egentlig er så redd for at han skal si det videre, og om han gjør det så er ikke det verdens undergang heller, bare koselig <3
 
Vi har 2 gutter på 8 og 10 år som har spurt og mast i 1 år nå på om mamma og pappa kan lage en baby snart[emoji23] Så har egentlig lyst til å fortelle de det snart for de håper så mye på en lillesøster eller lillebror[emoji4] Men vi tenker å vente litt. Hvis jeg blir veldig dårlig og kaster opp osv sånn som jeg gjorde de 2 andre gangene så er planen å fortelle de det da. De er såpass store og kommer til å merke fort at jeg ikke er i form. Men hvis formen holder seg så venter vi i alle fall noen uker til.. Hvis jeg klarer å vente da for jeg er ganske sprekkferdig og har lyst til å fortelle det til alle[emoji4][emoji23][emoji23]
 
Ei på på straks ni år. Hun har mast i flere år om å få søsken. Håper veldig for hennes del at det går bra denne gangen.

Har ikke fortalt henne og kommer ikke til å gjøre det på en stund.:)
 
Last edited:
En treåring som ønsker seg baby her, men vi venter nok til uke 12 tror jeg. Blir uansett så lenge å vente
 
Denne får tre søsken. Gubben har to fra før og jeg har ei fra før. 8, 9 og 12 år [emoji4]. Kommer ikke til å si noe før de evt skjønner det selv.
 
Har en gutt på snart 8 og ei jente på snart 5 ❤️
 
Vi har 2 gutter på 8 og 10 år som har spurt og mast i 1 år nå på om mamma og pappa kan lage en baby snart[emoji23] Så har egentlig lyst til å fortelle de det snart for de håper så mye på en lillesøster eller lillebror[emoji4] Men vi tenker å vente litt. Hvis jeg blir veldig dårlig og kaster opp osv sånn som jeg gjorde de 2 andre gangene så er planen å fortelle de det da. De er såpass store og kommer til å merke fort at jeg ikke er i form. Men hvis formen holder seg så venter vi i alle fall noen uker til.. Hvis jeg klarer å vente da for jeg er ganske sprekkferdig og har lyst til å fortelle det til alle[emoji4][emoji23][emoji23]

Samme her :)
Søsknene er 6 og 9
 
Har ei jente som vil være rett under 2 år når neste baby kommer, så får se hva vi forklarer og forteller underveis
 
Har en gutt på 3år. Venter nok en stund med å fortelle han det. Både pga at han skravler konstant og at garantert vil fortelle alle og enhver at han skal bli storebror.. og det faktum at ting kan gå galt. Så etter ultralyd ihvertfall (tidlig ul).
 
Har ei jente på straks 16 mnd, så hun blir 2 år når hun blir storesøster. Hun skjønner ikke noe enda, men kanskje det blir noe annet når magen kommer for fullt senere..?
 
Har ei jente på 8, og en gutt på 10. Venter så lenge jeg kan med å fortelle det.
 
Back
Topp