Noen som skal ha tul?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg slet en del forrige svangerskap med en overbevisning om at jeg aldri skulle føde et levende barn, det til tross for at alle kontroller var helt fine. Og frem mot uke 18 da vi hadde ul gikk jeg hele veien å forberedte meg på at hjertet hadde sluttet å slå, og det for lenge siden. Noen som vet om det kan være grunnlag for å få tidlig ul, og kanskje noen flere kontroller i svangerskapet?
 
Jeg skal be om flere TUL pga jeg har mistet tre ganger tidligere. Skal til legen i morgen og skal be hun om å måle HCG i morgen og mandag og få henvisning til TUL.
Jeg synes jo ditt grunnlag er bra mtp alt stresset du må gjennom og det er ikke bra for den lille. [emoji173]️ Har du en forståelsesfull lege så vil hun vel henvise deg. Hvis ikke ville jeg gått privat.
 
Jeg skal be om flere TUL pga jeg har mistet tre ganger tidligere. Skal til legen i morgen og skal be hun om å måle HCG i morgen og mandag og få henvisning til TUL.
Jeg synes jo ditt grunnlag er bra mtp alt stresset du må gjennom og det er ikke bra for den lille. [emoji173]️ Har du en forståelsesfull lege så vil hun vel henvise deg. Hvis ikke ville jeg gått privat.

Ja, du har vel litt bedre grunnlag enn meg, tenkte jeg skulle ringe legen i morgen, for jeg har hatt så ekstrem hodepine de siste dagene, og ettersom jeg var lagt inn med mistanke om preeklampsi sist svangerskap er jeg litt redd den hodepinen kan skyldes blodtrykket [emoji849] selvom det er ganske utenkelig at det skulle være preeklampsi som er grunnen for det nå, men greit å få tatt blodtrykket likevel
 
Jeg slet en del forrige svangerskap med en overbevisning om at jeg aldri skulle føde et levende barn, det til tross for at alle kontroller var helt fine. Og frem mot uke 18 da vi hadde ul gikk jeg hele veien å forberedte meg på at hjertet hadde sluttet å slå, og det for lenge siden. Noen som vet om det kan være grunnlag for å få tidlig ul, og kanskje noen flere kontroller i svangerskapet?
Tror dessverre ikke det er vanlig å få tul på bakgrunn av det dersom det var et friskt svangerskap og du ikke har mistet før.. det er nok en ganske vanlig følelse mange har. Altså, det er sikkert mulig om stresset går på helsa løs, men tipper mange leger vil avfeie det med «normal engstelse». Hadde skikkelig noia sist gang jeg og, og gikk derfor på privat ul. Betalte vel rundt 1000 for det.
 
Jeg kommer nok til å ta dersom jeg kommer så langt. Mistet tre ganger før. Men blir sikkert privat.
 
Det er jo litt forskjellig hvor du bor og hvilket tilbud du får offentlig (hvor god kapasitet de har), men i utgangspunktet så er nok ikke historikken din nok til å garantere henvisning til tidlig ultralyd.

Jeg skal på tidlig ultralyd pga IVF og habituell abort. Og om jeg blir så syk som sist så får jeg nok ganske mange UL-kontroller.
 
Jeg slet en del forrige svangerskap med en overbevisning om at jeg aldri skulle føde et levende barn, det til tross for at alle kontroller var helt fine. Og frem mot uke 18 da vi hadde ul gikk jeg hele veien å forberedte meg på at hjertet hadde sluttet å slå, og det for lenge siden. Noen som vet om det kan være grunnlag for å få tidlig ul, og kanskje noen flere kontroller i svangerskapet?

Du kan jo høre om du kan få henvisning til privat[emoji4] skader hvertfall ikke å spørre[emoji4]
 
Ja.. klare ennå ikkje å slappa av, så trenge nok ein bekreftelse på at det faktisk e liv der ja... tenkte i uke 10-11
 
Hadde en MA i uke 12 sist, der det mest sannsynelig hadde vært dødt helt fra uke 6 så har blitt lovet tidlig ultralyd denne gangen, forhåpentligvis får jeg det rundt uke 6-8 en gang :)
 
Sist i 2016 så hadde jeg lite sympt så var overbevist om at jeg ikke var gravid, selv om magen vokste. Tok tul i uke 13. Angrer ikke! Roet meg veldig med d. Skal ha det denne gangen også. Vet ikke om jeg får noe gratis mtp at det ble hks sist. Fare for ruptur..?
 
Jeg tok tul i uke 12 sist svangerskap, kun for å se om alt så bra ut før vi fortalte om graviditeten. Nå blir nok ikke graviditeten noen hemmelighet for familien så lenge denne gangen, men ønsker likevel en tul for å berolige meg selv. Syns det er så lenge til oul!
 
Får ikke henvisning men bestilt privat 12.sept. Dagene går for sakte :)))))
 
Last edited:
Regner med det pga morkakesvikt sist gang...
 
Jeg skal ha. Er assistert befruktning, og da får en det for å bekrefte svangerskapet. De 3 andre gangene har denne ul gitt negativt svar, død foster. Veldig glad jeg får denne, og håper alt er bra denne gangen.
 
Ringte legen i dag, og fikk henvisning til TUL :) Hadde MA som ble oppdaget 11+3 i mai + en vanncyste på venstre eggstokk som burde følges opp, så glad jeg fikk henvisning, hvis ikke hadde jeg nok gått privat! Prøver å få en time om ca 2 uker tenker jeg. Er 5+0 i dag :)
 
Back
Topp