Alkohol til 16 åringen

doublemay

Forelsket i forumet
Jeg kjøper øl til datra på 16 når hun skal på fest, det er mye bedre en at hun drikker alt mulig rart som er der istede.
Er dere ikke enige?
 
Joda , server gjerne til vennene også så vet du hva de får i seg også ;)
 
Jeg skjønner tanken din, om at da vet jeg hvertfall hva ho drikker. Og for noen er kanskje det sant. Det kommer an på ungdommen. Men er du 100% sikker på det med ditt barn?
Mange drikker det de får med seg og det de får tak i.
Også er det jo ulovlig da, for å ikke snakke om det.
Så nei, jeg kommer ikke til å gjøre det.
 
Mange ungdommer havner i ubehagelige situasjoner i fylla. Risikoen for å oppleve forskjellige episoder de ikke er stolt av i ettertid, krangling og vold, seksuelle opplevelser man angrer på, og ulykker og skader, øker ganske bra når unge drikker alkohol. At mye av det som skjer på fest dokumenteres og deles kan gjøre situasjonen enda verre. Når du som forelder sender med mindreårige alkohol på fest sender du et signal om at det er helt greit for dem å drikke. Det de får med av foreldre eller eldre søsken kommer ofte i tillegg til det de blir servert på fest. Det er ulovlig å lange. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe som helst alkohol til mindreårige.
 
Mange ungdommer havner i ubehagelige situasjoner i fylla. Risikoen for å oppleve forskjellige episoder de ikke er stolt av i ettertid, krangling og vold, seksuelle opplevelser man angrer på, og ulykker og skader, øker ganske bra når unge drikker alkohol. At mye av det som skjer på fest dokumenteres og deles kan gjøre situasjonen enda verre. Når du som forelder sender med mindreårige alkohol på fest sender du et signal om at det er helt greit for dem å drikke. Det de får med av foreldre eller eldre søsken kommer ofte i tillegg til det de blir servert på fest. Det er ulovlig å lange. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe som helst alkohol til mindreårige.

Det er ditt valg og jeg tar mitt valg :)
 
Vi prøvde å si nei til drikking i begynnelsen. Men kunne jo ikke nekte henne å være med venner heller da akkurat. Og de gikk jo på fester. Og så mye skummelt som det er på gata syntes jeg det var bedre å sende med henne så vet jeg at hun er trygg der i allefall.
 
Det er ditt valg og jeg tar mitt valg :)

Ja, jeg velger å gjøre valg ut i fra hva som er lovlig og etter hva forskning sier. Du gjør uansett noe ulovlig. Forskning viser at det de får med seg av alkohol hjemmefra kommer i tillegg til det de får ute. De som har med seg hjemmefra drikker derfor mer på fest.
 
Vel. Mamma kjøpte rusbrus til meg når jeg var 16. Jeg drakk ferdig rusbrusen og drakk både hjemmebrent og polsprit etterpå. Spiller ingen rolle om man kjøper noen øl eller ikke. :p alle smaker av alle uansett.
 
Vi prøvde å si nei til drikking i begynnelsen. Men kunne jo ikke nekte henne å være med venner heller da akkurat. Og de gikk jo på fester. Og så mye skummelt som det er på gata syntes jeg det var bedre å sende med henne så vet jeg at hun er trygg der i allefall.

Jeg har en sekstenåring, og jeg nekter henne ikke å drikke alkohol. Men jeg bifaller det heller ikke, og jeg forsyner henne i hvert fall ikke med alkohol.

Jeg har vært natteravn såpass lenge at jeg vet at det er fryktelig naivt å tro at barnet kun drikker det mor/far sender med hjemmefra.
 
Skjønner tankegangen, men ikke noe jeg kommer til å gjøre. Kan like greit kjøpe marihuana også da, om ungen kommer borti det, slik at en vet det er reint og ikke tilsatt ørten skumle stoffer. :p
Skal heller prate med ungene mine om alkohol og fylla. Tror vi foreldre aldri kommer til å finne en fasit for å ikke få ungene til å drikke før 18 år, så da kan de like greit ha litt kunnskaper om det.
 
Back
Topp