Spysyken kommer. Vær klar!

Kjente jeg at det knøt seg i magen og kjente faktisk litt på den angsten hvor man blir varm i kroppen og blir uvel :( jeg er faktisk livredd for å få omgangssyken. I hvertfall nå med en nyfødt i hus :( det der er virkelig det kjipe med vinteren :(
 
Håper vi slipper unna. Man har jo bare lyst til å dø når man har omgangssjuka! Ettåringen er vaksinert, så håper det skal hjelpe på. Usikker på hvor lenge vaksinen gir beskyttelse, kanskje noen vet?
 
Vi var igjennom det alle mann i vinter. Først begge ungene og når de ble friske og vi trodde vi hadde sluppet unna ble samboer og jeg dårlige med en times mellomrom. Vi var sjeleglad for at ungene som igjennom hele den natta. Når jeg tenker tilbake på det er det utrolig at vi klarte å ta vare på to små barn ingen tilstanden vi var i dagen etter. Krysset fingrene for at vi slipper unna i vinter
 
Håper vi slipper unna. Man har jo bare lyst til å dø når man har omgangssjuka! Ettåringen er vaksinert, så håper det skal hjelpe på. Usikker på hvor lenge vaksinen gir beskyttelse, kanskje noen vet?

Ettåringen er desverre kun vaksinert mot rotavirus og ikke norovirus så det er ingen garanti for å slippe unna. Begge mine er vaksinert og ble dårlige i vinter :hungover:
 
Kjente jeg at det knøt seg i magen og kjente faktisk litt på den angsten hvor man blir varm i kroppen og blir uvel :( jeg er faktisk livredd for å få omgangssyken. I hvertfall nå med en nyfødt i hus :( det der er virkelig det kjipe med vinteren :(

Her i bygda fikk det er ekstremt heavy spysjuke da minste var ca 11 mnd. Alle bortsett fra envoksen i BHG spydde. Så godt som alle på skolene spydde, eldresenter osv. Vår minste spydde derimot ikke :eek: enda hun måtte sove på badet med meg, mens jeg spydde hvert tiende minutt hele natta :eek:
 
Håper vi slipper unna. Man har jo bare lyst til å dø når man har omgangssjuka! Ettåringen er vaksinert, så håper det skal hjelpe på. Usikker på hvor lenge vaksinen gir beskyttelse, kanskje noen vet?
I to år mener jeg. Men, de vanligste rundene med omgangssyke er Norovirus, og da er vaksinen verdiløs.
 
I to år mener jeg. Men, de vanligste rundene med omgangssyke er Norovirus, og da er vaksinen verdiløs.

Takk for svar. Det var jo kjedelig. Da høres vaksinen nesten litt unødvendig ut, men det skadet i hvert fall ikke å ta vaksinen.
 
Ds er vi to. Kjenner nesten spysyken melder seg bare det blir snakk om den [emoji22]
Kjente jeg at det knøt seg i magen og kjente faktisk litt på den angsten hvor man blir varm i kroppen og blir uvel :( jeg er faktisk livredd for å få omgangssyken. I hvertfall nå med en nyfødt i hus :( det der er virkelig det kjipe med vinteren :(
 
Håper vi slipper unna. Man har jo bare lyst til å dø når man har omgangssjuka! Ettåringen er vaksinert, så håper det skal hjelpe på. Usikker på hvor lenge vaksinen gir beskyttelse, kanskje noen vet?
1 sesong tror jeg,og da kun mot AKKURAT det viruset. Dessverre muterer disse virusene hele tiden... derfor kan en bhg ha omgangssyken lenge...
 
Jeg blir dritdårlig av omgangssyken. Hadde det i vinter. Men det verste var de JÆVLIGE SMERTENE i magen 10 timer før jeg kunne spy! Hadde heller født en unge enn det der. Grusomt. Nå bare og vred meg og led.
 
Hadde det 3 ganger i vinter. Datteren min og jeg. Endte opp på legevakten for jeg ble så dehydrert. Helt grusomt!!! Jeg får mest diaré og var på do 50 ganger på noen få timer :( Verste som er for en som har ekstremt angst for oppkast og kvalme :(
 
Hadde det 3 ganger i vinter. Datteren min og jeg. Endte opp på legevakten for jeg ble så dehydrert. Helt grusomt!!! Jeg får mest diaré og var på do 50 ganger på noen få timer :( Verste som er for en som har ekstremt angst for oppkast og kvalme :(
Har det selv:/ så vet åssen det er. Ligger bare og har angst hele veien, så kjenner du at du må spy, og tror du skal dø. Uff..
 
Vi skal ikke ha spysyken mer i år. Hadde vår kvote i vår da vi hadde den 6-7 ganger eller noe til sammen. :p
 
Last edited:
Har det selv:/ så vet åssen det er. Ligger bare og har angst hele veien, så kjenner du at du må spy, og tror du skal dø. Uff..
Verste angsten ever. Bsre jeg hører om omgangssyken føler jeg at jeg får det :( Æsj! Før klarte jeg ikke å lese eller høre ordet oppkast/spy.. Litt bedre nå. Men angsten vil alltid være der. Men kaster ikke opp, kan kun brekke meg :( Gjelder det samme for deg?
 
Verste angsten ever. Bsre jeg hører om omgangssyken føler jeg at jeg får det :( Æsj! Før klarte jeg ikke å lese eller høre ordet oppkast/spy.. Litt bedre nå. Men angsten vil alltid være der. Men kaster ikke opp, kan kun brekke meg :( Gjelder det samme for deg?
Nei, har det "heldigvis" bare når jeg er kvalm eller bet det går omgangssyke i bhg.
 
Fysj... min store frykt å få dette i gravid tilstand
 
Back
Topp