Feber 40°c 10 mnd

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Døgn 2 med høy feber.
Var på legevakt tidligere, crp på 7. Hun er slapp, vil kun ligge. Nå vil hun heller ikke ha flaske eller vann. Jeg mener vi bør ringe legevakt igjen, da vi ikke kan ta stikkpille før om 2 timer igjen. Feberen går jo ikke ned. Mannen mener at vi bare skal vente. Er det jeg som er ekstrem eller ? Om 2 timer kan jo feberen være farlig høy... Når den nå er på nesten 40 alt.

Hva ville du gjort?
 
Ring, det skader ikke å ta en telefon og forhøre seg.
Selve feberen er ikke det som beskymrer mest, barn kan ha skyhøy feber og være særs oppegående og dem kan ha lav feber å være helt ferdig.
Det er formen det kommer an på. Og sånn som jeg tolker det. Så er hun i ganske så dårlig form. Så ta en telefon du.
 
Ring, det skader ikke å ta en telefon og forhøre seg.
Selve feberen er ikke det som beskymrer mest, barn kan ha skyhøy feber og være særs oppegående og dem kan ha lav feber å være helt ferdig.
Det er formen det kommer an på. Og sånn som jeg tolker det. Så er hun i ganske så dårlig form. Så ta en telefon du.

Er enig med virrehøna. Bedre med en tlf for mye enn for lite. Her hadde storebror og lillesøster influensa i vinter. Begge feber på hhv 40 og 41 på det høyeste over ca 1 uke. Legevakta var ikke bekymret for feberen, men allmentilstanden og mat/væske inntak.
 
Er enig med virrehøna. Bedre med en tlf for mye enn for lite. Her hadde storebror og lillesøster influensa i vinter. Begge feber på hhv 40 og 41 på det høyeste over ca 1 uke. Legevakta var ikke bekymret for feberen, men allmentilstanden og mat/væske inntak.
Problemet her er at legevakta har et utrolig dårlig rykte. De gjør ikke noe. Min eldste var vi der med i 11 uker før vi ble tatt alvorlig. Viste seg at det var 2 lungebetennelser og astma, ungen fikk jo omtrent ikke puste. Da sa legevakten, det var virus..3 ganger ringte vi ambulanse og rett inn på sykehus. Idag må jeg ringe fastlegen å få henne dit. Det er en reisevei på 1 time med tog og buss. Hun ligger på 40 i feber, og jeg ville helst slippe å ta henne ut, men er bare nødt.
 
Hvorgan gikk det?
 
Hadde ringt i bilen, imens vi var på vei til legevakta... Når ungen ikke drikker er det et faresignal...
Hvordan gikk det :( ?
 
Huff, håper det går bra.

Skjønner at en times reisevei med buss og tog ikke er ønskelig, men det tror jeg at jeg bare måtte gjort
 
Reiser til fastlegen om ikke så lenge. Feberen har gått litt ned, men den går hurtig opp igjen. Hun har drukket litt vann idag morges, men skal prøve å gi henne litt saft nå
 
Reiser til fastlegen om ikke så lenge. Feberen har gått litt ned, men den går hurtig opp igjen. Hun har drukket litt vann idag morges, men skal prøve å gi henne litt saft nå

Om hu drikker veeeldig lite så ville jeg prøvd å gi alt mulig som smaker godt. Is på pinne for eksempel. Væske er veldig viktig. Viktigere enn mat :) god bedring!
 
Lurer også på åssen det går
 
Ahh. Mi yngste var nesten på dagen 6 mnd når hun fikk det. Skyhøy feber. Legevakt. Lege siden det var 4 dager med feber på henne.. Og så. Så kom prikkene.
 
Back
Topp