Mistys dagbok

Utstyrsliste

Gå tur:
  • Vogn
  • Vognpose
  • Helseteppe
  • Vognleke
  • Regntrekk
  • Inektsnetting
  • Kopp/flaskeholder, liten glidelåslomme til mobil og nøkler (se HER)

Bilturer:
  • Bilstol med base
  • Speil til bilen

Sovetid:
  • Sprinkelseng
  • Sengekant
  • Madrass
  • Dyne
  • Laken
  • Tisselaken
  • Sengesett
  • Sengeklosser til heving av sengen
Vask og stell:
  • Stellekommode
  • Myke vaskekluter
  • Bleier, våtservietter
  • Stelleveske
  • Rangle
  • Håndklær
  • Badebalje
  • Babyolje og babyshampoo
  • Bepanthen
  • Badeleker

Mating:
  • Flasker
  • Ammeinnlegg
  • Smekker
  • Flaskesterilisator
  • BabyBrezza Formula Pro

Klær strl 50
  • Bodyer II
  • Nattdrakt I
  • Sokker
  • Ullsokker
  • Hentesett
  • Nyfødtromper
  • Strikka-lue og votter

Klær strl 56:
  • Bodyer
  • Sokker
  • Nattdrakter I
  • Bukser
  • Vindtett dress
  • Sparkebukser
  • Ullsokker
  • Votter
  • Vindtett hjelmlue
  • Bomullslue
  • Strømpebukser
  • Romper I

Mini-Apotek:
  • Febertermometer
  • Krem mot tørr hud
  • Kuldekrem
  • Babyolje
  • Snørrfjerner

Diverse:
  • Vippestol
  • Koseklut
  • Kosedyr og bamser
  • Smokker
  • Lammeskinn
 
Last edited:
Hei! Vet ikke om denne var ment bare for deg eller om du er åpen for innspill jeg...! Ville ført opp brystskjold, det reddet ammingen for meg da nipplene endte opp som rosa kjøttkaker.
Tror ikke du trenger klær i str 50, ville nok sett det an med mindre små babyer går i slekta. Jeg arvet noe i str 52 men som ikke ble brukt. Hoppet rett på str 56. Samme med flasker og erstatning egentlig. Dersom du regner med å amme så holder det med ei flaske i bakhånd til de gangene en annen må stå for matingen. Da er det kjekt med liten boks evt brystpumpe (innkjøp du fint kan vente med)
Gleder meg til å pakke opp etter storebror, se hva som må kjøpes inn/ordnes...! :)
 
Hei! Vet ikke om denne var ment bare for deg eller om du er åpen for innspill jeg...! Ville ført opp brystskjold, det reddet ammingen for meg da nipplene endte opp som rosa kjøttkaker.
Tror ikke du trenger klær i str 50, ville nok sett det an med mindre små babyer går i slekta. Jeg arvet noe i str 52 men som ikke ble brukt. Hoppet rett på str 56. Samme med flasker og erstatning egentlig. Dersom du regner med å amme så holder det med ei flaske i bakhånd til de gangene en annen må stå for matingen. Da er det kjekt med liten boks evt brystpumpe (innkjøp du fint kan vente med)
Gleder meg til å pakke opp etter storebror, se hva som må kjøpes inn/ordnes...! :)
Nei, lista var tenkt til meg, men jeg er jo åpen for innspill også [emoji4]

Fikk ikke til amminga sist, har ingen tro på at jeg får det til denne gangen heller. Jeg kommer nok til å prøve, selvfølgelig. Men denne gangen blir jeg ikke å kjøpe nooen amme-greier. Får jeg bruk for det tar d 4 min å kjøre til butikken som har alt jeg vil komme til å trenge [emoji6]

Og sykehuset med amme-klinikk ligger 5 min unna andre veien, så om jeg skulle trenge å pumpe e.l. kan jeg komme dit til jeg får skaffa pumpe selv omså..

Satser sterkt på mme-maskin jeg, som du ser! [emoji28] jm er enig da. "Vi prøver først, og så blir det jo folk av de som vokser opp på nan også!" [emoji177]
 
Ja, viktig at mor også har det bra! Synes faktisk det ble litt vel mye oppstyr rundt ammingen, og vet at mange er enige der. Jordmødre kunne kanskje vært litt mer lydhøre, for det er jo ikke verdens undergang om man ikke får til amming...!
 
Ja, viktig at mor også har det bra! Synes faktisk det ble litt vel mye oppstyr rundt ammingen, og vet at mange er enige der. Jordmødre kunne kanskje vært litt mer lydhøre, for det er jo ikke verdens undergang om man ikke får til amming...!
Ja ikke sant? Jeg ville jo så svært gjerne få det til at jeg ble skikkelig stressa, lei meg og skuffa over meg selv da ingenting med ammingen gikk min vei. Til slutt sa jm til meg at jeg skal ikke måtte amme for enhver pris, det aller viktigste er jo at barnet får mat!

Det hjalp veldig etter mye fokus på "forsøk dette, har du prøvd dette? Gjør dette, ikke gjør sånn" osv..

Og jeg ble så irritert på visse folk i barselgruppa pga amme-prat at jeg slutta å henge med de. Så presset kommer ikke bare fra helsevesenet. Ammende mødre som aldri har hatt problemer med å få til ammingen snakker ikke-ammende mødre ned.. helt utrolig!
 
Ja ikke sant? Jeg ville jo så svært gjerne få det til at jeg ble skikkelig stressa, lei meg og skuffa over meg selv da ingenting med ammingen gikk min vei. Til slutt sa jm til meg at jeg skal ikke måtte amme for enhver pris, det aller viktigste er jo at barnet får mat!

Det hjalp veldig etter mye fokus på "forsøk dette, har du prøvd dette? Gjør dette, ikke gjør sånn" osv..

Og jeg ble så irritert på visse folk i barselgruppa pga amme-prat at jeg slutta å henge med de. Så presset kommer ikke bare fra helsevesenet. Ammende mødre som aldri har hatt problemer med å få til ammingen snakker ikke-ammende mødre ned.. helt utrolig!
Samme med fødsel, viktigste er jo at ungen kommer ut. Hårreisende at det skal kunne gå prestisje i å bruke færrest mulig hjelpemidler!
 
Ja, jeg har allerede sagt til jm at de må holde epiduralen klar til jeg kommer :D
Det viktigste er som du sier at ungen kommer ut, samme hva som må til av hjelpemidler! :happy:
Men jeg tenker at det som kan lindre min smerte sier jeg JA takk til :D
 
Back
Topp