Hvordan takler mannen prøveperioden?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvordan takler mannen din å være i prøveperioden? Snakker dere mye sammen om det eller har dere ett litt mer avslappet forhold til det hele? Føler du at han er like engasjert som deg?
 
Hvordan takler mannen din å være i prøveperioden? Snakker dere mye sammen om det eller har dere ett litt mer avslappet forhold til det hele? Føler du at han er like engasjert som deg?
Vi var nok like engstelige for om det var noe galt med en av oss da det tok så lang tid.
Han er den som har ønsket seg barn lengst, han er helt avslappet til alt som heter EL, prøving og tid det tar.
Tapene i mellomtiden har vært like vonde for oss begge.

Vi er nok en av sjeldent veldig samkjørte parene. Begge syns det er litt greit med venteperioden som kommer nå med søknaden om IVF.
Vi prater masse [emoji14]
 
Da vi begynte var jeg den engasjerte og han veldig avslappet. Så har det gått galt noen ganger og det har gjort han mye mer engasjert. Vi snakker mye sammen og han vil være en del av alt som skjer [emoji4]
 
Han tar det veldig rolig, men merker at han tenker mer på det nå etter 8 mnd med venting.
Jeg har pcos så han var forberedt på at det kunne ta tid, det var jeg og, men tungt likevel.
Nå får vi hjelp med hormonstimulasjon så det blir spennende!
 
Han har vært veldig støttende og hatt et avslappet forhold til prøvinga, spør ofte om når el er osv. Men nå som vi har prøvd i et halvt år er han begynt å bli mer engasjert, og blir mer skuffa når det ikke skjer noe.. men vi snakker mye om det og hva vi gleder oss mest til <3
 
Han er ikke så veldig engasjert i selve prøvinga annet enn at vi har sex[emoji23] og han vil helst ikke vite når jeg har eggløsning for det blir så stress for han[emoji23] Men veit at når jeg først blir gravid så blir han mer engasjert med en gang[emoji4] Har to barn sammen fra før så veit hvordan han er og blir[emoji4]
 
I starten var han vel mere avslappet til prøvingen, men jo lengre det drar ut i tid jo mere engasjert har han blitt.
Etter snart to år nå, må jeg si han er nesten like engasjert som meg. Jeg kjenner jo alt på kroppen og blir naturlig nok mere påvirket i det daglige.
Vi har gode åpne samtaler om prøvetiden, og om hvordan den påvirker oss. Samtidig planlegger vi neste steg sammen, hva vi skal gjøre videre om vi ikke lykkes på lavdose stimulering.
 
Han håper det skjer noe snart, men han er mye flinkere enn meg til å ikke tenke for mye på det.
Men han håper inderlig at vi slipper IVF.. Det er latterlig dyrt.
 
Offentlig er det ikke så gæli, men må man privat er det veldig tøft...
Jeg vet at privat er dyrt, men jeg synes 17 000kr er mye penger.
Det er rett under min mnd lønn etter skatt.
 
Jeg vet at privat er dyrt, men jeg synes 17 000kr er mye penger.
Det er rett under min mnd lønn etter skatt.
Joda 17 000 er mye penger som et engangsbeløp, men det er jo verdt det..
Ikke bare det, men det er jo MYE dyrere egentlig..
Den teknologien det krever koster masse penger å opprettholde.

Forstår jo at dere helst vil slippe å bruke de pengene, men det er jo fullt mulig å begynne å spare nå. Klarer dere det selv så har dere jo en fin sum å bruke på utstyr når mini kommer.

Vi betaler gladelig 17 000 i medisiner + engangsbeløpene for forsøkene [emoji4]
 
Joda 17 000 er mye penger som et engangsbeløp, men det er jo verdt det..
Ikke bare det, men det er jo MYE dyrere egentlig..
Den teknologien det krever koster masse penger å opprettholde.

Forstår jo at dere helst vil slippe å bruke de pengene, men det er jo fullt mulig å begynne å spare nå. Klarer dere det selv så har dere jo en fin sum å bruke på utstyr når mini kommer.

Vi betaler gladelig 17 000 i medisiner + engangsbeløpene for forsøkene [emoji4]
Vi betaler summen, selvfølgelig.
Men det er lov å påpeke at det er en høy engangs sum.
 
Han håper det skjer noe snart, men han er mye flinkere enn meg til å ikke tenke for mye på det.
Men han håper inderlig at vi slipper IVF.. Det er latterlig dyrt.
Skikkelig dyrt, vi skal straffes ekstra for å ikke få det til selv.
Betaler selvfølgelig, det er jo dyrt med et barn. Men kunne heller tenkt meg å bruke de pengene på utstyr vi trenger.
 
Vi betaler summen, selvfølgelig.
Men det er lov å påpeke at det er en høy engangs sum.
Det er ikke nødvendigvis sånn at man må ute med 17 000 med enn gang heller [emoji4]
Kommer litt ann på hvilke medisiner man bruker, vet om flere som har betalt under eller rundt halvparten på et forsøk [emoji4]
Det er bare egenandelsgrensa [emoji106]

Har et lesbisk vennepar som har betalt 300 000 for sin mini [emoji53]
 
Skikkelig dyrt, vi skal straffes ekstra for å ikke få det til selv.
Betaler selvfølgelig, det er jo dyrt med et barn. Men kunne heller tenkt meg å bruke de pengene på utstyr vi trenger.
Ja, all utstyr er dyrt nok.
Kunne spart de til skolegang [emoji4] Satt inn på sparekontoen til lille [emoji4][emoji4]
 
Det er ikke nødvendigvis sånn at man må ute med 17 000 med enn gang heller [emoji4]
Kommer litt ann på hvilke medisiner man bruker, vet om flere som har betalt under eller rundt halvparten på et forsøk [emoji4]
Det er bare egenandelsgrensa [emoji106]

Har et lesbisk vennepar som har betalt 300 000 for sin mini [emoji53]
Det er jeg klar over.
Det vet vi ikke før forsamtalen.
 
Han er nok hakket mer avslappa. Men han ble kasta inn i det, fra og aldri ha hatt dame før, til å få dame og bli prøver på fire måneder. Så gått litt fort for han. Men han vil ha familie, og vi prater ganske mye om det.

Men jeg har hatt seks år som prøver før, så jeg er mye mer utålmodig enn han... Men vi er snart i gang med IVF, og han er veldig klar for det. Så han er nok klar :) Vi går inn i det begge to.
 
Back
Topp