Drittvær!!

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Hva gjør dere når det er drittvær og absolutt ikke er noe gøy å være utendørs??

Hvordan underholde seg selv? Hvordan underholde de minste/eldre barna om det trengs? Hvordan underholder dem evt seg selv?

Vi kjeder oss noe alvorlig her, og mor er drit lei av poppeloppane..
 
Tegner, bygger lego, drar alle lekene utover gulvet så det ikke er plass til å gå [emoji14] male hender og føtter, perle, bake
 
Her har vi sett musikkvideoene til fantorangen helt til jeg holdt på å spy :dead: Så satt vi på litt av mammas musikk og har danset litt på stua.
Vi trosset været og trillet en tur, og det var egentlig litt deilig når vi først kom oss ut.
Nå har vi funnet frem noen tupperwareboller og klosser som hun sitter og tar oppi og ut igjen, så da har jeg vel kjøpt meg et kvarter til en kaffekopp.
Kjenner på hvor utrolig heldige vi har vært med denne sommeren, dagen ble plutselig ganske lang når vi har vært så mye inne.
 
Her kalles det ikke drittvær, det er jo endelig litt regn! Tenk hvor tørt det har vært i det siste, og på bønder som sliter.
Vi har akkurat oppdaga poppeloppane, ettåringen er helt i ekstase. Hun får se et par episoder, så er det leking på gulvet med byggeklosser som blir studert og ikke helt bygd med enda, og annet morsomt. Hun underholder seg selv når hun leker på gulvet.
 
Jeg jobber. Mannen jobber. Barnehagen underholder yngste og Sfo mellomste og eldste han varierer fra dag til dag siden han er for gammel til Sfo.

Så de timene vi har sammen er det middag litt lek og legging av yngste og så de eldste litt etterpå. De får se litt på nettbrett og leser litt, leker med yngste til hun legger seg.

Mao, ikke noe lange dager siden vi ikke er hjemme.

(og bonden jeg jobber sammen med (deltids bonde og deltids regnskapsfører) sa i dag i lunsjen at det var nok regn nå, han tenger ikke mer nå. Så dette er drittvær.)
 
Her kalles det ikke drittvær, det er jo endelig litt regn! Tenk hvor tørt det har vært i det siste, og på bønder som sliter.
Vi har akkurat oppdaga poppeloppane, ettåringen er helt i ekstase. Hun får se et par episoder, så er det leking på gulvet med byggeklosser som blir studert og ikke helt bygd med enda, og annet morsomt. Hun underholder seg selv når hun leker på gulvet.
Litt regn er bra, men storm trenger ikke bøndene. Ikke vært så mye regn her egentlig heller, men vind er det nok til å lette av :eek:
 
Vi har tegna, lest bok, bygd Lego. Når regnet (som vi for øvrig jublet for!) Sluttet måtte vi ut og redde dører og porter på låven før de blåste vekk. :p
 
Litt regn er bra, men storm trenger ikke bøndene. Ikke vært så mye regn her egentlig heller, men vind er det nok til å lette av :eek:

Ok, storm var det vel ikke her. Litt vind. Var ute, og langt fra å lette. Men regnet gjorde nok godt her.
 
Ok, storm var det vel ikke her. Litt vind. Var ute, og langt fra å lette. Men regnet gjorde nok godt her.
Her flyr det trær overende og paviljonger veggimellom ++, så ganske heftig vind her[emoji23] heldigvis roet seg nå :)
 
Her flyr det trær overende og paviljonger veggimellom ++, så ganske heftig vind her[emoji23] heldigvis roet seg nå :)

Det hørtes heftig ut! Vi tok inn taket til paviljongen, sånn i tilfelle, men også fordi det ikke tåler alt for kraftig regn. Men her gikk det altså rolig for seg. Ingen trær over ende og eplene henger fortsatt på epletreet.
 
Kler på oss regntøy og støvler, plasker i pyttene og nyter været! Regn og vind har aldri skadet oss Friskt å lufte seg i ruskevær, enda bedre å komme inn igjen etterpå
 
Hvorfor drittvær? Hvorfor så bedrevitere som tror dere vet hva bonden og jorda trenger?
 
Det hørtes heftig ut! Vi tok inn taket til paviljongen, sånn i tilfelle, men også fordi det ikke tåler alt for kraftig regn. Men her gikk det altså rolig for seg. Ingen trær over ende og eplene henger fortsatt på epletreet.
Ikke et eple igjen her i hagen [emoji14] haha
Men er nok veldig varierende rundt omkring ja :)
 
Kler på oss regntøy og støvler, plasker i pyttene og nyter været! Regn og vind har aldri skadet oss Friskt å lufte seg i ruskevær, enda bedre å komme inn igjen etterpå
Når de som kan slikt oppfordrer til å ikke være ute om man ikke må, så ville jeg heller holdt meg inne.

Der var reelt flere steder i landet i går
 
Vi gjør vel akkurat det samme som ellers.
Tegner, maler, leker med logo, bygger togbane osv. Guttungen styrer og ordner litt selv, vi ser kanskje en film eller ser litt på iPad. Vil han ut, kler vi på oss å går ut.
Vi hadde ikke så mye regn her i går, litt på dagen og da var de ute i bhg. Men vind, noe så voldsomt da. Så vi måtte ut og rydde og sikre litt. Strømmen gikk i over 12 timer, så vi måtte lade tlf i bilen. Da vaska vi bilen samtidig :p
 
Vi gjør som vi pleier, leker enten med meg eller hverandre/alene. Leser, synger eller ser film. Og starter det å kjede seg vasker vi, det elsker de å være med på.

I går var de ute i bhg på dagen når det regnet, men med den vinden på ettermiddagen klarte ikke 3 åringen å holde seg på beina og da er vi inne...
 
I går var det uforsvarlig å være ute, det ramlet trær, store kvister overalt. Bare på kjøreturen min for å hente barn kjørte jeg sikksakk mellom store trær og kvister. Jeg tror ikke bonden akkurat trengte dette været nei. Så ja, det var drittvær!
Vi satt på en god film, og slappet av her hjemme, mens jeg prøvde alt jeg kunne å sikre vårt hjem og naboen sitt [emoji28]
 
Back
Topp