Hvor lenge blødde dere i etterkant av ma?

N, mamma til 2 og til en engel

Flørter med forumet
Jeg hadde en medisinsk abort for snart 3 uker siden og blør enda litt. Det er veldig av og på hvor mye jeg blør. noen dager ingenting, andre dager veksler det fra en liten flekk på papiret når jeg går på do til en god del mer. Har i tillegg de siste dagene hatt litt verk over mage/rygg, litt mensaktige smerter. Begynner nesten å lure på om det er en slags mensen jeg har. Jeg forstod det slik på gynekologene på sykehuset, at når første mensen kom ville den bli kraftigere enn normalt og da får jeg ikke dette helt til å stemme. Fin form ellers, ikke feber eller andre symptomer på at noe er galt. Fått sjekket for uvi og det er det ikke utslag på.

Stemte dette med kraftigere mensen for dere?
 
Hvis det ikke har sluttet å blø før det begynner å øke igjen ville jeg ha tatt kontakt med sykehuset. Det sa de i alle fall til meg at jeg skulle gjøre da jeg reiste hjem fra sykehuset etter MA i går.
 
Ikke MA her, men senabort i uke 23... jeg blør enda, og det er nøyaktig en mnd. siden fødsel/abort. Noen flere som blødde så lenge? Bør jeg kontakte lege? Jeg føler meg frisk. Tar jerntilskudd så lenge jeg blør.
 
Ikke MA her, men senabort i uke 23... jeg blør enda, og det er nøyaktig en mnd. siden fødsel/abort. Noen flere som blødde så lenge? Bør jeg kontakte lege? Jeg føler meg frisk. Tar jerntilskudd så lenge jeg blør.
Har du vært på etterkontroll? Jeg blødde fortsatt 1,5 mnd etter senabort i uke 17. Det var litt rester, selv om jeg faktisk hadde fått mensen og hCG for lengst var negativ. Begynte å stusse over at jeg ikke stoppet å blø selv etter mensen, men fortsatte med småblødninger.
 
Ikke MA her, men senabort i uke 23... jeg blør enda, og det er nøyaktig en mnd. siden fødsel/abort. Noen flere som blødde så lenge? Bør jeg kontakte lege? Jeg føler meg frisk. Tar jerntilskudd så lenge jeg blør.
Senabort i uke 15, er 6uker siden fødsel og jeg har småblødninger enda.
Jeg var til sjekk for 2 uker siden, de fant litt rester og jeg fikk en cytotek kur som ikke funket og beskjed om å bare vente..

Har snakket med sykepleierne på Fertilitetsklinikken og skal spørre legen om å få en Proverakur for å få i gang mensen..
 
Har du vært på etterkontroll? Jeg blødde fortsatt 1,5 mnd etter senabort i uke 17. Det var litt rester, selv om jeg faktisk hadde fått mensen og hCG for lengst var negativ. Begynte å stusse over at jeg ikke stoppet å blø selv etter mensen, men fortsatte med småblødninger.[/QUOT

Fader.. det er hele håpet mitt, at det skal gi seg etter mensen..
Hvor lenge etter mensen småblødde du?
Ble det gjort noe mer eller ga det seg av seg selv?

Syns det er så rart at man bare skal gå sånn.. Nei, det er ikke farlig, men for meg er det psykisk utmattende..
 
Ikke MA her, men senabort i uke 23... jeg blør enda, og det er nøyaktig en mnd. siden fødsel/abort. Noen flere som blødde så lenge? Bør jeg kontakte lege? Jeg føler meg frisk. Tar jerntilskudd så lenge jeg blør.

Jeg hadde jevne blødninger eksakt en måned etter senabort i uke 20. Etter det hadde jeg noen småblødninger før jeg fikk kraftig mens seks uker etter aborten (fødselen). Jeg ble fortalt at blødninger i 6 uker var helt normalt.
 
MA og utskrapning i uke 12. Blødde endel i ca 2 uker så gikk det over til brun utflod. Ca 4 uker etter utskrapningen begynte jeg å blø igjen, regner med at det var mensen selv om det varte i 1,5 uke. Etter det var syklusen stabil igjen.
 
Hatt to ma i uke 9, begge gangene blødde jeg ca 6 uker. Hadde så et opphold på noen dager før tr meldte sin ankomst.
 
Var så heldig at vi hadde ettersamtale bare noen dager etter mensen var ferdig. Da så legen en tynn slimhinne som ved slutten på mens, men en rest helt øverst i livmora. Så da ble det hysteroskopi med fjerning av den resten uka etter.
 
Var så heldig at vi hadde ettersamtale bare noen dager etter mensen var ferdig. Da så legen en tynn slimhinne som ved slutten på mens, men en rest helt øverst i livmora. Så da ble det hysteroskopi med fjerning av den resten uka etter.
Jeg begynte plutselig å fossblø i går, så nå håper jeg at siste rest kommer ut og at jeg er ferdig etter dette [emoji173]
 
Har du vært på etterkontroll? Jeg blødde fortsatt 1,5 mnd etter senabort i uke 17. Det var litt rester, selv om jeg faktisk hadde fått mensen og hCG for lengst var negativ. Begynte å stusse over at jeg ikke stoppet å blø selv etter mensen, men fortsatte med småblødninger.
Skal på kontroll i neste uke. Synes blødningen avtok for et par uker siden, men nå har det tatt seg opp igjen.
 
Skal på kontroll i neste uke. Synes blødningen avtok for et par uker siden, men nå har det tatt seg opp igjen.
Altså... jeg blør fortsatt!! Det er over 8 uker siden nå. Det er betydelig mindre... men likevel.

Skal på ferie om mindre enn tre uker. Og vurderer å kontakte sykehuset ang blødningen om en ukes tid. Mener det går an å få noe tabeletter for å stoppe blødning. Det blir mye bading på ferie, og jeg kan vel ikke bruke tampong enda...
 
Back
Topp