Takkekort

Vi gjorde det, ganske vanlig i vår krets... Bare et enkelt kort med bilde fra nyfødtfotograferingen, og typ «Takk for oppmerksomheten når jeg ble født» eller noe:)

Vi har fått takkekort fra flere venner. Synes det er koselig og har de hengende på kjøleskapet :D Tenker å gjøre det samme selv, men hadde aldri kommet på det hvis ikke de andre hadde sendt til oss.

Har fått fra noen men ikke alle. Jeg gjorde det sist og kommer kanskje til å gjøre det nå å.

Vi kommer til å gjøre det. Både til dem vi har fått gave og blomster (blomster er også en gave) + babyshower. Blir eget takkekort etter fødsel :)

Da kan jeg jo også spørre - blir babyshowergaver medregnet de man sender ut takkekort til? Det er jo ikke vanlig med både før og etter fødsel hos oss i alle fall.
Jeg tenker man sender samme takkekortet til de som gir gave til babyshower, barseltiden og dåp/navnefest.

Jeg tenker man sender samme takkekortet til de som gir gave til babyshower, barseltiden og dåp/navnefest.
Blir lenge til de som ga i babyshower og ved fødsel får da. Men er nok det mest praktiske og naturlige sånn sett ja. Blir nok litt rotete med flere takkekort etterhvert.

Blir lenge til de som ga i babyshower og ved fødsel får da. Men er nok det mest praktiske og naturlige sånn sett ja. Blir nok litt rotete med flere takkekort etterhvert.
Tenkte litt mer på det og fant ut at om jeg hadde valgt dåp, hadde jeg antagelig sendt takkekort med bilde av dåpsbarn i dåpskjole etter dåpen, og da ville det blitt naturlig å splitte i 2 ulike kort. Min første hadde navnefest da han var 6 uker gammel, og da ble det ikke stor spredning på tiden for gavene, men jeg innså at vi likevel sendte to ulike;) Flere ga oss også både barselgave og navnefestgave, og de fikk både med nyfødtbilde og «matrosdress». Jeg kommer til å trykke opp et enkelt kort med nyfødtbilde og fødseltidspunkt, lengde og vekt ca en uke etter fødsel denne gangen. De blir brukt til gaver levert i tiden rundt fødsel. Og så blir det antagelig sen navnefest for oss. Kanskje så sent som januar/februar. Da blir det nye, litt penere kort:-)

Jeg har opplevd det ved de to «siste» babyene vi ga barselsgave til.
Vi kommer til å sende takkekort :)

Tenkte litt mer på det og fant ut at om jeg hadde valgt dåp, hadde jeg antagelig sendt takkekort med bilde av dåpsbarn i dåpskjole etter dåpen, og da ville det blitt naturlig å splitte i 2 ulike kort. Min første hadde navnefest da han var 6 uker gammel, og da ble det ikke stor spredning på tiden for gavene, men jeg innså at vi likevel sendte to ulike;) Flere ga oss også både barselgave og navnefestgave, og de fikk både med nyfødtbilde og «matrosdress». Jeg kommer til å trykke opp et enkelt kort med nyfødtbilde og fødseltidspunkt, lengde og vekt ca en uke etter fødsel denne gangen. De blir brukt til gaver levert i tiden rundt fødsel. Og så blir det antagelig sen navnefest for oss. Kanskje så sent som januar/februar. Da blir det nye, litt penere kort:)
Hm, ja.. Går nok an begge deler. Synes det er litt stas med slike kort jeg, så tror jeg går for å lage et nå og et etter dåp da:D

Skriv i så fall ned alt du får i en bok og hvem du får det fra. Jeg syns det var umulig å huske hvem og hva jeg hadde fått når takkekortene skulle sendes :)

Vi kjem til å sende ut takkekort, driver å fører liste over kva vi fekk av kven.

Back
Topp