En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

lmn86

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Påskekyllingene 2020
Har lenge tenkt på å lage meg en dagbok her inne på terminforumet, men jeg har liksom ikke helt turt å gjøre det! Vår vei for å komme hit har vært lang, og jeg har frem til nå bare hatt dagbok inne på assistert-forumet! Det har liksom vært litt tryggere der! Men idag er jeg 28+0, og siste trimester er i gang! Ting føles mye tryggere nå[emoji173]️ Og ifht hensyn til andre som fortsatt strever inne på assistert så føles det mer riktig å dele gravidoppdateringer her inne!

Litt om oss og vår vei![emoji173]️

Jeg er 32 år, mannen er 40 år! Vi har vært sammen i 5,5 år, og gift i straks 2 år! I mai 2014 startet vi prøvingen på vår lille spire! I desember 2014 ble jeg gravid, men skjønte noe ikke stemte! Testene ble liksom ikke sterke, og hcg økte sakte! Var mange runder på sykehuset, og det ble mistenkt EXU! Etter flere runder fant de foster i livmor, men det var altfor lite! Noen dager senere begynte jeg å blø, men det kom ikke ut og satt fast i livmorhalsen! Gyn på sykehuset fikk det ut (AU!!), og det viste seg at jeg var 6-8 uker på vei! Dette var i starten på februar 2015! Vi bestemte oss for å bare ta ting som det kom, og jeg la bort alt som var av EL-tester! Men ingenting skjedde, TR kom måned etter måned! Jeg ble like skuffet hver måned! I november 2015 forlovet vi oss, så fokus ble snudd litt over på bryllup! Jeg begynte å ane at noe ikke stemte, så vi ble enige om å søke hjelp rett etter bryllupet! Vi giftet oss i august 2016, og i september 2016 kontaktet vi Medicus i Trondheim for å få utredning! Vi valgte å gå rett på privat utredning for å slippe ventetiden i det offentlige!

Utredningen tok 1,5 måned! Blodprøver av meg i løpet av syklusen min ble tatt, og undersøkelse av meg i starten på syklusen etter! Mannen leverte sædprøve! Svaret ble ikke som forventet, da vi begge trodde «problemet» lå hos meg! Sædprøven viste mannlig faktor som årsak, og vi ble anbefalt å gå rett på ICSI behandling (istedet for IVF pga dårlig sædkvalitet)! Vi valgte å bli henvist til St.Olavs pga kostnadene privat! Dette gikk heldigvis fort, og vi startet første runde med prøverør i Januar 2017!

Dette ble starten på et helt forferdelig år! Selve behandlingen gikk bra! Jeg fikk få reaksjoner på hormonene, og uttaket ble bra! Vi fikk ut 10 modne egg, 1 egg ble satt inn og vi fikk 5 embryo på frys!

1. Innsett ble negativt!
2. Innsett (første fryseforsøk) ble positivt, men mistet i MA i uke 6!
3. Innsett (andre fryseforsøk) kjemisk
4. Innsett (tredje fryseforsøk) negativt
5. Innsett (fjerde fryseforsøk) kjemisk!

5 forsøk på 10 mnd tok på, både fysisk og ikke minst psykisk! Jeg var lagt nede, og sykemeldt stort sett hele høsten 2017! Vi fikk en 2 mnd pause fra november 2017 til Januar 2018! Da var det ny runde med sprøyter og uttak, siden fryseren var tom! Pausen gjorde oss begge godt, og jeg gjorde noen grep før vi gikk i gang igjen i Januar 2018! I denne runden satt endelig spiren som nå ligger og sparker i magen[emoji170] for en lykke!!

Svangerskapet frem til nå har gått veldig bra fysisk sett! Jeg var endel kvalm de 14 første ukene, men ellers lite plager! Psykisk har det vært verre! Jeg har vært veldig redd for å miste, men har heldigvis blitt ekstremt godt fulgt opp av jordmor og jeg har fått så mange UL jeg har ønsket! Det har hjulpet veldig!!

Nå er vi klare for at vår lille mirakelspire skal komme til verden! De fleste store innkjøp er gjort, og nå over sommeren skal vi pusse opp barnerom! Vi er ekstremt takknemlige, og den lange veien har gjort oss sterkere som par og vi gleder oss så enormt[emoji170]
 
Et lite bildedryss av vår lille guttebass[emoji170]

Egget som ble satt inn! Tre dager gammelt:

IMG_3319.JPG

Uke 7:

IMG_3432.JPG

Uke 9:

IMG_3454.JPG

Uke 12:

IMG_3501.JPG

Uke 15:

IMG_3558.JPG

OUL uke 18:

IMG_3605.JPG

På tirsdag skal jeg på UL igjen! Håper å få sett i 3D[emoji173]️
 
For en tøff vei dere har hatt[emoji174]
Som jeg unner dere dette, masse lykke til med veien som er igjen[emoji16] Tenk, nå kommer det et lite bøllefrø snart som får kalle akkurat dere for mamma og pappa[emoji5]
 
Gleder meg til å følge deg videre her ❤️
 
Følger videre her. :Heartred
 
For en tøff vei dere har hatt[emoji174]
Som jeg unner dere dette, masse lykke til med veien som er igjen[emoji16] Tenk, nå kommer det et lite bøllefrø snart som får kalle akkurat dere for mamma og pappa[emoji5]

Nei, det har ikke vært en enkel vei![emoji174] men vi ga aldri opp[emoji173]️

Tusen takk[emoji173]️
 
HURRA [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ ikke lenge igjen nå, 3 trimester går fort! Stor klem [emoji8]
 
HURRA [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ ikke lenge igjen nå, 3 trimester går fort! Stor klem [emoji8]

Der var du jo[emoji7] nå går det fort!! Håper alt står bra til med dere[emoji173]️[emoji170]

Klem[emoji5][emoji5]
 
Der var du jo[emoji7] nå går det fort!! Håper alt står bra til med dere[emoji173]️[emoji170]

Klem[emoji5][emoji5]

Ja jeg er jo inne å sniker, klarer ikke slippe forumet enda [emoji23][emoji23]

Her går det bare fint, Jesper er 3 mnd i dag[emoji173]️

Hvordan har du det? Nyyyydelig mage du har fått[emoji7]
Ikke lenge igjen nå, har du fått alt klart?

Stor klem [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
En fin og fortjent liten gutt ❤️
 
Ja jeg er jo inne å sniker, klarer ikke slippe forumet enda [emoji23][emoji23]

Her går det bare fint, Jesper er 3 mnd i dag[emoji173]️

Hvordan har du det? Nyyyydelig mage du har fått[emoji7]
Ikke lenge igjen nå, har du fått alt klart?

Stor klem [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Hehe, ser den[emoji23][emoji23] vet ikke hvor mange ganger i løpet av dagen jeg sjekker forumet jeg[emoji23][emoji23] blir vel annerledes når lille kommer vil jeg tro[emoji12]

Herlighet, tre mnd alt[emoji7] herlig!! 32 år og 3 mnd idag jeg da[emoji23][emoji23] godt å høre at alt står bra til!!

Her går det fint vettu! Lite plager, litt vond rygg bare! Og så skal det bli godt med hverdag igjen[emoji23] lille vokser og sparker hardere for hver dag som går! Gleder meg til å se han på UL på tirsdag[emoji173]️

Meste er klart, hvertfall av de store tinga! Litt småstressa, lest at bilstolen jeg vant passer dårlig i den ene bilen vi har og det er selvfølgelig konebilen min[emoji51] Ifht helling visst[emoji85] jeg sjekka bare på besafe sine sider og så at den passa, har ikke visst om dette med helling! Og vi har selvfølgelig kjøpt base[emoji57][emoji57] men skal prøve i helga nå! Håper i det minste den passer i mannens bil, så får vi bytte de første månedene[emoji23] den er forsåvidt større og tryggere, men er så himla svær[emoji23]
 
Hehe, ser den[emoji23][emoji23] vet ikke hvor mange ganger i løpet av dagen jeg sjekker forumet jeg[emoji23][emoji23] blir vel annerledes når lille kommer vil jeg tro[emoji12]

Herlighet, tre mnd alt[emoji7] herlig!! 32 år og 3 mnd idag jeg da[emoji23][emoji23] godt å høre at alt står bra til!!

Her går det fint vettu! Lite plager, litt vond rygg bare! Og så skal det bli godt med hverdag igjen[emoji23] lille vokser og sparker hardere for hver dag som går! Gleder meg til å se han på UL på tirsdag[emoji173]️

Meste er klart, hvertfall av de store tinga! Litt småstressa, lest at bilstolen jeg vant passer dårlig i den ene bilen vi har og det er selvfølgelig konebilen min[emoji51] Ifht helling visst[emoji85] jeg sjekka bare på besafe sine sider og så at den passa, har ikke visst om dette med helling! Og vi har selvfølgelig kjøpt base[emoji57][emoji57] men skal prøve i helga nå! Håper i det minste den passer i mannens bil, så får vi bytte de første månedene[emoji23] den er forsåvidt større og tryggere, men er så himla svær[emoji23]
Hvilken bilstol var det?
Prøv deg frem. Evt dra til butikk med kompetanse å få hjelp til å se.
Vi fikk ved første prøving feil helling på ene setet, prøvde det derfor ikke i andre bilen. Fant så ut at vi skulle prøve en gang til. Ene butikken fikk feil helling, prøvde i annen butikk hvor vi har fått inntrykk av at de er bedre på dette med bilsikring og fikk da riktig helling (samme bil). Og endte med å få riktig helling på det setet i begge bilene likevel.....
 
Hvilken bilstol var det?
Prøv deg frem. Evt dra til butikk med kompetanse å få hjelp til å se.
Vi fikk ved første prøving feil helling på ene setet, prøvde det derfor ikke i andre bilen. Fant så ut at vi skulle prøve en gang til. Ene butikken fikk feil helling, prøvde i annen butikk hvor vi har fått inntrykk av at de er bedre på dette med bilsikring og fikk da riktig helling (samme bil). Og endte med å få riktig helling på det setet i begge bilene likevel.....

Det er Besafe Izi Go modular! Blir veldig spennende å se når vi skal prøve etterpå! Lest på nett hvordan jeg kan måle hellingen med mobilen, så jeg får prøve det! Håper så inderlig vi evt slipper å kjøre begge bilene inn til byen (2,5 time hver vei) for å teste de ut der! Men gjør jo selvfølgelig det om vi må[emoji5]
 
Back
Topp