Drømmen om vår lille sitrusfrukt

Sitrus.

Gift med forumet
Assistert-jentene
Nå som jeg sitter her full av spenning i magen foran morgendagens start på vårt første IVF-forsøk, fant jeg ut at tida var inne for å lage ei dagbok jeg også. Setter allerede så stor pris på dere her inne, og synes det hadde vært så godt å skrive ned detaljer, følelser og tanker underveis.

Jeg har akkurat fylt 31 år, samboer er 33. Vi har vært sammen i 9 år, og jeg syntes jeg hadde ventet en eevighet når vi endelig startet prøvingen skikkelig i juni 2016. 10-11 måneder senere var vi overlykkelige over at det endelig klaffet, men vi mistet desverre vår lille spire etter ni uker. Jeg sørget lenge, men var full av håp om ny graviditet. Over ett år senere er vi fortsatt barnløse, og nå skal vi endelig få hjelp! Det er ikke funnet noe galt hos oss, bortsett fra at jeg trolig ikke har høykvalitetsegg og det er en liten mistanke om endometriose. Legen vår tror likevel at vi kan lykkes med IVF uten videre utredning foreløpig, og nå er endelig ventetida på oppstart over! I morgen blir første sprøytedag på kort protokoll, og selv om jeg er livredd, følsom, full av tanker og engster meg over alt som kan gå galt, kjenner jeg akkurat nå bare glede over å endelig være i gang. Nå er det ikke bare opp til oss lenger, og det føles godt å legge litt av denne prøver-børa over på noen andre. Forhåpentligvis vil vi også kunne få oppfylt vårt høyeste ønske om et barn :Heartred
 
Sprøytedag 1
Første forsøk er endelig offisielt i gang! Startet med 10mcg Rekovelle i dag. Cetrotide planlagt fra mandag. Stikkingen gikk helt fint, mannen satte den men synes ikke den var spesielt vond. Nesten litt koselig å gjøre dette sammen, gruer meg mer til å begynne å stikke mens jeg er på jobb!
Vi koser oss ellers veldig på norgesferie i finværet og jeg kjenner meg relativt avslappa og positiv foreløpig, samtidig som jeg selvfølgelig er ufattelig spent.

Første UL-kontroll blir onsdag 01.08, håper såååå at alt ser bra ut da! Det føles heldigvis som det faktisk kan gå fort fram dit, og først skal jeg nyte de siste dagene av ferien :)
 
Last edited:
Masse lykke til ❤️
 
Masse lykke til med forsøk[emoji7][emoji7]
 
Spennende! Krydder fingrene for dere! :Heartred
 
Gratulerer med dagbok! Ønsker dere masse lykke til på reisen og håper det klaffer på første forsøk!
 
Masse lykke til! Håper spiren sitter på første forsøk :)
 
Må spørre. Var det mye mer væske i din sprøyte også enn det "skulle" være? Min var på 65 etter første dose, jeg sjekket ikke hvor mye det var, bare bobler, dose og stakk :hilarious: holdt på å stresse meg grønn over det igår
 
Må spørre. Var det mye mer væske i din sprøyte også enn det "skulle" være? Min var på 65 etter første dose, jeg sjekket ikke hvor mye det var, bare bobler, dose og stakk :hilarious: holdt på å stresse meg grønn over det igår

Oh, kikka på dette først nå! Og etter to doser så står stempelet rett nedenfor 60-merket.. Det virker rart ja! Har jo vitterlig satt 10 to ganger etter å ha fjerna bobler. Står den på samme hos deg?
 
Masse lykke til med forsøket! :)
 
Jeg har 8,66 men ja, den står på ca 60 nå etter to doser
 
Sprøytedag 4

Det er søndag og jeg lurer på om jeg begynner å kjenne effekten av sprøytene. I går og i dag har jeg hatt hodepine til og fra, ganske ille til tider men hjelper heldigvis godt med Paracet. Kan jo være varmen også.. begynner å bli oppblåst og øm i magen, kjennes til tider som murringen/smertene jeg bruker å ha før el. Foreløpig ikke veldig plagsomt, men spent på hvordan det blir framover siden jeg sikkert skal stimulere hvertfall dobbelt så lenge! I morgen er det tilbake på jobb igjen etter ferie, kjennes egentlig greit siden man får litt annet å konsentrere seg om. Men veldig spent på å sette sprøyter på jobb, spesielt siden jeg også starter på cetrotide i morgen som skal blandes ut.. Det får bare gå bra!
Jeg er fortsatt ganske positiv, men mer og spent på kontrollen på onsdag. Håper så at alt ser bra ut! Og håper mannen får til å være med, mest fordi det virker som han trenger litt å se at dette skjer, han klarer liksom ikke helt å involvere seg føler jeg.. Bruker dere å ha med mannen på første kontroll?
 
Min mann får ikke være med, sist var han med på alt.
Det jeg gjør når jeg skal ta begge samtidig er å ha væsken i cetrotide mens jeg setter rekovelle, da er den ferdigblandet. Er jeg usikker så tar jeg sprøyta ut og vender den før jeg tar det opp i sprøyta igjen :)
 
Min mann får ikke være med, sist var han med på alt.
Det jeg gjør når jeg skal ta begge samtidig er å ha væsken i cetrotide mens jeg setter rekovelle, da er den ferdigblandet. Er jeg usikker så tar jeg sprøyta ut og vender den før jeg tar det opp i sprøyta igjen :)

Takk for tips!
Får han ikke fordi han ikke har mulighet til å komme nedover eller fordi du synes det er best å dra alene?
 
Takk for tips!
Får han ikke fordi han ikke har mulighet til å komme nedover eller fordi du synes det er best å dra alene?
Han har ikke mulighet til å ta ubetalt fri til å være med..
 
Han har ikke mulighet til å ta ubetalt fri til å være med..

Åh så kjedelig :( skjønner jo at det blir veldig vanskelig når du skal være borte såpass lenge også, potensielt. Det blir mange dager borte fra jobb! Min jobber jo heldigvis i nærheten, men ikke alltid så enkelt å dra fra jobben likevel så kan hende vi må prioritere litt hvilke dager han er med.
 
Så gøy med dagbok! :D

Sprøytene merker man godt, du skal jo dyrke frem to fulle drueklaser nede i magen (tenk når alle eggposene er 2 cm i diameter!)

Jeg hadde med mannen på alt da vi prøvde på førstemann. Nå på søskenforsøk er han kun med på uttak. :)
 
Back
Topp