Hvilken melk drikker dere/ungene?

Havremelk. Både som drikke og til matlaging, bruker da oftest den blå fra oatly. Oatly sjokomelk koser vi oss med innimellom.
 
Vi drikker ekstra lettmelk (vet den ikke heter det lengre), hun lille drikker MME (nan sensilac).
 
Jeg foretrekker skummet melk, men bruker det stort sett bare til smaksatt melk/iskaffe.

Til ungen kjøper jeg vanligvis H-melk siden det visstnok skal være best mtp. vekt/metthetsfølelse, hun får velge selv om hun vil ha vann/melk/saft til måltidene og velger stort sett vann, men drikker et glass melk kanskje annenhver dag + bruker melk til frokostblanding.
 
Ekstra lettmelk :) jeg er veldig glad i melk og drikker det hver dag.
 
Jeg drikker som oftest melk til uansett hva jeg spiser. Elsker melk :smug:. Å da er det bare lett melk jeg drikker for klarer ikke å drikke h-melk uten å bli kvalm :wideyed:
 
Her drikker mann og sønn h-melk og i mat bruker vi stort sett laktosefri. Om manne hadde kunnet tror jeg han hadde drukket melken rett fra tanken på en går.
 
Jeg drikker aller helst havre, mannen foretrekker soya, eldste på snart ni veksler mellom soya og havre, hun på 4 drikker vanlig kumelk, han på 2,5 mnd drikker mm.
 
Vi varierer litt. Skumma, ekstra lett med D-vitamin og lettmelk. En sjelden gang helmelk. Jeg drikker nesten aldri melk lenger, men mannen og ungene er glade i det.
 
Jeg drikker aller helst havre, mannen foretrekker soya, eldste på snart ni veksler mellom soya og havre, hun på 4 drikker vanlig kumelk, han på 2,5 mnd drikker mm.

Spør sikkert dumt nå. Smaker havre-og soyamelk veldig annerledes enn vanlig melk, og hvor like er er havre og soya på smak?
 
De smaker helt annerledes ja
 
Spør sikkert dumt nå. Smaker havre-og soyamelk veldig annerledes enn vanlig melk, og hvor like er er havre og soya på smak?


Havre har kanskje en litt emmen smak før en blir vant til den. Soyamelk har en helt egen distinktiv smak som ikke ligner noe annet. Og enten liker man det, eller så liker man det ikke. Jeg har likt soyamelk frem til nå, men syns faktisk den er for søt.

Favoritten er egentlig ren mandelmelk, eller blanding av havre og mandel. Men det er dyrere enn havremelka, så kun en gang i blant.
 
Havre har kanskje en litt emmen smak før en blir vant til den. Soyamelk har en helt egen distinktiv smak som ikke ligner noe annet. Og enten liker man det, eller så liker man det ikke. Jeg har likt soyamelk frem til nå, men syns faktisk den er for søt.

Favoritten er egentlig ren mandelmelk, eller blanding av havre og mandel. Men det er dyrere enn havremelka, så kun en gang i blant.

Takk for svar. :)
 
Jeg eeeeelsker å drikke melk og kan gjerne velge det om jeg er tørst. Vi drikker lettmelk, den turkise varianten og det spiller ingen rolle om det er q-meieriene eller tine sin :) kan drikke alle typer, men er blitt den vi kjøper :) de andre i huset drikker den om de drikker :) bruker også denne i mat om jeg skal ha melk i maten:)
 
Back
Topp