Lakris og graviditet

Smuudi

Andre møte med forumet
Hei! Har fått med meg at man ikke bør spise for mye lakris i svangerskap. Vet noen hvor mye lakris 1 pose brynhild Dundersalt inneholder? Og hvor mange pakker er trygg per uke [emoji28][emoji28]
Image1531749836.387773.jpg
 
Norsk lakris inneholder ikke dette stoffet så vidt jeg har hørt. Men alt med måte, da lakris hos mange hever blodtrykk.
 
Norsk lakris inneholder ikke dette stoffet så vidt jeg har hørt. Men alt med måte, da lakris hos mange hever blodtrykk.
Skal ikke være altfor påståelig, men det tror jeg ikke stemmer. Nidar advarer i hvert fall gravide mot å spise lakris i mengder.
 
Der er vel anbefalt å ikke overstige 250g lakris pr uke, ikke x antall gram av det uheldige stoffet.
 
Norsk lakris inneholder ikke dette stoffet så vidt jeg har hørt. Men alt med måte, da lakris hos mange hever blodtrykk.

Det er lakrisplantet selv som inneholder dette stoffet, så jeg tviler på at Norge har funnet en måte å lage lakris på uten lakrisplanten. ;)
 
Ingen som vet hvor mye utav det uheldige stoffet som er i denne? [emoji51]

Uten at det går an å si noe sikkert, mener artikkelen at du kan spise 2 poser i uken uten at det bør være farlig ifht de potensielle skadevirkningene det kan gi fosteret i form av lavere kognitive evner.
Tenk på blodtrykket, og finn ut hvorfor du har lyst på lakris. Som regel ligger det et annet behov bak det man får cravings etter, f.eks. et behov for mer salt, mer væske, mer fett, mer jern osv.
 
Uten at det går an å si noe sikkert, mener artikkelen at du kan spise 2 poser i uken uten at det bør være farlig ifht de potensielle skadevirkningene det kan gi fosteret i form av lavere kognitive evner.
Tenk på blodtrykket, og finn ut hvorfor du har lyst på lakris. Som regel ligger det et annet behov bak det man får cravings etter, f.eks. et behov for mer salt, mer væske, mer fett, mer jern osv.

2 poser i uken er jammen meg ikke mye. Glad for at jeg ikke spiser lakris så ofte da! Hadde ikke lyst på det da jeg gikk gravid. Jeg spiser lett en pakke på kort tid når jeg først spiser det.
 
Back
Topp