Raserianfall 3,5-åring

MrsWinchester

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Hvordan løser dere dette på beste måten? Jeg føler ikke noe hjelper her. Har en meget sta liten herremann med temperament. Innimellom, spesielt viss han er sliten, litt halv-syk e.l, så får han slike utbrudd når noe ikke går hans vei. Vi er alltid konsekvente, så han får ikke viljen sin. Vi har prøvd med prating, kjefting/høy stemme, avledning, overse, fjerne han fra situasjonen, konsekvenser, lokkemidler, time-out.. det meste føler jeg...? ingenting hjelper og vi ender med å stenge Han og en av oss inne på et rom til det går over, så prater vi om det etterpå. Han kaster ting og kan finne på å slå, så han må på en måte nesten holdes fast eller være på et rom.
 
Noen barn trenger å bli fysisk holdt for å roe seg. Når vi blir sint, så styrer oftest amygdala, og det er vanskelig å få roet seg uten hjelp. Jeg synes det høres lurt ut at dere begrenser området han er på, og holder fast. Enkelte måter å holde på kan være veldig avslappende for han. Feks at armene blir holdt tett inntil kroppen, i en stor klem. Det sendes da korrekte signaler til hjernen om å roe seg ned. Han vil på sikt roe seg kjappere.
 
Alderen. Går over.. bare vær konsekvente, fortsatt
 
La han vinne noen ganger, hjelper på vår 2 åring som er rimelig lik.
 
La han vinne noen ganger, hjelper på vår 2 åring som er rimelig lik.

Det tar jeg rett og slett ikke sjansen på. Vi tenker nøye over hvilke kamper vi skal velge, og han er sta nok selv om han vet at vi bestemmer. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt dersom han forstod at han kunne ‘’vinne’’ med slik oppførsel...
 
Det tar jeg rett og slett ikke sjansen på. Vi tenker nøye over hvilke kamper vi skal velge, og han er sta nok selv om han vet at vi bestemmer. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt dersom han forstod at han kunne ‘’vinne’’ med slik oppførsel...

Han vinner jo i såfall før oppførselen blir sånn
 
Han vinner jo i såfall før oppførselen blir sånn

Det blir vel det samme som å bare si ja første gangen han spør om noe? Eller tenker du mer si nei 3 ganger og ja den fjerde?
Hender vi sier ja selv om vi egentlig mener nei for å unngå kamp ja [emoji85] men da gjelder det i så fall bagateller og ikke viktige ting som feks tannpuss, og da får han evt ja første gangen.
 
Det blir vel det samme som å bare si ja første gangen han spør om noe? Eller tenker du mer si nei 3 ganger og ja den fjerde?
Hender vi sier ja selv om vi egentlig mener nei for å unngå kamp ja [emoji85] men da gjelder det i så fall bagateller og ikke viktige ting som feks tannpuss, og da får han evt ja første gangen.

Her kan frøkna fint få vilja si på viktige ting, også tannpuss, hu vil ikke, jeg vet hu må, sp da nøtes vi på midten og hu får gjøre det på sin måte, samme med klær, hu fpr ofte velge f.eks sokker så velger jeg resten. Vi må minimere kampene, derfor gjør vi det slik, og her funker det heldigvis. Vi tjener null på å være konsekvente hele tiden[emoji85]
 
Jeg overser disse anfallene jeg, for det blir verre om jeg prøver å roe ned, snakke eller bli sint.
Lar barnet rase fra seg så er vi ferdig med det[emoji5]
 
Her kan frøkna fint få vilja si på viktige ting, også tannpuss, hu vil ikke, jeg vet hu må, sp da nøtes vi på midten og hu får gjøre det på sin måte, samme med klær, hu fpr ofte velge f.eks sokker så velger jeg resten. Vi må minimere kampene, derfor gjør vi det slik, og her funker det heldigvis. Vi tjener null på å være konsekvente hele tiden[emoji85]
Litt tøying på det som blir sagt kan skje her også, men vet ikke helt om jeg føler vi egentlig vinner noe på det heller men.. sånn er Vel livet [emoji14]

Jeg overser disse anfallene jeg, for det blir verre om jeg prøver å roe ned, snakke eller bli sint.
Lar barnet rase fra seg så er vi ferdig med det[emoji5]
Overser vi så kaster han rundt seg alt han får tak i og det går bare ikke an [emoji17]
 
Litt tøying på det som blir sagt kan skje her også, men vet ikke helt om jeg føler vi egentlig vinner noe på det heller men.. sånn er Vel livet [emoji14]


Overser vi så kaster han rundt seg alt han får tak i og det går bare ikke an [emoji17]

Da ville jeg holdt han på fanget, ikke snakket eller gitt oppmerksomhet bare passet på at han ikke skadet seg. Er fryktelig tungt når man står i dette[emoji20]
 
Back
Topp