Kan vi bruke primus i Oslo?

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Jeg vet at vi ikke kan tenne bål, engangsgrill osv på grunn av at det er så tørt overalt.
Men er det noen som vet om vi kan bruke primus/stormkjøkken av noe slag?

Om vi ikke kan det, noen som har tips til god mat vi kan ha med på telttur (1 natt med barn på 1,5 år) som tåler romtemperatur?
 
Er det bålforbud så gjelder det primus også. Åpen flamme har ingenting ute i naturen å gjøre nå :eek:
 
Er det bålforbud så gjelder det primus også. Åpen flamme har ingenting ute i naturen å gjøre nå :eek:
Var det jeg trodde.. Var bare så kjedelig at vi ikke kan lage noe varm mat og ikke kan oppholde noe kaldt. Utvalget ble plutselig veldig begrenset :p
 
Nei!!!!!!
Det skal utvises ytterst stor forsiktighet av all bruk av ild, og andre ting som kan forårsake antenning. Husk at til og med tog er nødt til å kjøre mer varsomt for tiden pga fare for gnister ved nedbremsing.
 
Nei!!!!!!
Det skal utvises ytterst stor forsiktighet av all bruk av ild, og andre ting som kan forårsake antenning. Husk at til og med tog er nødt til å kjøre mer varsomt for tiden pga fare for gnister ved nedbremsing.

Man skal ikke bruke ild!
 
Primus går ikke.
Men hva med å kjøpe slik pølsetermos og har en termos med varme pølser og en vanlig med en suppe av ett eller annet slag så får dere hvertfall varm mat?
 
Primus går ikke.
Men hva med å kjøpe slik pølsetermos og har en termos med varme pølser og en vanlig med en suppe av ett eller annet slag så får dere hvertfall varm mat?
Tusen takk for tipset! Vi tenkte på det samme. Både termos med noe varmt og kanskje en liten kjølebag med noe pålegg. Da har vi hvertfall mat i noen timer, så får vi ta brødmat om morgenen. Dette skal vi nok klare :)
 
Man skal ikke bruke ild!

Det veit jeg jævlig godt! Vi eier skog! Vi har idioter som ferdes i vår skog! Såååå nesten lyst til å skrive skilt overalt- røyking forbudt grunnet skogbrannfare! Folk er jaggu meg så dustete ang hva de har forsøkt seg på!
 
Går og an å ha med matmuffins, omelett etc, god turmat og holder seg greit :) ikke veldig mange dager da. Tok med mye matmuffins frossent ut på tur, så var det passe tint til vi skulle spise.
 
Det veit jeg jævlig godt! Vi eier skog! Vi har idioter som ferdes i vår skog! Såååå nesten lyst til å skrive skilt overalt- røyking forbudt grunnet skogbrannfare! Folk er jaggu meg så dustete ang hva de har forsøkt seg på!

Helt sjukt at folk ikke skjønner alvoret i dette :( skogbrann, spesielt nå, er jo katastrofe :eek: sprøtt at folk i det hele tatt tenker tanken.. jeg har ikke ord :eek:
 
Når vi er på bilturer, stranda osv har vi med polarbrød og syltetøy i sprut flasker.

Rett i koppen retter, pizza snurrer, innbakte pølser osv.
 
Var vel sagt på nyhetene at grillforbud også inkluderte røyking og da er nok alt som kan antenne noe forbudt.

Vil som de andre anbefale matmuffins, pizzasnurrer, wraps.
 
Helt sjukt at folk ikke skjønner alvoret i dette :( skogbrann, spesielt nå, er jo katastrofe :eek: sprøtt at folk i det hele tatt tenker tanken.. jeg har ikke ord :eek:

Vi begynner å bli slitne av å hele tiden uroe oss nå. Skulle ønske folk kunne bruke hue! I natt måtte de slokke igjen her pga brann.... aldri før har jeg ønsket meg så mye regn som jeg gjør nå! La meg for å sove i går etter å ha sjekket yr som meldte 11mm nedbør til uka. Sjekket igjen i dag tidlig, nå er det meldt 0.33 mm regn- katastrofe! Værste sommeren jeg noen gang har opplevd!
 
Back
Topp