Hunder eller nakne barn på stranden, hva er verst?

Så lenge hunden har det bra og ikke er til sjenanse for noen så er jeg helt OK med hund med hund på stranda som alle andre steder.

Nakne unger på stranda syns jeg er helt topp! Ingen ting er så naturlig og deilig som å få lov å springe naken med en liten kropp. Syns ungene kan få nyte den friheten så lenge de selv syns det er naturlig, uten at vi gjør kroppen deres til noe de skal gjemme bort og «skamme» seg over.

Når det kommer til å beskytte ungene fra syke individer som noen over her nevner, så tror jeg ikke at en gris som tar seg en titt på stranda utgjør den største faren for ungen min. (Selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker det)
Dessverre er den virkelige faren den «snille naboen», «den koselige barnehageansatte», eller familievennen/medlemet man stoler på.
De aller fleste overgrep mot barn utføres av noen som barnet stoler på og er nær, så å nekte de å bade naken på stranda tror jeg ikke kan beskytte dem mot det dessverre.
 
Begge deler er like «ille» for min del. Innser at hva jeg liker og ikke liker ikke blir tatt hensyn til på et offentlig sted, hvorfor skal det det egentlig? Har jeg større rett til å bade enn hunder og barn?
 
Jeg skulle ofte ønske folk ikke tok med bikkjene sine på stranda, synes altfor mange er for nærgående, bjeffer høylytt når folk går forbi osv. Nakne barn er derimot helt flott, så deilig med friheten og sol på hele kroppen.
 
Jeg skulle ofte ønske folk ikke tok med bikkjene sine på stranda, synes altfor mange er for nærgående, bjeffer høylytt når folk går forbi osv. Nakne barn er derimot helt flott, så deilig med friheten og sol på hele kroppen.

Dette er ikke bare til deg, men jeg synes det er litt trist at hunder ikke skal lage lyd eller være i nærheten av andre mennesker. Burde ikke de også ha rett på å kjøle seg ned, være ute i naturen?
Jeg synes det er slitsomt med barn som roper, skriker og sutrer, men jeg irriterer meg ikke over det og ønsker at de ikke skal få være i naturen med meg. Synes mange har ett trist syn på dyr, ett litt uforståelig for meg. For de samme menneskene med ett slikt syn synes det er helt greit at deres unge tar seg til rette med lekene til barna mine, setter seg på vår plass, dytter mine unger og skriker rundt ørene mine. Barn kan være mer slitsomme en en stakkars hund som bare ønsker å kjøle seg ned til[emoji5]
 
Dette er ikke bare til deg, men jeg synes det er litt trist at hunder ikke skal lage lyd eller være i nærheten av andre mennesker. Burde ikke de også ha rett på å kjøle seg ned, være ute i naturen?
Jeg synes det er slitsomt med barn som roper, skriker og sutrer, men jeg irriterer meg ikke over det og ønsker at de ikke skal få være i naturen med meg. Synes mange har ett trist syn på dyr, ett litt uforståelig for meg. For de samme menneskene med ett slikt syn synes det er helt greit at deres unge tar seg til rette med lekene til barna mine, setter seg på vår plass, dytter mine unger og skriker rundt ørene mine. Barn kan være mer slitsomme en en stakkars hund som bare ønsker å kjøle seg ned til[emoji5]
Jeg syns ikke det er verre med en hund på stranda enn unger [emoji14] så lenge det går på hundens premisser. Altså at den har vann, skygge osv. Har sett barn bæsje i sjøen og jeg, så ser ikke forskjellen på det og en hund. Bortsett fra St hundeeiere som regel plukker opp [emoji23]
 
Jeg syns ikke det er verre med en hund på stranda enn unger [emoji14] så lenge det går på hundens premisser. Altså at den har vann, skygge osv. Har sett barn bæsje i sjøen og jeg, så ser ikke forskjellen på det og en hund. Bortsett fra St hundeeiere som regel plukker opp [emoji23]

På hunden sine premisser er jeg helt enig med deg i. Slik varmen er nå er det viktig å tenke på hvor man tar med seg hunden til. Også at asfalt er svært varmt og da har hunden det bedre ett sted med skygge, mulighet for bad og friskt vann.
Men at hunder ikke skal lage lyd, omtrent ikke eksistere synes jeg er en veldig trist tanke. Jordkloden er ikke bare vår[emoji5]
 
Mmmh er det kokvarmt og ingen skygge så har ikke hunder noe å gjøre på ei strand.

Ingen av barna mine bader naken, det er for mye kamera rundt omkring og folk legger ut i hytt og gevær på nettet. Plutselig er det bilde av ungene mine nakne på nettet, nei, det synes jeg ingenting om. Nakenheten i seg selv bryr jeg meg ikke om, jeg er mer urolig for at det skal være sånne fæle typer som tenner på barn i området som tar bilder og deler på disse dark room greiene sine...
 
Jeg elsker hunder[emoji7] Og tenker at de har like stor rett til å bade som andre har. Men man slipper selvsagt ikke hunden løs midt blant andre folk. Også tenker jeg at en hund kanskje ikke har glede av å tilbringe hele dagen på en strand, blir fort veldig varmt og iallfall for enkelte litt stressende med mye folk og skrikende unger. Da jeg hadde hund badet vi ofte på kvelden[emoji4] Bjeffende hunder er irriterende, iallfall hvis de står og bjeffer en stund. Skrikende unger likedan[emoji28] Da tenker jeg ikke normal lek eller en sulten baby[emoji5] Jeg synes ikke noe om nakne unger på stranden, tenker at alle kan ha på seg klær i offentlighet. I utgangspunktet bedre med de aller minste enn de litt større.. Men jo mindre jo større sannsynlighet for ekle ting i vannet[emoji87]
 
Så lenge barn (foreldre) og hund(eeier) tar normalt hensyn til omgivelsene så er vel ikke noe av dette noe problem...

Syns det verste er røykere som tar seg til rette overalt... og enda verre; småbarnsforeldre som røyker med ungene nærmest sittende på fanget, midt på stranda, det er det aller verste!
 
Dette er ikke bare til deg, men jeg synes det er litt trist at hunder ikke skal lage lyd eller være i nærheten av andre mennesker. Burde ikke de også ha rett på å kjøle seg ned, være ute i naturen?
Jeg synes det er slitsomt med barn som roper, skriker og sutrer, men jeg irriterer meg ikke over det og ønsker at de ikke skal få være i naturen med meg. Synes mange har ett trist syn på dyr, ett litt uforståelig for meg. For de samme menneskene med ett slikt syn synes det er helt greit at deres unge tar seg til rette med lekene til barna mine, setter seg på vår plass, dytter mine unger og skriker rundt ørene mine. Barn kan være mer slitsomme en en stakkars hund som bare ønsker å kjøle seg ned til[emoji5]

Jeg er nok en av de som har det du kaller et trist syn på dyr, jeg liker ikke hunder. Dette er forsåvidt stort sett eiernes skyld, men det er jo bikkjenes oppførsel jeg reagerer på. Jeg har ikke noe behov for å ha hunder rundt meg. Når det gjelder eksemplene du viser til med barn er det jo slik at uten barn vil menneskene dø ut, så vi må tåle noe. Regner med at de fleste foreldre passer på ungene sine så godt det lar seg gjøre, min sønn hadde feks ikke gjort det du skriver at barn gjør mot deg.
 
Synes det er koselig med hunder, men ikke hvis de bjeffer og er til generell irritasjon for andre. Har hund selv, men han er så slitsom rundt folk fordi er så altfor glad i alle, så han blir hjemme. Ikke at vi noen gang er på stranda da:p Synes unger kan ha på seg badeklær/bleie. Uansett alder. Ellers er det mange unger som er mye mer irriterende enn hunder.
 
Jeg er nok en av de som har det du kaller et trist syn på dyr, jeg liker ikke hunder. Dette er forsåvidt stort sett eiernes skyld, men det er jo bikkjenes oppførsel jeg reagerer på. Jeg har ikke noe behov for å ha hunder rundt meg. Når det gjelder eksemplene du viser til med barn er det jo slik at uten barn vil menneskene dø ut, så vi må tåle noe. Regner med at de fleste foreldre passer på ungene sine så godt det lar seg gjøre, min sønn hadde feks ikke gjort det du skriver at barn gjør mot deg.

Så siden vi mennesker kan dø ut uten barn så skal mennesker som ikke liker barn tolerere barn mer enn du gjør med hunder?
For noen betyr hundene alt og kunne ikke brydd seg mindre om at mennesker dør ut uten barn. Tenker det er greit å respektere at mennesker har dyr som du har barn og skal de tolerere dine barn så bør jo også du tolerer hundene :)
 
Synes begge deler er helt naturlig. De hundeeierne jeg har møtt på stranden har oppført seg eksemplsrisk. Hunden har ligget i skyggen og ikke vært til sjenanse for noen. Om man har problemer med nakne barn på stranden tenker jeg det sier mest om eget seksualisert syn på barnekroppen enn noe annet.
 
Har ingen problemer med nakene barn, men vil ikke at mine skal gå naken (liker ikke tanken på at noen kan ta bilder av mitt nakne barn og bruke det til ymse formål). Har ingen problem med hund så lenge den ikke bader eller oppholder seg i nærheten av meg eller barna
 
Så siden vi mennesker kan dø ut uten barn så skal mennesker som ikke liker barn tolerere barn mer enn du gjør med hunder?
For noen betyr hundene alt og kunne ikke brydd seg mindre om at mennesker dør ut uten barn. Tenker det er greit å respektere at mennesker har dyr som du har barn og skal de tolerere dine barn så bør jo også du tolerer hundene :)

Nei, det synes jeg ikke er det samme i det hele tatt. Hvis jeg ber venner på lunsj regner jeg med at de har med barna, men jeg synes ikke det er greit hvis de har med hunden. Mennesker og dyr er ikke det samme. At dyr er viktig for noen endrer ikke på det.
 
Har aldri tenkt det er fælt med noe av det. Bortsett fra når ungene står å drar og bretter ut osv. Eller om hunden ikke har skygge.
 
Back
Topp