Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

Nydelig gullklump [emoji76] ylva veide 6,2 på 5 mnd kontrollen [emoji85]
 
[emoji254]Leah 6 mnder[emoji254]

- Kan babyen rulle fra mage til rygg? JA
- Kan babyen krype/komme seg fremover? Kommer seg bakover.
- Kan babyen sette seg opp selv? NEI
- Kan babyen sitte uten støtte? NEI
- Sover babyen natten gjennom? NEI
- Sover babyen uten å bli bysset/trillet/i bil? NEI
- Sover babyen i egen seng om natten? JA
- Har babyen fått sin første tann? Ja. Fått 2 tenner nede.
- Har du byttet til sittedel på vognen? Ja
- Har du senket bunnen på sprinkelsengen? NEI
- Har du begynt med fast føde? Prøver iherdig. Men hun er ikke særlig interessert.
- Har du hatt barnevakt over natten? NEI
- Har du byttet til neste bilstol? NEI
- Har du begynt å jobbe? NEI

Hvor tung og lang er babyen?
8500g 67cm

6mnder[emoji33] et halvt ÅR[emoji85] hva skjer med tiden egentlig?

Leah har heldigvis funnet litt mer roen i løpet av den siste mnd. Nå sover hun storsett natten igjennom med 1-2amminger. Legging på kvelden skjer med amming eller at hun ligger i sengen for å bli trøtt. Jeg må storsett ta hun opp for å bysse sist biten. Men hun klarer iallefall å gjøre seg trøtt selv.

I løpet av denne mnd har mye skjedd. 2 tenner er dukket opp. Hun ruller fra mag til rygg. Og kommer seg godt frem(les: bakover). Rettogslett blitt veldig mobil. Må snart opp med trappegrinden.

Mat er ikke en enkelt sak med denne jenta. Hun vil gjerne ha det jeg spiser. Men alt jeg gir hun: grøt, middagsglass, smoothie skal hun ikke ha[emoji20] fortsetter å tilby. Men skal innrømme at jeg begynner å bli litt lei etter 1,5mnd med tilvending.

Byttet til sportsdel på vogna når hun var 5,5mnd. Og nå koser hun seg i vogna. Ikke lett å få hun til å sove der. Men hun kan iallefall sitte å titte lenge[emoji4]

Har det veldig gøy på gulvet. Har flyttet teppe fra matten slik at hun kommer seg lettere rundt[emoji4] ruller fra rygg til mag, og fra mag til rygg. Skubber seg bakover.

Amming er hovedmat fortsatt. Har masse melk, så det er heldigvis ikke noe problem. Spiser 1-2 ganger i løpet av natten.

Vaksine nr 2 ble tatt 27 juni. Reagerte på samme måte som ved sist vaksine. Utilpass noen timer etterpå. Gav paracet.


Leah har også vert på første ferie. Eller vi er her enda. Derfor ble det litt sen måneds oppdatering. Vi tok fjordline til Danmark. Turen over havet gikk Ok. Burde nok ha lagt Leah før resten av ungene skulle sove[emoji23] bli litt kaos i lugaren når 5 stk skulle sovne samtidig. Men det gikk[emoji6]
Ellers så har turen vert helt fantastisk. Hun har roet seg i badeland. Hatt hviler i grinder vi fikk låne på badelandet
IMG_4570.JPG
Og sovet godt i vogn når vi har fartet rundtom.

Søvnen på natten har ikke vert spesielt god. Men tror hun har tenner på gang igjen. Tygger på tungen for harde livet. Men det gikk greit egentlig. For det er bare av og på puppen. Så jeg får sove selv om det blir litt oppdelt søvn.

Eneste hun ikke har vert noe glad i, er bilkjøring. Men dette var vi klar over før vi reiste. Tenker å bytte bilsete når vi kommer hjem. Se om det hjelper.

Nå kjører vi mot hirtshals. Og er klar for båt hjemover. Ikveld legger jeg Leah før de andre kommer inn på lugaren[emoji6][emoji6]

God sommer[emoji295]️
 
k
[emoji254]Leah 6 mnder[emoji254]

- Kan babyen rulle fra mage til rygg? JA
- Kan babyen krype/komme seg fremover? Kommer seg bakover.
- Kan babyen sette seg opp selv? NEI
- Kan babyen sitte uten støtte? NEI
- Sover babyen natten gjennom? NEI
- Sover babyen uten å bli bysset/trillet/i bil? NEI
- Sover babyen i egen seng om natten? JA
- Har babyen fått sin første tann? Ja. Fått 2 tenner nede.
- Har du byttet til sittedel på vognen? Ja
- Har du senket bunnen på sprinkelsengen? NEI
- Har du begynt med fast føde? Prøver iherdig. Men hun er ikke særlig interessert.
- Har du hatt barnevakt over natten? NEI
- Har du byttet til neste bilstol? NEI
- Har du begynt å jobbe? NEI

Hvor tung og lang er babyen?
8500g 67cm

6mnder[emoji33] et halvt ÅR[emoji85] hva skjer med tiden egentlig?

Leah har heldigvis funnet litt mer roen i løpet av den siste mnd. Nå sover hun storsett natten igjennom med 1-2amminger. Legging på kvelden skjer med amming eller at hun ligger i sengen for å bli trøtt. Jeg må storsett ta hun opp for å bysse sist biten. Men hun klarer iallefall å gjøre seg trøtt selv.

I løpet av denne mnd har mye skjedd. 2 tenner er dukket opp. Hun ruller fra mag til rygg. Og kommer seg godt frem(les: bakover). Rettogslett blitt veldig mobil. Må snart opp med trappegrinden.

Mat er ikke en enkelt sak med denne jenta. Hun vil gjerne ha det jeg spiser. Men alt jeg gir hun: grøt, middagsglass, smoothie skal hun ikke ha[emoji20] fortsetter å tilby. Men skal innrømme at jeg begynner å bli litt lei etter 1,5mnd med tilvending.

Byttet til sportsdel på vogna når hun var 5,5mnd. Og nå koser hun seg i vogna. Ikke lett å få hun til å sove der. Men hun kan iallefall sitte å titte lenge[emoji4]

Har det veldig gøy på gulvet. Har flyttet teppe fra matten slik at hun kommer seg lettere rundt[emoji4] ruller fra rygg til mag, og fra mag til rygg. Skubber seg bakover.

Amming er hovedmat fortsatt. Har masse melk, så det er heldigvis ikke noe problem. Spiser 1-2 ganger i løpet av natten.

Vaksine nr 2 ble tatt 27 juni. Reagerte på samme måte som ved sist vaksine. Utilpass noen timer etterpå. Gav paracet.


Leah har også vert på første ferie. Eller vi er her enda. Derfor ble det litt sen måneds oppdatering. Vi tok fjordline til Danmark. Turen over havet gikk Ok. Burde nok ha lagt Leah før resten av ungene skulle sove[emoji23] bli litt kaos i lugaren når 5 stk skulle sovne samtidig. Men det gikk[emoji6]
Ellers så har turen vert helt fantastisk. Hun har roet seg i badeland. Hatt hviler i grinder vi fikk låne på badelandet
Vis vedlegget 266269
Og sovet godt i vogn når vi har fartet rundtom.

Søvnen på natten har ikke vert spesielt god. Men tror hun har tenner på gang igjen. Tygger på tungen for harde livet. Men det gikk greit egentlig. For det er bare av og på puppen. Så jeg får sove selv om det blir litt oppdelt søvn.

Eneste hun ikke har vert noe glad i, er bilkjøring. Men dette var vi klar over før vi reiste. Tenker å bytte bilsete når vi kommer hjem. Se om det hjelper.

Nå kjører vi mot hirtshals. Og er klar for båt hjemover. Ikveld legger jeg Leah før de andre kommer inn på lugaren[emoji6][emoji6]

God sommer[emoji295]️
koselig oppdatering! God tur hjem :)
 
[emoji254]Leah 7 mnder[emoji254]

- Kan babyen rulle fra mage til rygg? JA
- Kan babyen krype/komme seg fremover? Kommer seg bakover. Står på kne. Og er klar. Men har ikke helt fått det til enda.
- Kan babyen sette seg opp selv? NEI, men hun har snart knekt koden
- Kan babyen sitte uten støtte? JA
- Sover babyen natten gjennom? NEI
- Sover babyen uten å bli bysset/trillet/i bil? NEI
- Sover babyen i egen seng om natten? JA
- Har babyen fått sin første tann? Ja. Fått 2 tenner nede. Og 1 oppe.
- Har du byttet til sittedel på vognen? Ja
- Har du senket bunnen på sprinkelsengen? NEI
- Har du begynt med fast føde? JA. Nå
Er hun endelig begynt å like mat. Fast 2-3 måltider om dagen nå.
- Har du hatt barnevakt over natten? NEI
- Har du byttet til neste bilstol? JA
- Har du begynt å jobbe? NEI

Hvor tung og lang er babyen?
Ca 9400g. Lengde vet jeg ikke. Har ikke kontroll før 8 mnder

Den siste måneden føler jeg det har skjedd MYE.
Søvnen på natten er blitt verre. Hun våkner ufattelig mange ganger i løpet av natten. Og våkner av ingenting.
Noen netter er så galne at hun våkner hver halvtime. Må bysses og sover 30 min til. Virker som hun sliter med å finne den dype søvnen.
Kanskje det er 8 måneders søvn krisen?

Enda en tann er dukket opp. Og den 4 ligger rett under tannkjøttet. Ser det buler godt der.
Hun er ikke så veldig glad i tannpuss nå når tenner er i anmarsj. Sikkert ømt. Kan være tennene sin feil at søvnen er såpass dårlig også.

Mat tilvenningen har endelig løsnet. Nesten 3 mnd med smaking. Men endelig løsnet det. Nå spiser hun nesten alt hun kommer over.

Blitt kjempe flink med pinsettgrepet. Plukker opp små biter og putter i munnen.

Sier: papa, mama og dada. Men ikke noe bevist enda tror jeg.


Øver i herdig på å sette seg opp, og å krabbe. Men har ikke helt knekt koden enda.
Men tror ikke det er lenge igjen før hun får det til. Idag har hun bare en liten bevegelse ifra å klare å sette seg helt opp[emoji4]

Ammer fortsatt mye. Men ikke like mye på dagtid. Morgen, kveld og natt er hun veldig avhengig av puppen.


Ellers har jeg og mannen før første gang vert ute å spist middag sammen. Var veldig deilig å komme seg bort noen timer. Men merker at jeg er veldig avhengig av å ha Leah nær. Først nå når Leah er bikket 7 mnder har jeg latt mannen prøve å legge hun for kvelden(ikke at mannen har hatt så lyst heller da[emoji57]). Men kjenner at det er vanskelig å dra fra hun. Skjønner ikke hvorfor det er slik denne gangen. Det har jeg ikke hatt med de 2 andre ungene. Er det fordi jeg ammer? At jeg føler hun er mer avhengig av meg? Og at jeg ikke vil ta bort puppen fra henne?
 
Last edited:
Så koselig å 'se' deg her inne inne igjen!
Nå går utviklingen fort! Håper søvnen og nettene blir bedre snart.
Bare du som vet svaret på siste spm, men kan det være at det er fordi hun er sistemann? (Viss dere ikke har planlagt en nr.4 da :p )
 
[emoji254]Leah 8 mnder[emoji254]

- Kan babyen rulle fra mage til rygg? JA
- Kan babyen krype/komme seg fremover? JA
- Kan babyen sette seg opp selv? JA
- Kan babyen sitte uten støtte? JA
- Sover babyen natten gjennom? NEI
- Sover babyen uten å bli bysset/trillet/i bil? NEI
- Sover babyen i egen seng om natten? JA
- Hvor mange tenner? 4
- Har du byttet til sittedel på vognen? Ja
- Har du senket bunnen på sprinkelsengen? JA
- Hvor mange faste måltider? 3
- Har du hatt barnevakt over natten? NEI
- Har du byttet til neste bilstol? JA
- Har du begynt å jobbe? NEI

Hvor tung og lang er babyen?
9500g og 70,5cm

Starter denne oppdateringen med det samme som sist. Den siste måneden føler jeg det har skjedd MYE[emoji23][emoji23]

Leah har nå knekt koden både med å reise seg, sitte seg opp og å krype. Ser ut til at hun hopper over hele stadiet med å åle seg.

Fra å prøve seg på å krype, til å krype med med at armer og ben ikke samarbeider i det hele tatt. Så har det gått vanvittig raskt. Føler hun blir flinkere for hver dag. Og det med å reise seg og å klatre er det store om dagen. Flinke jenta mi.

Dagen forløper med at vi leverer storesøster i barnehagen. Da er Leah våken 1,5-2t. Da trenger hun en hvil. Hvilingen hennes er også endret. Ifra å sove 30-40min hviler. Sover hun nå lenger. 1t-2,5t. Men kun 2 ganger om dagen.
Etter første hvil er det lunch. Grøt. Lek og kos. Våken i ca 2 timer. Ny hvil. Denne hvilen bruker ikke å være like lang som første.
Våkner ca 15-16, og holder seg våken til hun skal legges for natten. Rundt kl 19-20.

Nattesøvnen har også endret seg denne siste mnd. (heldigvis). Nå kan hun sove lenger om gangen. De 2 siste nettene har hun sovet 6-8t uten at jeg har måtte gå inn til hun. Det er mange måneder siden vi har opplevd.
Jeg tror faktisk at det var de 2 tennene oppe som lagde mye tull med søvnen. Alt letta når de var kommet igjennom.

Ammer mye fortsatt.
3 faste måltider(lunch, middag og kvelds)

Har somlet meg til å fått bestilt nyfødt bildene nå. Gleder meg som bare pokker til vi får disse[emoji7][emoji7][emoji7]

IMG_5042.JPG
 
River snart av meg håret[emoji21] søvn regresjon? Eller utviklingstrinn?
Leah har alltid våknet opp ca 40min etter hun er lagt for kvelden.
Men nå i det siste så sovner hun ikke skikkelig igjen etter disse 40minuttene. Jeg flyr inn og ut av rommet helt frem til 12-1(av og til 2) på natten. Da virker det som hun finner litt mer roen.
Hun roer seg kun i armene mine. Og sover så lett at når jeg prøver å legge hun ned så virker det som hun blir redd og starter å gråte.
Jeg vet at det sikkert er en fase. Men hvor lenge varer dette?

Merker at hun også er mer var på at jeg ikke skal gå ifra hun lenger. Hun kan sitte fint å leke på gulvet, men når jeg viser meg. Blir hun helt ifra seg om jeg ikke tar hun opp med en gang.
 
Leah 9mnd[emoji813]️ (pluss litt til[emoji6])

Ble en litt sein oppdatering denne mnd. Jeg har for først engang vert borte ifra Leah. Og det i hele 3 dager(2 netter). Var på jentetur til London. Gikk kjempe bra, både med meg og hun[emoji16] men når jeg kom hjem igjen på natt 3 var det godt både for meg og hun. Da hadde hun hatt en litt vanskelig dag.
Ammingen som jeg var veldig beskymret for, har det gått helt fint med. Pumpet 4 dager for dagen. Og fikk sove hele natten[emoji7][emoji7][emoji7] Leah tok også puppen helt fint igjen når jeg kom hjem igjen. Hun hadde ikke drukket noe særlig mm fra flaske. Men det er ikke krise. Hun forsynte seg meget godt når jeg kom hjem igjen[emoji23]

Dagen forløper slik nå:
Leverer i barnehagen. Leah er våken i 2-2,5t før første hvil.
Sover ca 1 time. Våken 2-3 timer. Ny hvil på 1-1,5timer.
Våken 3-4timer før det er natt.
Natten er heldigvis kommet seg litt etter den fryktelige perioden vi var igjennom. Men vi har en laaaang vei igjen å gå før vi er oppe i en hel nattesøvn[emoji23]
Vi er oppe i totalt 8 tenner nå. Føler de kommer nye tenner hele tiden[emoji58] men nå må det bli en pause før hjørnetennene kommer ut.

Første hvilen er i sengen som oftest og siste er i vognen.
Spiser 3,5måltid om dagen. Har innført litt smoothie til frokost før jeg legger hun til første hvil. Ammer fortsatt mye. Både natt og dag[emoji23]

Ellers er hun glad og fornøyd på dagtid. Smiler, leker og koser seg. Går inntil møbler. Reiser seg opp inntil vegger. Slipper seg for å teste balansen. Og er begynt å klatre i trappen[emoji33][emoji85]
En aktiv liten frøken[emoji57]
 
Leah 10mnder[emoji179][emoji179][emoji179]

10 mnder er gått. Snuppa er blitt stor[emoji28] vi har måtte begynne å plukke bort str 74 i klær. Begynner å bli for trangt under bleia.

Dagen forløper slik:
Leverer i barnehagen. Leker, spiser lett frokost(frukt, smoothie osv). På denne tiden av dagen er hun i hundre. Alt er gøy. Og hun sitter å leker fint alene.
Første hvil etter 2-2,5t. Kan holde ut lenger om det skjer noe(shopping osv). Sover da 1-2t.
Når hun våkner etter hvilen er det frokost. Som oftest grøt, men prøver litt med skive også.
Neste hvil er 3-4t etterpå. Da sover hun 1-1,5t.
Nattesøvnen er fortsatt ikke bra. Har begynt å lure på at magen kan være roten til litt av problemene. Hun har hatt hard mage i mange mnder(ca siden hun var 7mnder). Så for 3 dager siden startet vi opp med laktulose. 2,5ml viste seg å være nok. Dessverre ga det magevondt første natten.
Håper detter kan gi oss litt bedre netter.

Ellers er hun en fornøyd jente. Reiser seg på gulvet, klatrer, kaster ball, klapper, danser[emoji7] veldig glad i musikk.
Ammer fortsatt mye på natt. Dag er det ikke alltid hun er så interessert.

1 mnd igjen til jobbstart for meg[emoji85]
 
Leah 11mnder[emoji179][emoji179][emoji179]

11 mnder:confused: 1 liten mnd til så er snuppa et helt år. Jeg er startet i jobb igjen. Rart, men også litt deilig. Prøver å nyte den korte tiden jeg ha rmed hun i hverdagen. Heldigvis legger hun seg ikke kjempe tidlig. Så da har jeg noen timer med hun når jeg er hjemme fra jobb.

Hun prøver stadig å gå, lengste vi har talt oss til er 10 skritt. Men hun går enda ikke stødig.
Klatrer nedover trappen også nå. Har skjønt at hun må snu seg og sende beina først ned trappen og sofaen (heldigvis :p)
¨
Dagen forløper slik:
Står opp ca 8.
Får smoothie eller noe lite mat.
Pupp før hvil, ca kl 10-10.30. Sover da i alt fra 45-1,5t.
Når hun da våkner, får hun grøt. Begynner å se antydninger til at hun begynner å gå litt lei røten. Så vi må nok mer over på brødmat etter hvert.
Sover igjen ca kl 13-14, alt etter hvor lang hvilen hennes var. Siste hvilen varierer også i tid. alt fra 30-90minutter.
Vi ser at hun begynner å bli var på hvor sent hun sover. Så søvn senere enn kl 15.30 er ikke lurt. Da ender det med veldig sen legging.
Spiser middag sammen med oss.
Og enten grøt/skive eller lignende til kvelds.
Pupp når hun legger seg.

Leggingen er fortsatt et problem.
Ammer. Er jeg heldig sovner hun på puppen. Da er det bare å løfte over i hennes seng. Om hun ikke sovner, må hun bysses. Kan ligge litt våken i sin egen seng, og dille med bamser og bøker. Men gråter etter en stund.
Når hun først sovner sover hun oftest 30-40 min. Når hun da våkner får hun pupp igjen.

Neste pupp blir før jeg legger meg, ca kl 23. Våkner hun i mellomtiden roes hun ned i armene våre.

Den siste tiden har nettene gått litt bedre( er det laktulosen som hjelper??). Nå kan hun sove fra kl 23-kl 6-7 før hun må ha litt pupp om hun skal sove mer.
På natten kan jeg legge hun ned våken. Da klarer hun å finne søvnen selv.

Har fått noen runder med meg selv for om jeg må ta kampen med hun. Men jeg føler helt ærlig talt ikke det er verd det. Trenger hun oss for å klare å finne søvnen. Så får det være helt greit. Det vil jo uansett ikke vare til hun er tenåring :p

Vi koser oss sammen med hun, og hun er virkelig blitt familiens humør spreder. Kommer nok til å bli en stor rampunge. For å ikk røre de tingene hun ikke skal, det bryr hun seg 5null i :p
 
Gratulerer så mye med 1 årsdagen til Leah:Heartred Håper dere koser dere :)
 
Leah 12mnder

Da er snuppa faktisk straks 13 mnder, og hun vokser som et uvær:p
Vi har enda ikke vert på 1 års kontrollen pga mye sykdom. Men i morgen skal det tas både vaksine og vekt/lengde.
Har målt hun hjemme på baderomsvekten og hun er rundt 11kg. Ingen lettvekter med andre ord:cool14
Gå koden ble knekt lille juleaften. Da bare plutselig gikk hun... Nå LØPER hun. Eller hun prøver så godt hun kan. Alt som kan klatres på, klatrer hun på. Tripptrappstolen til M, er det gøyeste hun holder på med om dagen.

Siden sist oppdatering har det faktisk vert både jul OG bursdag. Vi kan starte med å fortelle om julen.
Jeg hadde lite tanker om juleaften for Leah sin del. Jeg tenkte som så at så lenge hun hadde det rolig rundt seg, kom hun ikkek til å merke stor forskjell ifra en vanlig dag.
Men så feil går det altså an å ta. Hun strålte som en sol hele dagen. Styra på med alle gavene. Oppakking var ikke så interessant, men det å løfte, bære og klatre på alle gavene var sååååå gøy :laughing021

Når bursdagen hennes kom hadde jeg skrudd opp forventningene noen hakk. Jeg laga en liten muffins som hun fikk lov å spise/ødelegge. Det tror jeg var det beste med hele dagen. Kake OVER alt. Men gavene det var ikke noe kult. Satser på at 2 årsdagen kommer til å forløpe på en helt annen måte ;)
Men alt i alt, dagen var koselig.

Tiltross for at Leah går veldig godt, nekter hun å gå ute. Verken med sko(som hun hater) eller fotposer. Dermed blir hun veldig stillesittende ute. Noe som er synd nå når det er så kaldt ute. Vi har hatt hun med oss en tur i alpinanlegget. Jeg og hun sto å så på de som var på ski. Det likte hun veldig godt, men når kuldegraderne kryper langt ned tror jeg nesten ikke jeg kan ha hun med.
Vi har planer om å kjøpe oss en pulk til langrennsturene, men tror ikke den blir så kjekk å sitte i alpinalegget. Regner med at den pulken sikkert blir brukt til neste vinter også, så selv om den kanskje ikke blir brukt veldig mye i år, får vi garantert brukt den mye til neste år.

Vi har i løpet av mnd 12 også fått flere tenner, en jeksel, en hjørnetann og enda en jeksel på vei.

Dagen forløper slik:
Står opp ca 7-8.
Får smoothie eller noe lite mat.
Våkner etter hvil på 1-1,5t. Brødmat/grøt
Sover igjen ca kl 13-14, alt etter hvor lang hvilen hennes var. Siste hvilen varierer også i tid. alt fra 30-90minutter.
Vi ser at hun begynner å bli var på hvor sent hun sover. Så søvn senere enn kl 15.30 er ikke lurt. Da ender det med veldig sen legging.
Spiser middag sammen med oss.
Og enten grøt/skive eller lignende til kvelds.
Pupp når hun legger seg.

Har kuttet ut mm på flaske på dagtid. Ammer før første hvil dersom jeg er hjemme.

Leggingen er fortsatt et problem.
Ammer. Er jeg heldig sovner hun på puppen. Da er det bare å løfte over i hennes seng. Om hun ikke sovner, må hun bysses.
Hun har heldigvis endret seg litt med leggingen. Hun viser tydelig at hun skjønner at nå er det natta. Men sliter fortsatt med det å finne søvnen selv for natten. Om hun våkner midt på natten er hun blitt flinkere til det. Kan legges i sengen våken, men vil at vi skal være der med hun.
Når hun først sovner sover hun oftest 30-40 min. Når hun da våkner får hun pupp igjen(som hun nesten har gjort fra dag 1)

Neste pupp blir før jeg legger meg, ca kl 22-23. Våkner hun i mellomtiden roes hun ned i armene våre.

Laktulosen har vi kunne kutte ut heldigvis. Nå regulerer magen seg selv.

Har hatt oss en tur til homeopat for å se om han kan hjelpe på alle oppvåkningen på nattes tid. Og sant skal sies at jeg merker endring. Riktig nok sakte endring. Men det skjer iallefall noe.
Nå kan vi legge oss i sengen sammen med hun om hun er veldig urolig. Da finner hun søvnen selv når hun ser oss. Det har ikke gått før.
Jeg også lest sove uten gråt boken. Masse gode tips som jeg tar litt etter litt i bruk:) Håper jeg på sikt nå klarer å få hun til å sovne selv:smiley-angelic001:smiley-angelic002

Hun prøver å prate mer og mer for hver dag. Sier ofte mamma,pappa, der, bø og henne(hvor er).
Hun er blitt veldig glad i kosen sin etter jeg begynte i jobb. Noe som jeg synes bare er en positiv ting siden hun da har en trygg ting hun kan ta med seg i barnehagen når den tid kommer. Og når hun leter etter kosen, så sier hun med verdens vakreste lyseste stemme: hæææææænnnne??:love7:love7
Slenger slengsuss etter oss når hun sier hadet, gjør hun også. Eller, hun prøver å sende slengsuss. Stikker ene fingeren i munnen, og lager skikkelig smaskelyd mens hun sender den avgårde:laughing025
 
Back
Topp