Sylvanas sin slankedagbok

Ned 1,8 kg siden sist fredag, og jeg spiste salt i går. Kjempefint, men samtidig ikke. Det er for mye når jeg ammer. Jeg synes det er litt vanskelig å balansere ting. Jeg har spist is hver dag denne uken, og trodde faktisk at jeg hadde fått i meg litt vel mange kalorier. Så nesten 2 kg kom som en overraskelse ja. Det er bare å fortsette sånn neste uke, men ta det litt roligere med trening.

Du er god! [emoji1303]
 
Ned 1,8 kg siden sist fredag, og jeg spiste salt i går. Kjempefint, men samtidig ikke. Det er for mye når jeg ammer. Jeg synes det er litt vanskelig å balansere ting. Jeg har spist is hver dag denne uken, og trodde faktisk at jeg hadde fått i meg litt vel mange kalorier. Så nesten 2 kg kom som en overraskelse ja. Det er bare å fortsette sånn neste uke, men ta det litt roligere med trening.
Imponerende! Kjempeflink du er!!
 
Takk, men jeg føler jo ikke det selv. Flink hadde vært mellom 0,5-1 kg. Jeg føler ikke at jeg klarer å balansere godt mtp ammingen.
Om amming og vektnedgang har jeg ikke erfaring i men som sikker med alt annet så er det ikke alltid så lett å finne en balanse. Prøve og feile før man finner ut av det :) Heier på deg :)
 
Sliter veldig med overspising. Jeg skjønner av flere kommentarer at mange tenker at det er en liten greie. Man spiser mye en dag, huff da.
Det er ikke slik for meg.


Spiseforstyrrelser
Spiseforstyrrelser er karakterisert ved en sykelig opptatthet av vekt som kan føre til alvorlige forstyrrelser i spising og andre atferder. Disse forstyrrelsene omfatter anoreksi, bulimi og sykelig overspising ("binge eating disorder").

Jeg er da en overspiser. Jeg fikk hjelp for noen år siden, men nå har det sklidd ut igjen, og vekten går raskt oppover. Spesielt nå, for nå er jeg veldig stresset. Jeg håper bare at slankekrigen starter igjen snart, for det er bare da at jeg klarer å ikke spise hele tiden :(
 
Stor klem ❤️
 
Vekta går bare oppover. 100 gram denne uken da, og jeg håper det er muskelmasse. Jeg har begynt å trene en del igjen, og det pleier å vises på vekta, i negativ forstand.
Nå har jeg vondt i føttene og må roe ned gåingen, så det blir spennende framover. Jeg føler at jeg har bedre kontroll når jeg trener en del.
 
Vekta går bare oppover. 100 gram denne uken da, og jeg håper det er muskelmasse. Jeg har begynt å trene en del igjen, og det pleier å vises på vekta, i negativ forstand.
Nå har jeg vondt i føttene og må roe ned gåingen, så det blir spennende framover. Jeg føler at jeg har bedre kontroll når jeg trener en del.
Flink du er som har begynt å trent. Godt det og håper det bare er muskelmasse som utgjør vektoppgangen. Heier på deg!
 
Søtsug ja...... Motivasjon?
Det går ikke riktig vei med maten, men det går riktig så fint med trening. Funnet noen videoer på YouTube som virkelig får opp, pulsen min, og jeg kombinerer dem med aerobic. Det blir ca 50 min trening. Energinivået er lavt, men jeg prøver så godt jeg kan.

Skulle ønske det var enklere å ikke spise snop!
 
Så flink du er å trene da og at du har funnet deg et program å følge. Maten og søtsuget kommer etterhvert. Vanskelig det er det. Har skeiet ut for mye i det siste så prøver å ta meg inn igjen men det er vanskelig.
 
Så flink du er å trene da og at du har funnet deg et program å følge. Maten og søtsuget kommer etterhvert. Vanskelig det er det. Har skeiet ut for mye i det siste så prøver å ta meg inn igjen men det er vanskelig.

Spørs det. Jeg gikk igjennom butikken og følte på at jeg ikke ville ha sjokolade i dag. Det ble et diiiiigert glass med o'boy istedenfor til kveldsmat, men en stor seier at det ikke ble godis. Det ble sjokolade tidligere i dag, men å unngå å kjøpe inn nytt er bra! Det skjer liksom så sjeldent :p
Trener greit, men jeg blir så kvalm av å trene mage :eek:
 
Jeg har en tanke om å kutte godis fra torsdag. Ikke så lenge, men i et par - tre uker. Jeg vet ikke om jeg klarer det, men det er en tanke som modner i hodet mitt.
 
Spørs det. Jeg gikk igjennom butikken og følte på at jeg ikke ville ha sjokolade i dag. Det ble et diiiiigert glass med o'boy istedenfor til kveldsmat, men en stor seier at det ikke ble godis. Det ble sjokolade tidligere i dag, men å unngå å kjøpe inn nytt er bra! Det skjer liksom så sjeldent :p
Trener greit, men jeg blir så kvalm av å trene mage :eek:
Så flink du var som motsto trangen til å kjøpe sjokolade :) Og at du trener. Her har det vært altfor lite trening/mosjon og altfor mye usunt. Skjerpings heretter på meg :)

Jeg har en tanke om å kutte godis fra torsdag. Ikke så lenge, men i et par - tre uker. Jeg vet ikke om jeg klarer det, men det er en tanke som modner i hodet mitt.
God tanke det. Skal vurdere det selv. Har du begynt med snopestopp eller modnes tanken enda?
 
Så flink du var som motsto trangen til å kjøpe sjokolade :) Og at du trener. Her har det vært altfor lite trening/mosjon og altfor mye usunt. Skjerpings heretter på meg :)


God tanke det. Skal vurdere det selv. Har du begynt med snopestopp eller modnes tanken enda?

Vel, jeg klarte å ikke spise snop på torsdag..... :p
Formen er så elendig nå at jeg må ta det fra dag til dag. Prøver å bare kjøpe ting jeg faktisk vil ha, ikke bare kjøpe fordi jeg vil "noe".
 
Vel, jeg klarte å ikke spise snop på torsdag..... :p
Formen er så elendig nå at jeg må ta det fra dag til dag. Prøver å bare kjøpe ting jeg faktisk vil ha, ikke bare kjøpe fordi jeg vil "noe".
:D
Overkommelige mål er viktig. Skjønner veldig godt når formen ikke er helt på topp. Går selv og surrer hjemme og leter i skap fordi jeg har lyst på noe men vet ikke hva. Ender enten med at jeg spiser noe jeg egentlig ikke vil ha men det er det eneste vi har eller så spiser jeg ingenting.
 
:D
Overkommelige mål er viktig. Skjønner veldig godt når formen ikke er helt på topp. Går selv og surrer hjemme og leter i skap fordi jeg har lyst på noe men vet ikke hva. Ender enten med at jeg spiser noe jeg egentlig ikke vil ha men det er det eneste vi har eller så spiser jeg ingenting.
Jeg er drittlei av å være så sliten! Jeg har alltid vært sliten, men nå er det ille. Vært slik siden i høst. Er nok psykiske påkjenninger som gjør det, og spenninger i kroppen. Skal begynne å gå hos en osteopat snart. Håper hun klarer å mykgjøre mursteinsskuldrene mine! :)

Huff, å spise noe bare for å spise er så uproduktivt, men så lett å gjøre! Jeg har kjøpt inn Nutrilett bar nå. Tenker å spise det istedenfor sjokolade. Jeg kan ikke ta store biter av det på en gang, for da smaker det skikkelig ekkelt. Så da varer en bar lenge, og behovet for å ha noe i munnen blir tilfredsstilt. Og så smaker det ikke helt som ekte sjokolade, så lysten på mer er redusert sammenlignet med om jeg spiser vanlig sjokolade.
 
Back
Topp