Forholdet etter baby

Pingo87

Betatt av forumet
Med fare for å høres ut som noe fra sex og samlivpraten på ungdomsskolen; men hvordan er det med vel, samlivet:p og forholdet generelt etter at babyen kom?
Her er det førstemann, så har naturlig nok vært en stor omveltning. Men jeg kjenner litt på at vi har kommet inn i en kjip "tralt". Mannen jobber lange dager og når han endelig kommer hjem er vi trøtte begge to. Hjelper jo ikke akkurat at jeg har null lyst for tiden.. Føler meg ganske dritt etter å ha lagt på meg litt ETTER at han ble født :bored:
 
Er samme her.. vi har baby som ikke sover, og mannen jobber sene kvelder. Lille våkner «100 ganger» hver natt, så mannen ligger i tillegg på gjesterommet for å få nok søvn til jobb.
Men, vi er begge litt innforstått med at sånn er det akkurat nå.. i løpet av sommeren skal lille over på eget rom (om alt går som planlagt), og da blir det forhåpentligvis litt lettere å finne tilbake. Mannen skal også ha 3 uker fri nå, så da blir det lettere for oss alle [emoji4]
 
Er samme her.. vi har baby som ikke sover, og mannen jobber sene kvelder. Lille våkner «100 ganger» hver natt, så mannen ligger i tillegg på gjesterommet for å få nok søvn til jobb.
Men, vi er begge litt innforstått med at sånn er det akkurat nå.. i løpet av sommeren skal lille over på eget rom (om alt går som planlagt), og da blir det forhåpentligvis litt lettere å finne tilbake. Mannen skal også ha 3 uker fri nå, så da blir det lettere for oss alle [emoji4]

Her ligger han også på gjesterommet:) dvs det som skal bli rommet til lillemann etterhvert.. må bare få pusset det opp først:woot:
Ja det er jo sånn det gjerne blir i denne perioden, og trodde jeg var litt forberedt på det, men det trodde jeg jo strengt tatt om så mye annet også i denne nye tilværelsen hehe:)
 
Første barnet for oss også, og her er det egentlig ganske likt som før. Mannen sover av og til på gjesterommet sånn at han for sovet skikkelig før jobb, men i helgene sover vi alltid sammen. Jeg har tidligere hatt mye ansvar hjemme og ordner ofte opp, og det går ikke lenger å gjøre alt og ha ansvaret for lille om natten og dagtid. Det er litt omveltning, men vi er enige om at jeg skal bli flinkere til å si i fra når det er mye og mannen skal trå til mer. Spent å se på hvordan det går, for det er ikke første gangen mannen har lovd å hjelpe til mer hjemme;)
 
Med fare for å høres ut som noe fra sex og samlivpraten på ungdomsskolen; men hvordan er det med vel, samlivet:p og forholdet generelt etter at babyen kom?
Her er det førstemann, så har naturlig nok vært en stor omveltning. Men jeg kjenner litt på at vi har kommet inn i en kjip "tralt". Mannen jobber lange dager og når han endelig kommer hjem er vi trøtte begge to. Hjelper jo ikke akkurat at jeg har null lyst for tiden.. Føler meg ganske dritt etter å ha lagt på meg litt ETTER at han ble født :bored:
Går litt opp og ned, begge sliten og trøtt. I starten var det mye krangling, men det har begynt å bli bra nå
 
Går litt opp og ned, begge sliten og trøtt. I starten var det mye krangling, men det har begynt å bli bra nå

Godt å høre at det ikke bare er her det har vært sånn. Merker at lunta var/er kort eller ikkeeksisterende til tider.. Følte jeg bare så shiny happy couples med baby overalt :bored: Blitt mye bedre her og heldigvis.
 
Med fare for å høres ut som noe fra sex og samlivpraten på ungdomsskolen; men hvordan er det med vel, samlivet:p og forholdet generelt etter at babyen kom?
Her er det førstemann, så har naturlig nok vært en stor omveltning. Men jeg kjenner litt på at vi har kommet inn i en kjip "tralt". Mannen jobber lange dager og når han endelig kommer hjem er vi trøtte begge to. Hjelper jo ikke akkurat at jeg har null lyst for tiden.. Føler meg ganske dritt etter å ha lagt på meg litt ETTER at han ble født :bored:
Det blir bedre. Men forholder må jobbes med. Snakk sammen når dere kan. Og innse at det paret dere var blir dere ikke igjen. Men dere kan bli bedre på en annen måte. Nå er dere et par med baby. Og det er mye jobb, slitsomt, og man er trøtt og irritert. Men husk at det er flest hverdager, nyt de stundene dere har sammen.
 
Godt å høre at det ikke bare er her det har vært sånn. Merker at lunta var/er kort eller ikkeeksisterende til tider.. Følte jeg bare så shiny happy couples med baby overalt :bored: Blitt mye bedre her og heldigvis.
Hehe, jeg tror de fleste "rosa regnbue enhjørning" par som maler alt så vakkert ute blandt folk og i sosiale media, har sine problemer som de fleste har. De bare lar vær å være åpen om det, mange koster det under teppet og tar kkke opp problemene seg imellom heller.
Men vi søkte par terapi vi da, så ting går mye bedre. Litt fartsdumper et det ennå men:)
 
Med fare for å høres ut som noe fra sex og samlivpraten på ungdomsskolen; men hvordan er det med vel, samlivet:p og forholdet generelt etter at babyen kom?
Her er det førstemann, så har naturlig nok vært en stor omveltning. Men jeg kjenner litt på at vi har kommet inn i en kjip "tralt". Mannen jobber lange dager og når han endelig kommer hjem er vi trøtte begge to. Hjelper jo ikke akkurat at jeg har null lyst for tiden.. Føler meg ganske dritt etter å ha lagt på meg litt ETTER at han ble født :bored:
Trur dette er helt vanlig jeg [emoji6]
Her er det lyst, men vanskelig fordi baby ikke liker/vil sove for seg selv så vi må benytte de sjansene vi får [emoji28]
Men er mye irritasjon oss imellom, mest fra min side sikkert. Jeg skjønner ikke at alt må inn med teskje, at han har baby mens jeg spiser feks, eller kommentaren "kjapp deg da" når jeg endelig skal få dusje [emoji15]
 
Trur dette er helt vanlig jeg [emoji6]
Her er det lyst, men vanskelig fordi baby ikke liker/vil sove for seg selv så vi må benytte de sjansene vi får [emoji28]
Men er mye irritasjon oss imellom, mest fra min side sikkert. Jeg skjønner ikke at alt må inn med teskje, at han har baby mens jeg spiser feks, eller kommentaren "kjapp deg da" når jeg endelig skal få dusje [emoji15]

Å gud den dusje-kommentaren har jeg fått litt for mange ganger
 
Den er irriterende! Kanskje ikke rart jeg bruker en time når det er den eneste jeg har for meg selv på x antall døgn [emoji85] [emoji1]

Haha! :hilarious: Vi har tre og jeg får fortsatt den kommentaren uansett hva jeg skal uten mini. De to andre er jo ganske selvgående og elsker å leke med lillebror så vi har det greit sånn. Men gjett hvem som bruker MINST 2 timer når hun skal ut å kjøpe et brød feks :hilarious: synes jeg fortjener det :happy:
 
Back
Topp