Allergi

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Hei, sliter veldig for tida med allergi mot innsektsbitt osv, og kan ikke ta de allergi pillene jeg tar grunnet svangerskapet, har dere noen tips for hva jeg trygt kan ta?
Fikk dårlig svar fra mylig uerfaren dame på apiteket som ikke viste men kom med forslag om de jeg allerede har, som jeg ikke burde ta..
 
Ville brukt siden som personen ovenfor har nevnt :)
Jeg har brukt en krem som demper hevelser og kløe på insektsstikk, usikker på om denne kan brukes av gravide? Men den fungerte ihvertfall ganske greit :) Husker ikke navnet, men apoteket burde huske hva den heter? :)
 
spør legen :)
 
Hun på apoteket burde søkt på relis.no(for fagpersoner, men vi kan også søke der) for deg, de oppdaterer årlig med forskning osv.
Tryggmammamedisin.no bruker relis som kilde. Ligger egen oversikt der for allergimedisin.

Dessverre er ikke alltid alle leger up to date også sjekker de felleskatalogen. Den er svært restriktiv i forhold, fordi det koster bedriftene å oppdatere og det gidder de ikke bruke penger på.
 
Ville brukt siden som personen ovenfor har nevnt :)
Jeg har brukt en krem som demper hevelser og kløe på insektsstikk, usikker på om denne kan brukes av gravide? Men den fungerte ihvertfall ganske greit :) Husker ikke navnet, men apoteket burde huske hva den heter? :)
Xylocain? :)
 
Back
Topp