Svett baby

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg har en baby på 7 mnd. Hen sliter veldig med svette. Hele dagen, samme hvilken temp det er ute/inne.
Jeg tror dette nå har begynt å plage hen veldig på natten. Sliter med å sove, er varm og svett på hele kroppen, men spessielt hoder.
Er det flere som har erfaring med dette?
Tenker å kontakte lege. Men er ofte lang vente tid der.
 
Er vel bare fordi det er varmt nå for tiden? Hva kan legen gjøre med det? Ikke vits i med mindre ungen er syk.

Har han feber? Har han mange våre bleier ila døgnet? Spiser han som normalt?
 
Last edited:
Er vel bare fordi det er varmt nå for tiden? Hva kan legen gjøre med det? Ikke vits i med mindre ungen er syk.

Har han feber? Har han mange våre bleier ila døgnet? Spiser han som normalt?

Er ikke bare når det er varmt at hun svetter. Her også når det er 9 grader ute. Det er ikke vanlig svetting heller, det drypper av hodet hennes, hun er klam på hele kroppen, samme hvor mye/lite klær som brukes også.

Allmentilstanden er bra, derfor jeg lurer på om andre har erfaring med så mye svetting.
Jeg kontakter lege for å utelukke at det kan være noe, ikke fordi jeg tror det, men for å ikke bekymre meg. Og heller en gang for mye til lege, enn en gang for lite. Det har jeg lært etter mye sykdom selv. Helsa er viktig. Bekymrer jeg meg for henne, har ikke jeg det bra. Derfor, bedre å snakke med leger også da :)
 
Hadde hørt med lege siden det ikke høres helt normalt ut, er greit å få utelukke at det er noe.
 
Er ikke bare når det er varmt at hun svetter. Her også når det er 9 grader ute. Det er ikke vanlig svetting heller, det drypper av hodet hennes, hun er klam på hele kroppen, samme hvor mye/lite klær som brukes også.

Allmentilstanden er bra, derfor jeg lurer på om andre har erfaring med så mye svetting.
Jeg kontakter lege for å utelukke at det kan være noe, ikke fordi jeg tror det, men for å ikke bekymre meg. Og heller en gang for mye til lege, enn en gang for lite. Det har jeg lært etter mye sykdom selv. Helsa er viktig. Bekymrer jeg meg for henne, har ikke jeg det bra. Derfor, bedre å snakke med leger også da :)

Åja det høres kanskje ikke helt normalt ut nei.
Hva er kroppstemperaturen hennes?
 
Det hørtes ganske voldsomt ut, men det er jo varmt for tiden.
Støtter under det de andre sier om å bruke tynne ullklær, og å kontakte lege for sikkerhets skyld.
mest sannsynlig står alt fint til, men greit å utelukke og kanskje legen har noen gode tips?
 
Jeg har en som nå er 5 år som alltid har vært veldig varm, klam og svett. Er ikke noe i veien med han men han liker ikke å ha lag på lag med tøy på deg. Strømpebukse har vi aldri brukt på han eller nattdrakt, vinduet på soverommet er åpent både sommer og vinter.
I barnehagen har vi slitt litt med at dem ikke har forstått hvor varm han egentlig er helt til fem trodde at han hadde vært uheldig å tisset på seg men det hadde han ikke, han var bare forferdelig varm. Etter det har det ikke vært ett problem mer.
 
Legen ville ikke gjøre noen ting, siden hun er fin, vokser som hu skal, spiser, drikker, tisser og bæsjer. Utvikler seg motorisk osv. Så skal ta kontakt om noe eldrer seg :)
 
Aeromoov til både vogn og bilsete. Vi sliter med varmen her også. Ha mindre klær om natten og dagen. Gjerne la ligge i bare bleie.
 
Back
Topp