Hva skal til

For at du går til legen og spør om sykemelding?

Vurderer det sterkt nemlig men har kun 2 mnd igjen på jobb så det sitter veldig langt inne å gjøre det.. ( vet jeg får sm om jeg vil)
Nei det skal ikke sitte langt inn om man er gravid. Man skal ikke slite seg helt ut om mab plages og har smerter. Jeg angra på at jeg beit tennene sammen og holdt ut, bekkenet er ødelagt på grunn av det..
 
Dersom helsa ødelegger for familielivet mitt, og/eller jeg har sterke smerter. Da ber jeg om sykemelding. Jobb kommer ikke før familie
 
For at du går til legen og spør om sykemelding?

Vurderer det sterkt nemlig men har kun 2 mnd igjen på jobb så det sitter veldig langt inne å gjøre det.. ( vet jeg får sm om jeg vil)
Mye.. eller hadde ikke spurt da. Er jo legen din avgjørelse om man får sykemelding eller ikke, er det ikke det da? Jeg var sykemeldt nå i mai og da ble jeg nærmest tvunget til det..
 
Utenom graviditet så skal det mye til for meg, har bare tatt sykemelding en gang utenom graviditet.
Under graviditeten så sykemeldte jeg meg med en gang jeg følte for det. Gadd ikke risikere å få Vonderr bare av å jobbe
 
Jeg sykmeldte meg fra en tidligere jobb etter krangel med sjefen. Han prøvde å presse meg ut av jobben. Så fikk jeg brev fra nav om at jeg ikke ville få sykepenger fordi sjefen hadde informert nav om at jeg var sykmeldt pga jobbfeid. Følte at Nav sparket meg mens jeg lå nede. Så ikke barebare å være sykmeldt heller om det gjelder vanskeligheter på jobb
 
Takk for svar alle sammen, var hos legen i dag og gikk ut med 2 ukers sm.
Det er noj riktig og det mener jobben også men kjipt likevel
 
Jeg har gått igjennom litt tøffe perioder på jobben selv og jeg var skikkelig langt nede og tok meg lang tid før jeg tok meg tur til legen og forklarte problemet og jeg fikk sykemelding med en gang.
Jeg hadde også en tøff periode i siste svangerskap og da skjedde det ting hjemme som gjorde at jeg fikk all ansvar for vårt første barn pga mannen brakk ankelen og var ute av stand med alt som han pleide å gjøre. Da fikk jeg redusert men like før jeg skulle gå ut i permisjon fikk jeg 100 % pga jeg var rett og slett sliten. Siste svangerskap var tøffere enn det første. Babyens helse er mer viktig enn jobben.
 
Har aldri bedt om sykemelding og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Det er ikke jeg som vurderer om jeg skal bli sykemeldt, det er legen.
 
Back
Topp