Hva skal til

Kengu

Forumet er livet
VIP
For at du går til legen og spør om sykemelding?

Vurderer det sterkt nemlig men har kun 2 mnd igjen på jobb så det sitter veldig langt inne å gjøre det.. ( vet jeg får sm om jeg vil)
 
Da skal jeg virkelig være lang nede eller ha veldig vondt. Var nesten på nippet til å sykemelde meg i vinter på grunn av uholdbare forhold på jobb, men bet tennene sammen fordi jeg visste det gikk utover barna og de voksne som var igjen på avdelingen... :(
 
Da skal jeg virkelig være lang nede eller ha veldig vondt. Var nesten på nippet til å sykemelde meg i vinter på grunn av uholdbare forhold på jobb, men bet tennene sammen fordi jeg visste det gikk utover barna og de voksne som var igjen på avdelingen... :(
Sånn her også, mye mulig fordi vi stort sett bare er to voksne på avd selv om vi skulle vært 3.
Jeg har mye smerter og gråter stort sett på jobb hver dag men å være borte sitter så langt inne
 
Vanskelig å si. Men jeg setter min og babyens helse forran arbeidsplassen. Likevell føler jeg terskelen er høg. Jeg har egentlig aldri bedt om sykemelding men legen har gjerne sagt noe som at: jeg synes du nå burde være sykemeldt. Du må nesten kjenne på om det er verdt det å gå på iobb eller ikke :)
 
Den sitter ganske langt inne, men det er fordi vi er en liten bedrift, og jeg er daglig leder. Så det ville bare blitt mer kaos og styr hvis jeg sykemeldte meg, og jeg hadde fått kjempedårlig samvittighet overfor ene kollegaen min som da måtte ha dratt hele lasset. Likevel, da jeg gikk gravid måtte jeg sykemelde meg pga bekkenløsning, men gikk bare for en liten gradert sykemelding, og jobbet det jeg klarte.
Men nå trives jeg på arbeidsplassen min. Det har jo en del å si. Hadde jeg mistrivdes, og ikke hadde følt noe fellesskap og egentlig gitt litt faen, så hadde jeg nok hatt lavere terskel på å ta ut sykemelding.
 
Jeg er kronisksyk så kjenner jeg på kroppen at den er utslitt, får ikke sove og smertene øker så ringer jeg legen å hører med han. Sist jeg ikke lyttet til kroppen endte jeg opp med 1 år sykemelding og 6 uker på rehabiliteringssykehus.
Lytt til kroppen, snakk med legen.
 
Sånn her også, mye mulig fordi vi stort sett bare er to voksne på avd selv om vi skulle vært 3.
Jeg har mye smerter og gråter stort sett på jobb hver dag men å være borte sitter så langt inne

Vet hvordan det er :( Uff, denne skyldfølelsen, altså. Men en når et punkt til slutt der man bare er nødt til å tenke på seg selv. En skal jo også fungere hjemme også.
 
Den samvittigheten la jeg fra meg for lenge siden. Helsen min går foran jobben. Jeg jobber for å leve, ikke omvendt. ;)
Trenger jeg sykemelding, altså fordi jeg ikke kan jobbe, ber jeg om det.
Vi må tørre å ta litt ansvar for oss selv, og sette oss selv først. :)
 
Vet hvordan det er :( Uff, denne skyldfølelsen, altså. Men en når et punkt til slutt der man bare er nødt til å tenke på seg selv. En skal jo også fungere hjemme også.
Jeg vet, det gjør jeg ikke for tiden, men bare 6 dager igjen til 1 ukew ferie, håper jeg får gjort litt med kengubarnet da
 
Den samvittigheten la jeg fra meg for lenge siden. Helsen min går foran jobben. Jeg jobber for å leve, ikke omvendt. ;)
Trenger jeg sykemelding, altså fordi jeg ikke kan jobbe, ber jeg om det.
Vi må tørre å ta litt ansvar for oss selv, og sette oss selv først. :)

Folk er forskjellige. Jeg elsker å jobbe, vil nesten si at jeg lever for å jobbe :D
 
Jeg vet, det gjør jeg ikke for tiden, men bare 6 dager igjen til 1 ukew ferie, håper jeg får gjort litt med kengubarnet da

Bare pass på at du ikke treffer veggen. Om du velger å fortsette å jobbe så håper jeg de seks dagene går fort og at du får koblet av i ferien. Ikke kjekt å ha det sånn. :(
 
Kjenn godt etter, det er ingen som takker deg den dagen du blir utslitt og sitter der.
Du kan ta deg en sykmld et par uker, så kan du vurdere da om du trenger videre sykmld eller om du vil tilbake i jobb. Du kan også være gradert sykmld. Jobbe 50% kanskje?
 
Bare pass på at du ikke treffer veggen. Om du velger å fortsette å jobbe så håper jeg de seks dagene går fort og at du får koblet av i ferien. Ikke kjekt å ha det sånn. :(
Nei det er virkelig ikke det , helt pyton for å være ærlig å ha så mye smerter.
Takk, jeg håper jeg holder ut til det er ferie hvertfall
 
Nå har jeg rett og slett bare sluttet å tenke på andre (dvs bla arbeidsgiver) og bynt å høre på det venner og familie sier til meg: Tenk på deg selv og mageboeren! Hvis du ikke har det bra, har ikke h*n det bra heller. Tenk på deg selv, hvis du kjenner at du trenger en sykemelding, så skaffer du deg sykemelding!
Det gjorde jeg idag, og lettelsen var stor!
 
Det sitter enormt langt inne å gjøre det.
Da skal det være så gale at jeg ikke klarer å gå pga smerter eller at det er til fare for baby i magen.

Da jeg var gravid nå sist jobba jeg gradert helt frem til permisjonsstart selvom jeg ikke klarte å stå ved kjøkkenbenken å lage matpakle til eldste engang pga. enorme smerter. Burde vært 100% sm, men hater å være borte fra jobb.
 
Har vært sykemeldt flere ganger, både fysiske og psykiske forhold. Det har vært i forbindelse med abort, dødsfall, blødninger i svangerskap, traumatisk opplevelse m.m. Få deg en time hos legen . Lykke til :)
 
Nå har jeg rett og slett bare sluttet å tenke på andre (dvs bla arbeidsgiver) og bynt å høre på det venner og familie sier til meg: Tenk på deg selv og mageboeren! Hvis du ikke har det bra, har ikke h*n det bra heller. Tenk på deg selv, hvis du kjenner at du trenger en sykemelding, så skaffer du deg sykemelding!
Det gjorde jeg idag, og lettelsen var stor!
Har ingen mageboer ;)
 
Da jeg fikk så vondt i bekkenet at jeg gråt meg i søvn, da ba jeg om sykemelding :)
 
Folk er forskjellige. Jeg elsker å jobbe, vil nesten si at jeg lever for å jobbe :D

Jeg elsker også jobben min, men familien, ekteskapet og hobbyene mine vil alltid være det jeg jobber for å få tid til. Jeg ofrer ikke tiden med barna mine for å kunne gi 100% på jobb f.eks, og trenger jeg sykemelding ber jeg om det.
:)
 
Back
Topp