Øvelser fra fysioterapeut mot bekkenløsning?

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Dere som har eller går til fysioterapi/manuellterapeut/kiropraktor har dere fått noen fornuftige øvelser å gjøre for å holde bekkenløsning i sjakk?føler de sier så lite uten om å si ta rolige bevegelser..
 
Hvilke type øvelser fikk du? Ikke fått noen av fysioen og ikke av kiropraktoren heller men det har hjulpet mot låsningen.
 
Jeg fikk noen øvelser av fysioen, de gjorde bare vondt værre for meg. Smerten er værst forann i symfysen og mellom bena, går dit å får masasje og det hjelper litt på smertene bak.
 
Hvilke type øvelser fikk du? Ikke fått noen av fysioen og ikke av kiropraktoren heller men det har hjulpet mot låsningen.
Fikk noen fra manuellterapeut som hjalp mot låsning. Men vanskelig å forklare skriftlig. De jeg fikk fra fysioterapeuten var mer strekke-øvelser for å prøve å løse musklene rundt.
 
Knebøy, utfall (om det går, pass på å være stabil!), stående strikk(evt vekt på tråd)-øvelser som er armene. Men når du trekker i strikk/vekt med armene fra stående stabil stilling trener du kjernemuskulaturen og det hjelper mye. Så alt som trener kjernemuskulaturen mens du har kontroll /er stabil! [emoji4]
 
Knebøy, utfall (om det går, pass på å være stabil!), stående strikk(evt vekt på tråd)-øvelser som er armene. Men når du trekker i strikk/vekt med armene fra stående stabil stilling trener du kjernemuskulaturen og det hjelper mye. Så alt som trener kjernemuskulaturen mens du har kontroll /er stabil! [emoji4]

Ikke min tråd, men tenkte å takke for gode tips uansett! :p Høres ut som øvelser som kan hjelpe mot bekkenløsning :)
 
Ikke min tråd, men tenkte å takke for gode tips uansett! [emoji14] Høres ut som øvelser som kan hjelpe mot bekkenløsning :)
Fungerte for meg, bare litt for lett å glemme utenom timene eg gikk på [emoji18] gikk på bekkengruppe både før og etter fødsel, var mye disse, men etter fødsel mye håndvekter som hjalp til å styrke kjernen [emoji4]
 
Fungerte for meg, bare litt for lett å glemme utenom timene eg gikk på [emoji18] gikk på bekkengruppe både før og etter fødsel, var mye disse, men etter fødsel mye håndvekter som hjalp til å styrke kjernen [emoji4]

Så bra!
Når begynte du med øvelsene?
Jeg er bare i uke 10 og kjenner bekkenet tulle allerede (!!!). Venter nummer 4 og det har aldri skjedd så tidlig før :(
 
Så bra!
Når begynte du med øvelsene?
Jeg er bare i uke 10 og kjenner bekkenet tulle allerede (!!!). Venter nummer 4 og det har aldri skjedd så tidlig før :(
Fikk bekkenløsning i uke 26 rett før sommerferien så ikke før uti august og da gav bekkenløsninga seg raskt (mest sannsynlig flaks, kom tilbake da baby var 4mnd [emoji57]). Tok de opp igjen da det kom tilbake når mini var født, hjalp godt og nå må eg bare huske å vedlikeholde....
Svigerinna mi starta med en gang hu fant ut at ho var gravid med nr 3, samme kommer eg til å gjøre ved en senere graviditet, eller, egentlig skal eg ikkje slutte da....[emoji18]
 
På youtube kan du finne videoer også :) her viste fysio meg en tøyemåte som tøyde rumpe/lår.
 
Knebøy, utfall (om det går, pass på å være stabil!), stående strikk(evt vekt på tråd)-øvelser som er armene. Men når du trekker i strikk/vekt med armene fra stående stabil stilling trener du kjernemuskulaturen og det hjelper mye. Så alt som trener kjernemuskulaturen mens du har kontroll /er stabil! [emoji4]
Jeg fikk høre av jordmor at utfall var en øvelse man helst skulle unngå ved bekkenløsning..?
 
Jeg fikk høre av jordmor at utfall var en øvelse man helst skulle unngå ved bekkenløsning..?
Iallefall brukt til opptrening etter fødsel [emoji6]
Men tror kontroll er et viktig stikkord; du skal gjøre det kontrollert og uten smerter. Og rett i bekkenet/kroppen. Går det bra kan det gi god trening, går det ikke bra så dropp det.
 
Back
Topp