Nummer to - lenge før planlagt

26+5 i dag.

Jeg er såå dårlig til å oppdatere dagboka! Sånn var det sist og, men da var siste innlegg samme dag som OUL :p

Ikke så fryketelig mye som skjer om dagen. Har 50% svangerskapspenger, vel det vil si at jeg jobber 50 % mens jeg må vente i opp til 12 for å få svar på søknaden... Legen min slo seg helt vrang når ho fikk høre at jordmor mente svangerskapspenger var riktig, og mente at jeg kom til å få avslag :p Så jeg er veldig optimstisk angående den søknaden....

Uansett så hjelper det utrolig mye å jobbe halve dager. Spesielt siden jeg ligger våken så mye om natten og tenker. Og jeg går max ca 5 timer uten å ha mulighet til å kjenne etter liv, istedefor opptil 10 timer. Nå er lillebror som regel ganske aktiv slik at jeg kjenner liv uansett om jeg holder på med noe eller ikke, men noen dager ligger han litt anderledes og da er det mye vanskeligere å kjenne noe og jeg trenger å ligge i fred på sofan og kjenne.

I natt kjente jeg at han hikka for første gang, det er veldig spesielt :D

Jeg tar meg ofte i å sammenligne aktivitetsnivået hans med storesøster, og jeg har på følelsen at han er myyye mer aktiv enn det ho var, men samtidig så husker jeg virkelig ikke hvor mye liv jeg kjente med hun. Mulig det var derfor jeg lot det gå så mange timer før jeg kontaktet sykehuset... Lillebror lar det skjeldent gå mer enn et par timer uten å lage liv i magen, så det er veldig betryggende enn så lenge.

Fikk vite at han også er rh-negativ i dag, så da slipper jeg en ekstra tur på sykehuset for sprøyte. Det var fint å få avklart.

Ellers så oppfører bekkenet seg helt akseptabelt. Stivner veldig når jeg sitter på jobb, så når jeg reiser meg opp så gjør det ganske vondt. Ryggen derimot er det litt verre med og noen kvelder så sliter jeg veldig med at ryggen gjør vondt. Kjennes ut som musklene er i helspenn nedover begge sidene av ryggraden, og de klarer ikke å slappe av uansett hvilken stilling jeg prøver meg på i sofan.

Var sånn sist også, men da kom det en del senere. Men magen er jo tidligere stor nå enn den var sist, og med mine 155 cm så er det stor mage på liten jente :p

Men det går inntil videre.

På onsdag så er det ny vekstkontroll på sykehuset og neste uke så er det jordmortime. Når stadig nye milepæler! :)
 
Lykke til på vekstkontroll. Godt du har et opplegg som fungerer og bra lillebror er aktiv og roer ned mammaen sin litt
 
29+0 i dag.

På mandag så var det 1 års dagen til jenta vår. En dag jeg hadde grua meg veldig til. Det var en utrolig tung og rar dag, men vi prøvde å gjøre det beste ut av det. Mannen tok fri fra jobb. På morgenen så satt vi bare og gråt og så på bilder og hørte på fine sanger som minner oss om ho. Var veldig greit å bare få det ut i stedefor å gå hele dagen og holde tårene inne.

Så gikk vi opp på rommet hennes og la minnene fra sykehuset ned i en eske. Lillebror slal jo arve rommet og vi vil ikke at noe skal bli ødelagt. Nå har de stått der ett år, så var litt greit for sorgen sin del å pakke det bort. Vi har jo fortsatt bilder på veggen og boka med bilder som jeg lagde fremme.

Så dro vi i en lekebutikk og kjøpte hver vår gave til ho. Mannen kjøpte en Darth Vader bamse( :p ) og jeg en liten hundebamse. Så dro vi til grava med blomster og gavene. Så nå har ho litt ekstra pynt.

—————————

Jeg gikk over til 100% svangerskapspenger i starten av forrige uke i samarbeid med psykologen jeg ble henvist til og jordmor. Og jeg kjenner at det er helt riktig. Jeg har hatt det mye bedre de siste to ukene der jeg kan bruke all tiden min(hvis jeg vil) på å fokusere på lille i magen og ikke stresse med jobb. Han har vært ekstremt aktiv disse dagene og mest sannsynlig så er jo det bare fordi jeg faktisk har hatt tid til å kjenne etter.

50% svangerskapspenger ble forresten innvilget, så jeg ser ingen grunn til at det skal by på problemer å utvide til 100%.

Neste uke så er det to måneder igjen til pks! Synes tiden går fort, men at ukene går sakte, hvis det gir noen mening..

I dag vasker jeg babyklær. Vi sortere ut det som var mest jentete på mandag, så de klærne skal han slippe å bruke :p Men ville uansett vaske resten som har ligget ett år i kommoden på nytt, og i tillegg så har vi jo handla og fått en del gaver til han som må vaskes.

Bamser og sengetøy osv må også vaskes, men det tar jeg litt senere.

På mandag så skal vi på vekstestimering igjen og jeg krysser fingrene for at alt fortsatt ser bra ut! Trenger virkelig ikke noe ekstra å bekymre meg for nå..
 
29+0 i dag.

På mandag så var det 1 års dagen til jenta vår. En dag jeg hadde grua meg veldig til. Det var en utrolig tung og rar dag, men vi prøvde å gjøre det beste ut av det. Mannen tok fri fra jobb. På morgenen så satt vi bare og gråt og så på bilder og hørte på fine sanger som minner oss om ho. Var veldig greit å bare få det ut i stedefor å gå hele dagen og holde tårene inne.

Så gikk vi opp på rommet hennes og la minnene fra sykehuset ned i en eske. Lillebror slal jo arve rommet og vi vil ikke at noe skal bli ødelagt. Nå har de stått der ett år, så var litt greit for sorgen sin del å pakke det bort. Vi har jo fortsatt bilder på veggen og boka med bilder som jeg lagde fremme.

Så dro vi i en lekebutikk og kjøpte hver vår gave til ho. Mannen kjøpte en Darth Vader bamse( :p ) og jeg en liten hundebamse. Så dro vi til grava med blomster og gavene. Så nå har ho litt ekstra pynt.

—————————

Jeg gikk over til 100% svangerskapspenger i starten av forrige uke i samarbeid med psykologen jeg ble henvist til og jordmor. Og jeg kjenner at det er helt riktig. Jeg har hatt det mye bedre de siste to ukene der jeg kan bruke all tiden min(hvis jeg vil) på å fokusere på lille i magen og ikke stresse med jobb. Han har vært ekstremt aktiv disse dagene og mest sannsynlig så er jo det bare fordi jeg faktisk har hatt tid til å kjenne etter.

50% svangerskapspenger ble forresten innvilget, så jeg ser ingen grunn til at det skal by på problemer å utvide til 100%.

Neste uke så er det to måneder igjen til pks! Synes tiden går fort, men at ukene går sakte, hvis det gir noen mening..

I dag vasker jeg babyklær. Vi sortere ut det som var mest jentete på mandag, så de klærne skal han slippe å bruke :p Men ville uansett vaske resten som har ligget ett år i kommoden på nytt, og i tillegg så har vi jo handla og fått en del gaver til han som må vaskes.

Bamser og sengetøy osv må også vaskes, men det tar jeg litt senere.

På mandag så skal vi på vekstestimering igjen og jeg krysser fingrene for at alt fortsatt ser bra ut! Trenger virkelig ikke noe ekstra å bekymre meg for nå..

[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer med 29 uker

Må ha vært tungt og kanskje litt godt med ett-årsdagen. Høres ut som dere gjorde det som var riktig og fint for dere.
 
Kjære deg [emoji173] Det må ha vært en tøff dag for dere på mandag. Merkedager forblir tøffe, men den første er absolutt den tyngste. Selv har vi merkedag i morgen. Da er det to år siden jeg fødte babyjenta vår, og to år siden siste gang jeg kjente sparkene hennes. To år siden vi møtte henne og tok farvel på samme tid. Det tok lang tid før vi klarte å sortere klærne hennes. Vogna hennes stod i nesten et år uten at vi klarte å se på den. Nå har lillebroren hennes den [emoji173] Han er 11 mnd nå snart - vi fikk vårt hjerteplaster i fjor sommer. Jeg husker selv hvor spesielt det var å gå gravid igjen etter å ha mistet. Det var tøft, og samtidig så nøt jeg hver en dag og hver en utvikling i positiv retning.
Jeg ønsker deg en god sommer og en fin og ukomplisert sluttspurt på svangerskapet [emoji4] Klem til deg!
 
Håper alt er bra med deg
 
Kjære deg [emoji173] Det må ha vært en tøff dag for dere på mandag. Merkedager forblir tøffe, men den første er absolutt den tyngste. Selv har vi merkedag i morgen. Da er det to år siden jeg fødte babyjenta vår, og to år siden siste gang jeg kjente sparkene hennes. To år siden vi møtte henne og tok farvel på samme tid. Det tok lang tid før vi klarte å sortere klærne hennes. Vogna hennes stod i nesten et år uten at vi klarte å se på den. Nå har lillebroren hennes den [emoji173] Han er 11 mnd nå snart - vi fikk vårt hjerteplaster i fjor sommer. Jeg husker selv hvor spesielt det var å gå gravid igjen etter å ha mistet. Det var tøft, og samtidig så nøt jeg hver en dag og hver en utvikling i positiv retning.
Jeg ønsker deg en god sommer og en fin og ukomplisert sluttspurt på svangerskapet [emoji4] Klem til deg!

Tusen takk for koselig melding ❤️

Håper dere kommer dere greit i gjennom dagen i dag! Veldig spesielt med merkedager ja. Nå er vi ferdig med årsdagene til hele den fæle/fine uka på sykehuset. Deilig og rart å ha det overstått.

Blir veldig glad for å høre at dere har fått en lillebror og alt gikk bra med han! Her skal også lillebror få arve de fleste tinga hun skulle hatt, bortsett fra noen veldig rosa plagg og et par kjoler :p De skal han slippe å få.

Jeg håper at denne sommeren flyr avgårde, selv om jeg har en følelse av at den kommer til å gå like sakte som sommeren i fjor. God sommer og klem til deg også :) ❤️

Håper alt er bra med deg

Alt bra! Var på vekstestimering i dag igjen, ca 1590 gram og 13% over snittet, så en liten tjukkas med andre ord :p På alle UL vi har hatt så har han hatt hodet ned, men nå har han snudd seg og er i seteleie. Det merker jeg godt, kjennes ut som hodet skal komme ut på toppen av magen min.

Neste ultralyd er om 3 uker, så har vi ikke satt opp flere kontroller etter det. Har hatt hver 3 uke siden uke 24 nå. Lurer veldig på hvor mye jeg skal be om i innspurten. Hver uke er kanskje litt voldsomt, selv om jeg gjerne kunne tenke meg det egentlig..
 
Du får ta det opp på neste time og se hva dere blir enige om.
jeg har fått satt opp ved 29-33-36-38 uker. Litt uerfaren sekretær som skulle sette opp og så skal de jo innpasse etter kalenderen ellers så litt ujevnheter med når i uka liksom, men greit å ha satt dem opp. Akkurat der en fordel med ikke å ha fått fast lege til oppfølging, men skulle ellers gjerne hatt det...
 
Du får ta det opp på neste time og se hva dere blir enige om.
jeg har fått satt opp ved 29-33-36-38 uker. Litt uerfaren sekretær som skulle sette opp og så skal de jo innpasse etter kalenderen ellers så litt ujevnheter med når i uka liksom, men greit å ha satt dem opp. Akkurat der en fordel med ikke å ha fått fast lege til oppfølging, men skulle ellers gjerne hatt det...

Ja har hatt han samme fra uke 24, bortsett fra i går for da hadde han ferie, og han er supergrei! Han er tilbake neste gang, og jeg tror jeg får det som jeg vil. Men får se hva han foreslår. Var han som foreslo hver 3 uke frem til neste gang, og det har funka fint. Men ja, veldig greit å ha satt opp kontrollene fremover synes jeg ja, i stedefor å sette opp en og en kontroll fortløpende.
 
Ja har hatt han samme fra uke 24, bortsett fra i går for da hadde han ferie, og han er supergrei! Han er tilbake neste gang, og jeg tror jeg får det som jeg vil. Men får se hva han foreslår. Var han som foreslo hver 3 uke frem til neste gang, og det har funka fint. Men ja, veldig greit å ha satt opp kontrollene fremover synes jeg ja, i stedefor å sette opp en og en kontroll fortløpende.
Absolutt.
Regner med det var pga ferietid og stor pågang mine skulle settes opp. Hjelper på stressnivået å ha det plottet inn og.
Men skulle gjerne hatt fast lege så tenker snakke litt med jordmødrene på sykehuset neste gang. Var så godt sist å ha en lege der
 
Absolutt.
Regner med det var pga ferietid og stor pågang mine skulle settes opp. Hjelper på stressnivået å ha det plottet inn og.
Men skulle gjerne hatt fast lege så tenker snakke litt med jordmødrene på sykehuset neste gang. Var så godt sist å ha en lege der

Kanskje du får endra på timene så du får med den samme legen? Er jo lov å prøve seg :)
 
Kanskje du får endra på timene så du får med den samme legen? Er jo lov å prøve seg :)
Absolutt lov å prøve ja.
Får se neste gang jeg skal inn
 
håper du har hatt en god dag
 
Så herlig at han vokser så bra! Og godt du er ute med 100% svangerskapspenger. Jeg er glad jeg hadde så mye hjemmekontor som jeg hadde, og veldig rolig jobb, sånn at jeg stort sett hadde god tid til å kjenne etter liv. For i mange uker var jeg avhengig av ro rundt meg for å kjenne det godt nok til å roe meg ned. Stressende egentlig, å måtte overvåke det sånn. Noe av kosen forsvinner da syns jeg, men klarte heldigvis å kose meg litt mer på slutten med sparkene - selv om de til tider var vonde. :p
 
Så herlig at han vokser så bra! Og godt du er ute med 100% svangerskapspenger. Jeg er glad jeg hadde så mye hjemmekontor som jeg hadde, og veldig rolig jobb, sånn at jeg stort sett hadde god tid til å kjenne etter liv. For i mange uker var jeg avhengig av ro rundt meg for å kjenne det godt nok til å roe meg ned. Stressende egentlig, å måtte overvåke det sånn. Noe av kosen forsvinner da syns jeg, men klarte heldigvis å kose meg litt mer på slutten med sparkene - selv om de til tider var vonde. :p

Se her ja, her har det skjedd ting i min egen dagbok som jeg ikke har fått med meg :D

Ja, er veldig viktig å ha tid til å roe ned og kjenne ordentlig etter liv. Og ja, det er absolutt det beste at man bare kjenner liv uten å måtte prøve så hardt, enn å måtte ha en slags sermoni med stillhet og dempa belysning for å overvåke det. Det er veldig stressende og lite koselig. Lillebror er heldigvis en ganske aktiv type og det er ikke mange gangene jeg har rukket å bli særlig bekymra for lite liv nå de siste ukene. Mye vanskeligere når jeg jobba.

Håper det fortsatt går bra med deg og mini! Jeg følger med i dagboka di ❤️ Veldig koselig å lese!
 
32 + 5 i dag. Ny kontroll på sykehuset i dag. Lillebror veier ca 2200 gram og ca 11% over. Så han er fortsatt en chubby liten fyr :D

Neste kontroll om 2 og 4 uker. Og hvis vi ville så kunne vi sette opp en CTG-kontroll mellom de to timene også.

Så nå ser jeg på en måte lyset i enden av tunellen, men kjenner også på at det blir mer og mer nervepirrende jo nærmere jeg kommer samme tidspunkt som det skjærte seg i fjor. Det var i uke 35+3. Så jeg tror det kommer til å bli ganske mentalt tungt de siste ukene, men så lenge han sparker så føler jeg veldig på roen. Og han er heldigvis en aktiv liten type :)

Har jo en haug med ting å ordne før fødsel også. Har utsatt og utsatt, kan jo ikke gjøre det for tidlig heller. Men nå må jeg snart få ut fingeren hvis jeg skal rekke alt :p Problemet et varmen! Må legge inn det jeg må gjøre mellom 8 og 11, etter det så fungerer jeg ikke før klokka 22 på kvelden igjen.. Men er greit å få noe og fylle dagene med :)
 
Så godt å lese at du gjør det som er bra for deg og lillebror :Heartblue
Hvor langt på vei er du nå ?:happy:
 
Ja føler at jeg har fått muligheten til å kunne gjøre det som føles best for oss begge. Det hjelper MYE! :) 32+5 i dag :D
Så bra! :happy:

Oj, tenk snart har dere lillebror her! Så fantastisk! Synes du tiden har gått fort ? Føler ikke det er SÅ lenge siden jeg begynte å følge deg :angelic:
 
Back
Topp