Mammalivet med et lite hjerteplaster

Tror så absolutt uflaksen deres er brukt opp! Så koselig å lese at (nesten) alt går så fint :)

Jeg er veldig glad for at mannen kan ta ferie i sammenheng med omsorgspermisjonen. To uker går jo kjempefort!
 
Deilig oppdatering!
tenk at det har gått en uke allerede! Tiden flyr.
Forstår godt tankene dine, tror ikke vi slipper unna dem selv om det selvfølgelig blir ekstra når man har opplevd å være på feil side...
Fortsett å nyt og kos dere.
 
Dagene går virkelig unna her, onsdag allerede - og lille dingseboms er straks 9 døgn gammel. I går hadde vi hjemmebesøk av helsesøster. Kom litt brått på, hun ringte på morgenen og lurte på om det gikk bra om hun kom samme dag. Var litt travel uke nemlig. :p Syns det var like greit å ha det unnagjort, og vi skulle uansett være hjemme. Fikk utlevert endel informasjon, samt liste over når det er kontroll, gruppetreff etc. Og så ble han veid igjen. Han har gått opp 110 gram siden vi ble skrevet ut fra sykehuset på torsdag (på 5 dager altså), og helsesøster var ikke helt fornøyd med det. Så vi må inn for veiing igjen på fredag, satser på han har gått opp tilfredsstillende til da. :) Han spiser i alle fall jevnlig, begynner å bli mer våken og gulsotten holder på å trekke seg mer tilbake. Kan vel enda ta ei ukes tid eller to før gulfargen er borte. Gleder meg til det!

Ellers har nettene nå vært veldig fine, og jeg begynner å slappe av nok til å sove godt nok mellom ammingene. I går la vi oss rundt tolv, han fikk mat og sloknet. Våkna til i tretida for bleieskift og ny mating, og så sov vi til halv 8 før det samme ble gjentatt. Neste runde var vel i 10-tiden tror jeg. Etter det tok mannen han med seg opp, og jeg sov til 12 uten å måtte ligge på vakt. Veldig deilig! Jeg gruer meg fortsatt til permisjonen hans er over altså. :p

Vekta mi jobber seg nedover, 10,5 av 18 kg er borte nå. Jeg har ikke vært ute og trillet noe mye tur pga ubehag etter all syinga - men i dag ble det 2 km i alle fall. Og i går og i forgårs gikk jeg halvannen km kveldstur med hundene, mens mannen og J var hjemme. Godt å begynne å røre seg litt igjen!
 
Matkoma. :p (ikke siter).
 
Last edited:
Gratulerer så mye med en fantastisk nydelig gutt!!! Helledussen så skjønn:)
 
Herregud så fin :D
 
Noe så nydelig!!!!

Kjenner jeg er igang med å gifte bort frøkna mi.....


Synes ikke det er så gærent med 110 gram på fem dager nå jeg, godt du puster med magen og ikke virker stressa av hs.
 
Takk for godord om finingen vår. :Heartred

Noe så nydelig!!!!

Kjenner jeg er igang med å gifte bort frøkna mi.....


Synes ikke det er så gærent med 110 gram på fem dager nå jeg, godt du puster med magen og ikke virker stressa av hs.

Takk. Han er ikke så aller verst. :D :Heartred

Jeg er helt enig, syns jo det var bra med den oppgangen nå, så tidlig og på så få dager. Men greit å følge med da.

Dagens veiing var hs mer fornøyd med, opp 100 gram siden tirsdagens veiing - og dermed 210 gram opp på den uka vi har vært hjemme. Mangler bare 65 gram på å ha tatt igjen fødselsvekta nå. :)
 
Takk for godord om finingen vår. :Heartred

Noe så nydelig!!!!

Kjenner jeg er igang med å gifte bort frøkna mi.....


Synes ikke det er så gærent med 110 gram på fem dager nå jeg, godt du puster med magen og ikke virker stressa av hs.

Takk. Han er ikke så aller verst. :D :Heartred

Jeg er helt enig, syns jo det var bra med den oppgangen nå, så tidlig og på så få dager. Men greit å følge med da.

Dagens veiing var hs mer fornøyd med, opp 100 gram siden tirsdagens veiing - og dermed 210 gram opp på den uka vi har vært hjemme. Mangler bare 65 gram på å ha tatt igjen fødselsvekta nå. :)
 
Så bra. Går jo absolutt rette veien dette her! Bare å nyte
 
Ja, går virkelig rette veien. :) Og jeg føler jo ammingen går ganske bra, om enn litt ømme bryst enda. :p Men jeg er ikke sår, heldigvis. :)


Endra tittel på dagboka, han er jo ikke på vei lenger - nå er han jo her. :Heartred Og tenk det, han er snart to uker gammel. Dagene har bare rast av gårde, antageligvis fordi jeg har gått rundt i en døsig tilstand med hormonoverdose + en litt intens fødsel og litt lettere ubehag etterpå pga revninga. Er heldigvis bedre der, men kjenner jeg gleder meg til stingene er borte og til renselsen er over altså. Jeg blør ikke mye, men nok til å måtte bruke bind og til at det er plagsomt. Satser på det gir seg snart.

Johannes sover mye på dagtid, men har nå lengre våkenperioder på kvelden. Og i går så lå han og pludra til langt utpå natt. Ikke noe grining og sånt, bare babyknirking og grynting. Skikkelig godlyder. :Heartred Han sover heldigvis utpå på morgenen, og jeg er b-menneske så å være våken til utpå natta og sove utpå formiddagen er null problem. Passer døgnrytmen min det. :hilarious:

I dag er første dag jeg faktisk føler meg våken også, så begynner vel å venne meg til hormonnivået og kroppen begynner å komme seg litt. Er også lettere å være til med 11 kg som er borte (7 igjen til startvekt da, men :hungover:). Tenkte jeg skulle driste meg til å prøve brudekjolen i dag, se om den lar seg snurpe igjen. :hilarious:
 
Blir spennende å høre om hvordan kjolen sitter.
deilig med en døgnrytme som passer din da. Formen kommer seg gradvis. og tiden flyr...
 
Så spennende med kjoleprøving. [emoji173]

Tenk at gutta straks er to uker, tiden går så innmari fort! [emoji170] Jeg sliter litt med å "låne bort" Alfred, har lyst til å bare kose han selv, hele tiden. :knegg: I dag endte jeg opp med å knyte han på meg mens jeg hang opp klær og bakte sjokoladekake til i morgen, selv om mannen ville ha han. *egoist*
 
Blir spennende å høre om hvordan kjolen sitter.
deilig med en døgnrytme som passer din da. Formen kommer seg gradvis. og tiden flyr...

Kjolen gikk igjen! Så da trenger jeg ikke å bekymre meg for den, eneste er at jo mer jeg ev. går ned videre jo bedre sitter den. Men må ikke gå inn for å stramme opp, heldigvis. :D

Så spennende med kjoleprøving.
emoji173.png


Tenk at gutta straks er to uker, tiden går så innmari fort!
emoji170.png
Jeg sliter litt med å "låne bort" Alfred, har lyst til å bare kose han selv, hele tiden. :knegg: I dag endte jeg opp med å knyte han på meg mens jeg hang opp klær og bakte sjokoladekake til i morgen, selv om mannen ville ha han. *egoist*

Ja, den går veldig fort! Jeg har ikke hatt noe problem med å "låne bort" Johannes egentlig, men jeg får jo mestparten av kosen igjennom dagen uansett. Og syns det er greit at mannen får litt kos før han begynner på jobb igjen i morgen. I dag var jeg ute og gikk i tre kvarter med hundene, og det var egentlig litt godt. :smiley-ashamed008 Jeg har ikke prøvd bæresjalet enda, har tatt det frem flere ganger men ikke knytt det på enda. :p

- og innlegget over begynte jeg på i går, måtte avbryte da pcn gikk tom for batteri og J og pappaen okkuperte plassen i sofaen ved laderen. Og etterpå gikk det i amming og så legging. Jaja, mammalivet osv. :p



I dag er vi alene hjemme for første gang, pappaen begynte på jobb i dag. Litt kjedelig syns jeg, var så deilig å være hjemme i familiebobla. Men "bare" 5 uker til han tar ferie da, heldigvis. :)
 
Back
Topp