Hvilke smertelindringer brukte du under fødselen?

M

Moderator Wilma

Guest
Hva slags smertelindring ønsket du å bruke under fødsel? Var det denne smertelindringen du endte opp med å bruke? :)
 
Varme risposer med begge to. Satser på det samme igjen, men kan hende jeg ombestemmer meg og vil prøve epidural denne gangen. :p
 
Jeg hadd en forferdelig vond og langdryg fødsel. 40 timer med forferdelig vonde rier etter at vannet gikk. De satte epidural men de satte den feil og den ga derfor ingen smertelindring :( Det var ingen lystgass på det sykehuset jeg var på. Men det er det der jeg skal føde neste gang.

Men fordi fødselen tok så lang tid rakk de i allefall å sette lokalbedøvelse «der nede» så jeg kjente ingenting da hun kom ut eller da de måtte sy meg etterpå. Var bare så glad for at riene hadde tatt slutt!

Nå tar jeg magnesium og bringebærbladkapsler som begge er vist å gi kortere mer effektiv fødsel. Og magnesium kan føre til at riene blir både mindre vonde og mer effektive
 
Varme risposer på korsryggen noen minutter med første, ingenting andre gangen
 
Brukte epidural med nr 1 grunnet sf og igangsetting. De sa jeg måtte da. Men jeg hadde nok spurt uansett etter den.
Ville ha med nr 2 også. Men det gikk ikke da, så den ble naturlig.
 
Lystgass og varm rispose. Sistnevnte syns jeg gjorde der verre, var bedre med kald klut. Fikk også en paralgin major helt i starten.

Første gang fikk jeg paralgin major og morfin siste kvarteret (dødfødsel).

Hadde planer om epidural, men rakk det ikke noen av gangene. :p
 
Lystgass med nr 1 og 2, ingenting med nr 3,4 og 5.
 
Ingen smertelindrende på noen av fødslene. Har hatt så kjappe fødsler så har ikke vært tid til noe.
 
Ønska ikke epidural
- hadde epidural , lystgass og varmeflaske/teppe [emoji1]
 
Ønsket ingen, og hadde ingen (ved begge fødslene).
 
Gikk så fort så rakk nesten ingenting! Jordmora løp nesten rundt på rommet for å rekke å ordne alt klart.:laughing002 Ble akupunktur og lystglass, og begge to funka heldigvis bra den timen før han kom til verden :Heartblue
 
Fikk ingenting. Med eldste så gikk det tregt i 4 timer. Bestilte epidural fordi smertene ble konstante og intense. Men etter 5 timer i fødsel kom legen og da var det 10 cm åpning, så rakk ikke den. Nr 2 bestemte jeg meg for at skulle være naturlig og sto i dusjen de få timene jeg hadde rier.
 
Ønsket å teste badekar, hadde ellers ingen spesifikke tanner.

Rakk ingenting, for rask fødsel. Eller, var vel noe tøying nedentil med varme kluter på et punkt, men merket ikke mye til det :p
 
Ønska badekar og lystgass, fikk lystgass men ikke badekar pga fare for infeksjon siden vi ikke viste om det var fostervann jeg lakk hjemme. Fikk også en smertestillende tablett i rumpa, den fikk meg til å sove fram til jeg hadde 9cm åpning, våkna bare for lystgass under riene :)
 
Nr 1: Ingenting
Nr 2: Epidural, som ikke virket men lammet benet mitt og ga meg BT’s-fall bare :(
 
Petidin og epidural, ingen av delene hadde særlig funksjon :(
 
Ønska badekar og lystgass, fikk lystgass men ikke badekar pga fare for infeksjon siden vi ikke viste om det var fostervann jeg lakk hjemme. Fikk også en smertestillende tablett i rumpa, den fikk meg til å sove fram til jeg hadde 9cm åpning, våkna bare for lystgass under riene :)
Oj, hvilken stikkpille var det?
 
Back
Topp