Tvillinger

RainbowDash

Endelig gravid
Assistert-jentene
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hvordan ser dere og deres kjære på det å få flere enn en om gangen. Tvillinger, trillinger osv...

Jeg kjenner jo at jeg får panikk, jeg vil ha en. Mindre komplikasjoner og risiko, og det å bare ha en å forholde seg til [emoji23]
Mens min kjære han vil gjerne ha tvillinger, jeg har prøvd å snakke logisk og fornuft med han. Men han ønsker seg det uansett [emoji28]

Nå er det jo ikke et valg og jeg tar det jeg får, men tenkte å høre va dere tenker rundt dette.
Har dere forhøyet sjanse for flerlinger?
Jeg har jo en liten mikroskopisk forhøyet sjanse pga ovitrelle og alder. Men ingen i familien på hverken min eller hans familie.
 
Tar i mot uansett antall, men det er klart at en om gangen hadde vært best :p jeg har tvillinger i familien, så er jo litt større sjans for tvillinger da kanskje. Men er ikke noe jeg tenker over eller bekymrer meg veldig for :)
 
Hvordan ser dere og deres kjære på det å få flere enn en om gangen. Tvillinger, trillinger osv...

Jeg kjenner jo at jeg får panikk, jeg vil ha en. Mindre komplikasjoner og risiko, og det å bare ha en å forholde seg til [emoji23]
Mens min kjære han vil gjerne ha tvillinger, jeg har prøvd å snakke logisk og fornuft med han. Men han ønsker seg det uansett [emoji28]

Nå er det jo ikke et valg og jeg tar det jeg får, men tenkte å høre va dere tenker rundt dette.
Har dere forhøyet sjanse for flerlinger?
Jeg har jo en liten mikroskopisk forhøyet sjanse pga ovitrelle og alder. Men ingen i familien på hverken min eller hans familie.
Vi må kanskje i gang med prøverør (hvis det går galt denne gangen også) og har diskutert hva vi tenker om å sette inn to befrukta egg.
Begge to syns egentlig det hadde vært litt gøy

Ikke hvis mini overlever svangerskapet og vi vil ha en til, men må vi prøve en gang til så blir det sannsynligvis siste svangerskapet uansett, så hvorfor ikke kjøre full pupp?! [emoji23][emoji23]

Ingen tvillinger i familien [emoji14]
 
Jeg tar gjerne imot tvillinger! Heller 2 enn ingen :)
Ja jeg hadde jo heller tatt to enn ingen.
Min kjære mente da var vi ferdig med en gang, jeg tenkte mere i den banen om han vurderte flere om vi lykkes nå[emoji85]
Fikk meg ikke til å spørre, det tar jeg senere[emoji23]
 
Vi er enige om å ta tilbudet om vi noen gang får spørsmål om to egg inn.
Han har tvillingsøsken og jeg har utrolig mange tvillinger i familien, så det er ikke noe vi ikke har vært forberedt på.
Snakket om det i bilen i dag faktisk, får vi to så må vi bare se på en annen vogn enn vi har sett på til nå og det er det :p
 
Har tenkt at det er greiest med en og en. Men no blir uansett gutten 3,5år før han blir storebror (Vi håpte på ca 2 år mellom). Så då har eg tenkt at tvillinger hadde vore supert [emoji4]
 
Jeg har mange tvillinger lengre bak på min mormors side. Mormor fikk også tvillinger, men den ene døde dessverre.
Jeg har ingenting i mot tvillinger, men helst vil jeg nok ha en i gangen :hilarious:
 
Vil aller helst ha ett barn :bag:

Min nr 1 og 2 kom så alt for tett, og føler ikke at jeg fikk gitt de nok udelt oppmerksomhet.
 
Jeg tar det jeg får, flerlinger er svært velkomne :)
 
Var gravid med tvillinger, men mistet den ene tidlig i svangerskapet.
Tenker at nyfødt og spedbarnstiden nok ville ha blitt tøff, men gu så mye glede de ville hatt av hverandre oppover.

Vi skal ha innsett av embryo i aug/sept, da blir det 16/17 mnd mellom nr.2 og nr.3 viss det går på første forsøk, med mindre det egget også deler seg og blir tvillinger :p

Ingen tvillinger i slekten. Var ett egg som delte seg, så hadde blitt eneggede tvillinger viss begge hadde klart seg.
 
Har et bisart indre ønske om det - tvillinger [emoji23][emoji23]
Kusina mi har det, ellers ingen i familien.
 
Hadde ikke hadd noe i mot tvillinger, har vel liten økt sjanse pga Letrozol. Mannen har også tvillinger på sin side, men er vel ikke «arvelig» om det kommer fra hans side slik jeg har skjønt :p

Brødrene til bestemoren hans er tvillinger, og ene tanten hans var gravid med tvillinger, men ene overlevde ikke dessverre. Er de jeg vet om i alle fall [emoji4]
 
Hadde ikke hadd noe i mot tvillinger, har vel liten økt sjanse pga Letrozol. Mannen har også tvillinger på sin side, men er vel ikke «arvelig» om det kommer fra hans side slik jeg har skjønt :p

Brødrene til bestemoren hans er tvillinger, og ene tanten hans var gravid med tvillinger, men ene overlevde ikke dessverre. Er de jeg vet om i alle fall [emoji4]
Eneggede er en såkalt «genfeil», da egget deler seg en ekstra gang. Jeg synes disse har en tendens til å virke arvelig fra far sin side da jeg kjenner til flere eneggede fedre som også har fått eneggede tvillinger.

Men det sies at det er toeggede som er arvelig, da det skal være arvelig å slippe flere egg om gangen. :)
 
Ja jeg hadde jo heller tatt to enn ingen.
Min kjære mente da var vi ferdig med en gang, jeg tenkte mere i den banen om han vurderte flere om vi lykkes nå[emoji85]
Fikk meg ikke til å spørre, det tar jeg senere[emoji23]
Jeg vil ha mange barn, gjerne 4-5, så om noen kommer samtidig gjør meg ikke noe :D Ja, du dår høre med han seinere :hilarious:
 
Eneggede er en såkalt «genfeil», da egget deler seg en ekstra gang. Jeg synes disse har en tendens til å virke arvelig fra far sin side da jeg kjenner til flere eneggede fedre som også har fått eneggede tvillinger.

Men det sies at det er toeggede som er arvelig, da det skal være arvelig å slippe flere egg om gangen. :)
Har samme erfaring som deg her. Jeg mener å ha lest en gang at eneggede er arvelig fra får, mens toeggede er fra mor(som da slipper to egg) [emoji6]
Men om dette er korrekt har jeg ingen holdepunkter for å påstå egentlig [emoji23]
 
Tar imot de jeg kan få :) Selvfølgelig så er det jo best med en om gangen og vet mannen hadde fått litt panikk om det hadde blitt tvillinger pga av alderen vi er i nå. Pga alder så har vi vel større sjanse for å få flerlinger, men har ingen tvillinger i nær slekt.
 
Eneggede er en såkalt «genfeil», da egget deler seg en ekstra gang. Jeg synes disse har en tendens til å virke arvelig fra far sin side da jeg kjenner til flere eneggede fedre som også har fått eneggede tvillinger.

Men det sies at det er toeggede som er arvelig, da det skal være arvelig å slippe flere egg om gangen. :)

Her er det mange toeggede søskenpar bak i rekkene. Mormor hadde 2 par tvillingonkler, og fikk selv to gutter, en dødfødt. Alle disse var toeggede :)
 
Back
Topp