Blir ikke gravid, eggløsningstester neste!

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Hei! Jeg er en jente på 21 år(22 i august)
Jeg har en sønn fra før av som er født i Juli 2016.

Jeg har ikke gått på prevansjon siden Juni 2017, men blir altså ikke gravid. Har logget mensen i appen «Flo», og den har stemt på en prikk, bortsett fra i Oktober 17 og nå i April 18 hvor syklusen min plutselig ble på 52 dager istedet for 32, men etter disse periodene har syklusen min gått tilbake til 32 med en gang. Jeg er desverre ikke gravid denne måneden heller, så idag bestilte jeg meg eggløsningstester. Clearblue digital el-test med dobbel hormonindikator.

Har aldri brukt dette før, så jeg lurte på om noen av mine kjære medprøvere kunne delt sine triks og tips med meg? Leser noen mener jeg skal teste på morgenen, mens andre ettermiddagen? Jeg har bestilt 10 tester. Skal jeg begynne en ukes/en og en halv uke etter mensen og teste en hver dag?

Takk for svar, virkelig!
 
Hei! Jeg er en jente på 21 år(22 i august)
Jeg har en sønn fra før av som er født i Juli 2016.

Jeg har ikke gått på prevansjon siden Juni 2017, men blir altså ikke gravid. Har logget mensen i appen «Flo», og den har stemt på en prikk, bortsett fra i Oktober 17 og nå i April 18 hvor syklusen min plutselig ble på 52 dager istedet for 32, men etter disse periodene har syklusen min gått tilbake til 32 med en gang. Jeg er desverre ikke gravid denne måneden heller, så idag bestilte jeg meg eggløsningstester. Clearblue digital el-test med dobbel hormonindikator.

Har aldri brukt dette før, så jeg lurte på om noen av mine kjære medprøvere kunne delt sine triks og tips med meg? Leser noen mener jeg skal teste på morgenen, mens andre ettermiddagen? Jeg har bestilt 10 tester. Skal jeg begynne en ukes/en og en halv uke etter mensen og teste en hver dag?

Takk for svar, virkelig!

Hei.
Har selv brukt CBAD for å teste etter EL og vært fornøyd med de.
Når du skal begynne å teste avhenger av lengden på syklusen din. Har du hatt varierende lengde på de siste tre tar du utgangspunkt i den korteste. På bruksanvisningen til testene vil det stå hvilken CD du skal starte å teste på. På disse testene bruker du morgenurin. Når du har fått høy, så kan du, om du ønsker, begynne å teste morgen og kveld etter maksimal. Bare husk at når du får maximal vil det bli stående i 2 døgn og da trenger du ikke teste mer den syklisen.
Ønsker deg lykke til :)
 
Også brukt de, og er godt fornøyd :) med en syklus på 32 dager ville jeg startet rundt cd 12-13. Jeg bruker alltid disse på morgenen.

Temper du forresten? Da får du veldig verdifull informasjon om syklusen din, og du kan se når eggløsning skjer. Veldig greit, og spesielt hvis du har noe uregelmessig syklus. :)
 
Også brukt de, og er godt fornøyd :) med en syklus på 32 dager ville jeg startet rundt cd 12-13. Jeg bruker alltid disse på morgenen.

Temper du forresten? Da får du veldig verdifull informasjon om syklusen din, og du kan se når eggløsning skjer. Veldig greit, og spesielt hvis du har noe uregelmessig syklus. :)

Takk for svar! Tenkte også rundt dag 22:happy119
Hvordan fungerer temping? Må jeg ha et spesielt termometer?
 
Jeg ble anbefalt dersom jeg fant el noen sykluser etter hverandre, burde jeg ikke bruke det hver mnd hvis jeg hadde stabil syklus...
 
Takk for svar! Tenkte også rundt dag 22:happy119
Hvordan fungerer temping? Må jeg ha et spesielt termometer?
Du trenger et termometer som viser 4 tall totalt [emoji4] jeg bestilte på eBay fra England til 40 kr [emoji4] søker bare på basal termometer [emoji4]
 
Takk for svar! Tenkte også rundt dag 22:happy119
Hvordan fungerer temping? Må jeg ha et spesielt termometer?

Som skrevet under et basal termometer :)
Du må da tempe til ca samme tid hver dag (30 min slingringsmonn) og da kan du se når du har eggløsning ved at temperaturen din stiger. Man kan ofte også se om mensen kommer ved at temperaturen begynner å synke noen dager før. Men alle har en individuell temperatur kurve, og da kan du bli helt kjent med din egen syklus :)

Basaltemp er temperaturen din etter minimum 3-4 timer sammenhengene søvn, før du begynner å stå opp om morningen. Så det første du må gjøre når du våkner er å tempe. Er veldig gøy og følge med altså :joyful:
Det er en egen tråd innpå her hos prøvere, som heter vi som temper. Masse god informasjon der, og der kan du se hvordan andres temperatur er i syklusen.
Takk for svar! Tenkte også rundt dag 22:happy119
Hvordan fungerer temping? Må jeg ha et spesielt termometer?
 
Hvis du starter testing på cd10 og har 32 dagers sykluser, så kan det hende 10 tester ikke rekker til. Jeg noen ganger tok to tester for å være sikker. Så se i bruksanvisningen på hvilken syklusdag man skal starte hvis man har en så og så lang syklus. Det er en tabell i pakka.
 
Blinkefjes for to uker siden. Takk alle❤️
 

Vedlegg

  • 01628F5E-D867-4118-846A-4E9A99C8514E.jpeg
    01628F5E-D867-4118-846A-4E9A99C8514E.jpeg
    113,3 KB · Visninger: 130
Jeg må bare spørre ble du gravid rett etter du begynte med EL tester?
Jeg har heller ikke gått på prevansjon på mange år og heller ikke gravid. Skal sette igang for fullt denne pp med EL tester, da jeg begynte å teste for seint forrige pp. Men da er det håp!
 
Jeg må bare spørre ble du gravid rett etter du begynte med EL tester?
Jeg har heller ikke gått på prevansjon på mange år og heller ikke gravid. Skal sette igang for fullt denne pp med EL tester, da jeg begynte å teste for seint forrige pp. Men da er det håp!
Hei!

Beklager sykt sent svar! Har ikke sett kommentaren din før nå:(
Jeg ble gravid med en gang ja! Begynte med de i begynnelsen av september(rundt en og en halv uke etter mens) og fikk blinkende smilefjes på dag 8 eller 9 mener jeg! Håper det har gått veien for deg❤️ Er 15+1 idag selv
 
Hei!

Beklager sykt sent svar! Har ikke sett kommentaren din før nå:(
Jeg ble gravid med en gang ja! Begynte med de i begynnelsen av september(rundt en og en halv uke etter mens) og fikk blinkende smilefjes på dag 8 eller 9 mener jeg! Håper det har gått veien for deg❤️ Er 15+1 idag selv
Takk for svar. Nei, fortsatt ikke noe hell her. Muligens to kjemiske. Fått svakt positivt de siste to pp, men tr dukket opp likevel. :(:Heartred
 
Takk for svar. Nei, fortsatt ikke noe hell her. Muligens to kjemiske. Fått svakt positivt de siste to pp, men tr dukket opp likevel. :(:Heartred
Krysser det som krysses kan neste pp❤️
 
Back
Topp