Noen som prøver på nr 3 her??

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Vi har gått mange runder... hadde egentlig stoppet på 2... men ettersom sambo kun har vår siste som sin biologiske så ønsker han seg gjerne et barn til. Jeg har vært ambivalent hele tiden. Men nå har vi altså bestemt oss... vi skal forsøke på nr 3.
Jenta blir 3 nå i juni og eldste mann er 11 år.

Mye spenning er knyttet til dette da forrige svangerskap var er mareritt( dere kan evt lese om det i dagboken min i juni barna 2015).
Planen er at jeg skal ta ut spiralen denne mnd.... så får naturen gå sin gang ;)

Flere som planlegger nr 3 og kan fortelle litt om tanker rundt det???
 
Gravid med nr 4:joyful:
Synes det er helt gull med mange barn, og supert at jenta deres får et søsken som er litt tettere i alder :)
 
Her prøver vi på mannens første og min tredje :) Mine to er 11 og 10år, så har brukt lang tid på å finne tilbake til babyønskestadiet.
 
Prøver på nr 3 her [emoji4]

Har bestandig sakt at jeg bare skal ha 2 barn.
Når nr1 kom så var det egentlig nok med bare hun, men nr 2 kom som en kjempe overraskelse. [emoji14]

Jeg hadde så bekkenløsning med nr2 at jeg klarte ikke å fungere, vær dag var et rent helvetet.
Så når mannen sa at det hadde vært gøy med en til så lo jeg å sa at det kommer aldri til å skje.
Men plutselig snudde det, og prøvingen begynte. Er første gang vi prøver å bli gravid, de andre 2 var en overraskelse.
Jeg hadde ikke regnet med at det skulle ta så lang tid, men her er vi i pp9 nå. Ble gravid i pp3, men det endte i MA.
 
Kan jeg spørre hvor gamle dere er?? Jeg er 34 år. Vet det skal være vanskeligere å bli gravid etter fylt 35... derfor jeg føler vi må trå til nå skal det bli noe mer som du skriver over her, ønsker jeg veldig gjerne at minste skal få et søsken i nærere alder. Derfor håper jeg det ikke tar lang tid denne gangen. Med første ble jeg gravid 2 pp, med nr 2 ble vi gravide i pp12. Håper på søsken i 2019 ❤️
 
Kan jeg spørre hvor gamle dere er?? Jeg er 34 år. Vet det skal være vanskeligere å bli gravid etter fylt 35... derfor jeg føler vi må trå til nå skal det bli noe mer som du skriver over her, ønsker jeg veldig gjerne at minste skal få et søsken i nærere alder. Derfor håper jeg det ikke tar lang tid denne gangen. Med første ble jeg gravid 2 pp, med nr 2 ble vi gravide i pp12. Håper på søsken i 2019 [emoji173]️

Jeg er 29 og mannen 43.
Hadde jo aldri regnet med at det skulle ta tid, så på den fronten ble jeg veldig skuffet, og vurdere å bare gi opp hele prøvingen, men så er ønske etter et til barn større.
Håper det går fort før dere denne gang. Ser på div ikm tråder at de aller fleste som blir gravid er i pp1 eller pp2, så heldigvis går det fort før de fleste [emoji4]
 
Kan jeg spørre hvor gamle dere er?? Jeg er 34 år. Vet det skal være vanskeligere å bli gravid etter fylt 35... derfor jeg føler vi må trå til nå skal det bli noe mer som du skriver over her, ønsker jeg veldig gjerne at minste skal få et søsken i nærere alder. Derfor håper jeg det ikke tar lang tid denne gangen. Med første ble jeg gravid 2 pp, med nr 2 ble vi gravide i pp12. Håper på søsken i 2019 ❤️
Jeg er 33, ble gravid i pp4 :)
 
Jeg er 36, mannen 40. Har akkurat fått vite at mannen har svært lav mengde sædceller, men at de som er der svømmer godt. Kommer til å søke om IVF etter sommeren.

Så ser ikke for meg at vi får til dette på egenhånd :(
 
Hei. Vi prøver å få nr 3 :) Jeg er 27 og mannen er 31. Blir ei spennende tid fremover for å se om det klaffer denne gangen. De andre to var ikke planlagt (Gravid med prevansjon og gravid fordi jeg glemte å ta ppille en dag) :)
 
Bruker du progesteronstøtte?
Får ingen hjelp. Har vert og sjekka meg for 2 mnd siden og fant ingen feil. Spurte om medisiner men NEI. Kun utlandet som hjelper no men gubben vil ikkje.

Blir slik når ein er 46 år og fikk ikkje hjelp da jeg sjekka meg da jeg var 43 år heller.
 
Vi var egentlig ferdige. Men jeg ombestemte meg. Det var i august 16. Ble gravid med en gang men mistet. Så tok det åtte mnd før jeg ble gravid igjen. Mistet på ny. Ble gravid med en gang og mistet ennå en gang.
Nå har det snart gått to år og jeg nærmer meg 40. Ungene er store (12 og 6) men jeg greier ikke legge fra meg tanken så vi prøver litt til.
Har fått påvist leidenmutasjon så jeg får blodfortynnende hvis jeg blir gravid igjen. Kanskje det er grunnen til at det går galt...
 
Får ingen hjelp. Har vert og sjekka meg for 2 mnd siden og fant ingen feil. Spurte om medisiner men NEI. Kun utlandet som hjelper no men gubben vil ikkje.

Blir slik når ein er 46 år og fikk ikkje hjelp da jeg sjekka meg da jeg var 43 år heller.

Ville googla litt rundt det. Får kjøpt progesteron på helsekost også, har jeg lest her inne.
Det skal hjelpe kroppen på å holde på spiren.. :)
 
Får ingen hjelp. Har vert og sjekka meg for 2 mnd siden og fant ingen feil. Spurte om medisiner men NEI. Kun utlandet som hjelper no men gubben vil ikkje.

Blir slik når ein er 46 år og fikk ikkje hjelp da jeg sjekka meg da jeg var 43 år heller.
Har du prøvd noe alternativt da? Som feks womens care... progesteronkrem fra helsekost :)
 
Har ikkje prøv det. Vurdere Wild yam er ikkje det liknande progesteron i ?
Hadde kansje vurdert den progesteron kremen som er resept fri hadde jeg vært deg. Du blir jo gravid, men den vil jo ikke bli der.
 
Tar i mot alt dikka kan om slike ting
Jeg har god erfaring med den kremen hvertfall. Ikke trenger man å kutte ned når det nærmer seg ikm heller, slik man må med wild yam-tabletter.
Man tar 1 cm og smører inn på et tynt hudområde, hver morgen og kveld.. frem til ca 4.graviditetsmåned. (Begynner etter el).

Jeg kjøpte også det såkalte babyklisteret fra Danmark, skal gjøre livmorveggen tykkere og lettere for et befruktet egg å feste seg i.

Jeg ble grsvid den måneden jeg brukte disse to hjelpemidlene :)
 
Back
Topp