Hva var det første mannen/dama sa da du kom med positiv test?

liillemyy

Gift med forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
eller reagerte?

Her lå han på sofaen mens jeg kom å trykte testen oppi tryne på han, han reiste seg opp og stirret på testen i 10 sekunder, så så han på meg med tårer i øynene og smilte.
 
Her fikk mannen latterkrampe som varte i flere minutter...! Litt absurd nrmlig, siden vi allerede har tre, og vi slet med å bli gravid på de to siste, og så blir jeg plutselig gravid nå når vi ikke prøver, og vi såvidt har hodet over vannet med tre små og det nå bare blir 1.5 år mellom... Mannen trodde nesten ikke på meg ;-)
 
"så fort? Åååå, da blir det jo ingen ordentlig prøveperiode! " han hadde nok sett for seg samme hyppighet i sengekos som da vi prøvde på nr én, og ikke at det skulle bli noe av de to gangene uten kondom :p Han har heldigvis blitt mer positivt innstilt nå da :)
 
‘’Ja.. okei’’ svarte han. Jeg ringte han på jobb.
Jeg reagerte på responsen og lurte på om det gikk bra (sendte meld etterpå)
Fikk da vite at han satt og hadde lunsj, så han ville ikke svare på noen annen måte[emoji28]

Vi ble gravide litt tidligere enn planlagt, så min reaksjon var ikke helt bra den heller [emoji85]
 
Min mann ble veldig glad :)
 
Min mann lo når eg fortalte det. Vart gravid før me hadde tenkt og begynne prøvingen, så det vart litt sjokk [emoji12] Og to minutter etterpå var han rett på Finn for og finne ut hvilken bil me må ha til 4 barn..[emoji28]
 
‘’Ja.. okei’’ svarte han. Jeg ringte han på jobb.
Jeg reagerte på responsen og lurte på om det gikk bra (sendte meld etterpå)
Fikk da vite at han satt og hadde lunsj, så han ville ikke svare på noen annen måte[emoji28]

Vi ble gravide litt tidligere enn planlagt, så min reaksjon var ikke helt bra den heller [emoji85]
Haha, jeg fikk litt småpanikk her for en stund siden fordi jeg hadde hørt så mye om at mange ble gravide fortere enn planlagt når de "ikke prøver". Vi tenkte "skjer det så skjer det" og da satt spira, fikk litt sjokk når testen lyste positiv[emoji85] Sist brukte vi vel så 6 mnd


Jeg slengte testen på bordet, og han bare "ja? Må du fortelle da, hvorfor er det to streker? Er den negativ eller positiv?"
 
Begges reaksjon var ikke den store akkurat. Men det er fordi vi er forberedt på at det ikke går bra, pga vi ble så skuffet når det endte med SA i januar.

Men vi er jo glade likevel! Bare redde, så ingen tør glede seg helt enda :p
 
Det tok 3-4 dagen før det gikk inn hos han at jeg faktisk er gravid. Vi har prøvd i 2,5 år og aldri vært gravide. Han trodde ikke på den første testen jeg tok. Det hjalp litt da jeg tok en test det sto "gravid" på, men han var fortsatt ikke overbevist. 4 dager etter kom han hjem med blomster til meg. Da hadde det gått inn.
 
Her fikk mannen latterkrampe som varte i flere minutter...! Litt absurd nrmlig, siden vi allerede har tre, og vi slet med å bli gravid på de to siste, og så blir jeg plutselig gravid nå når vi ikke prøver, og vi såvidt har hodet over vannet med tre små og det nå bare blir 1.5 år mellom... Mannen trodde nesten ikke på meg ;-)
Uff da. Kan nesten høre den paniske latteren.. Har dere blitt komfortable med tanken nå da?
 
Jeg fikk ikke sove skikkelig natten før dagen vi hadde bestemt å teste, så stod opp litt over kl 5 og tok testen på badet mens han lå og sov. Ble noen gledestårer på badet før jeg la meg i sengen igjen og vekket kjæresten. Viste han testen og han svarte "jeg elsker deg", før vi ble liggende å bare smile og le. Så reiser han seg opp etter en stund og sier "nei, nå må jeg sjekke Finn og finne ny bil" :p
 
Min mann lo når eg fortalte det. Vart gravid før me hadde tenkt og begynne prøvingen, så det vart litt sjokk [emoji12] Og to minutter etterpå var han rett på Finn for og finne ut hvilken bil me må ha til 4 barn..[emoji28]

Haha! Min begynte også å se på Finn.no samme dag, siden vi må ha plass til 3 bakovervendte barneseter [emoji28] mulig et kan være foroverlent, men likevel. Det blir trangt bak der [emoji85]
 
Haha, jeg fikk litt småpanikk her for en stund siden fordi jeg hadde hørt så mye om at mange ble gravide fortere enn planlagt når de "ikke prøver". Vi tenkte "skjer det så skjer det" og da satt spira, fikk litt sjokk når testen lyste positiv[emoji85] Sist brukte vi vel så 6 mnd


Jeg slengte testen på bordet, og han bare "ja? Må du fortelle da, hvorfor er det to streker? Er den negativ eller positiv?"

Haha [emoji28]

Vi brukte lang tid på første (han helgependlet i 3 år).
På nr 2 var det nøye planlagt med el tester, temping og nøye dokumentering.

Kroppen min er rar og har el annenhver mnd egentlig, men tydeligvis ikke de siste mnd nå.. har vært borti flere ganger at jeg tror jeg har hatt el, men så har ikke kroppen klart å slippe egg like vel.

Slik trodde jeg det skulle være denne gangen også. El testen var ikke positiv heller, bare ‘’nesten’’.
Jaggu så satt den med en gang nå [emoji85]

Vi hadde gledet oss til prøvingen og spenningen, men men, vi er glade for at det skjedde av seg selv [emoji4]
 
Jeg sa til mannen at jeg skulle ta en test mens han sto å laga middag, så kom jeg inn på kjøkkenet med testen å sa « vil du se?» så viste jeg clearbluetesten der det lyste opp «gravid». Hans reaksjon var « oi! Var voldsomt direkte den testen var, man får bare servert svaret rett i fleisen!»... jeg: «ehm...ja det er jo ikke akkuratt en rebus..» men vi var litt sjokka begge to, mannen mista matlysten litt mens nyheten sank inn :joyful:
Vi er begge glade for dette og han har ønsket seg barn en stund, tror nok jeg er mer nervøs og redd enn det han er. Han vil handle barnevogn og planlegger barnerommet allerede:D
 
"Skjønte det var noe, du er ikke så sur"..... Er visst litt hormonell til vanlig...[emoji39]
 
Back
Topp