Hvor store er babyene nå?

Vet ikke helt lengden, men antar rundt 70 cm, og ca 7 kg ganske snart vil jeg tro. Vi har kontroll 25.06

Hvis din allerede er 70 cm ligger hun også langt over snittet på lengde i så fall hehe[emoji6] Men lang og slank da sikkert[emoji4] Med 69,5cm ved 5 mnd ligger min nesten utenfor hele percentilskjemaet for lengde[emoji23] (vekt mot lengde her er derimot mer på sånn 60-70 percentilen tror jeg)
 
Hvis din allerede er 70 cm ligger hun også langt over snittet på lengde i så fall hehe[emoji6] Men lang og slank da sikkert[emoji4] Med 69,5cm ved 5 mnd ligger min nesten utenfor hele percentilskjemaet for lengde[emoji23] (vekt mot lengde her er derimot mer på sånn 60-70 percentilen tror jeg)

85 percentilen på lengde ved forrige måling.
45-55 på vekt :) Så lang og tynn ja ;)
Vekt mot lengde er hun derfor et stykke nede uten at jeg vet akkurat tallet. Lav BMI :p
 
Er helt sykt! Er spent på hvor lenge hun vil bruke 68, for 62 har hun bare brukt i ca en mnd og det begynner å bli noe kort!

Håper det roer seg litt nå så vi slipper kjøpe nye klær heeele tiden hehe! Her bruker vi stort sett 74 (noe 68 fortsatt hvis de er store i størrelsen), begynt å kjøpe 80 i nye klær hvertfall på feks hm som er litt små i størrelsen[emoji85][emoji4] Greit at de er litt romslige heller!
Syns ofte bodyene blir korte og buksene lange, så kanskje hun her har litt lang rygg hehe! [emoji6]
 
Er helt sykt! Er spent på hvor lenge hun vil bruke 68, for 62 har hun bare brukt i ca en mnd og det begynner å bli noe kort!
Håper det roer seg litt nå så vi slipper kjøpe nye klær heeele tiden hehe! Her bruker vi stort sett 74 (noe 68 fortsatt hvis de er store i størrelsen), begynt å kjøpe 80 i nye klær hvertfall på feks hm som er litt små i størrelsen[emoji85][emoji4] Greit at de er litt romslige heller!
Syns ofte bodyene blir korte og buksene lange, så kanskje hun her har litt lang rygg hehe! [emoji6]

S hoppet likegreit over str 62 :p
Passet i hvert fall bare i en ukes tid. Nå brukes 68 og 74 om hverandre litt avhengig av merke og romslighet. Et og annet plagg i 62 passer jo men det er av den strechy typen.
Gleder meg også til å kunne bruke klærne litt lengre ;)
 
85 percentilen på lengde ved forrige måling.
45-55 på vekt :) Så lang og tynn ja ;)
Vekt mot lengde er hun derfor et stykke nede uten at jeg vet akkurat tallet. Lav BMI :p

Hehe morsomt å følge med på veksten da! Spent på hvordan det utvikler seg videre her nå som hun begynner å bli så aktiv og nesten krabber allerede. Har holdt på med smaksprøver en måneds tid men er fortsatt bare noen få t-skjeer som går inn innimellom[emoji23] Har heldigvis nok melk foreløpig så stresser selvfølgelig ikke med maten enda altså[emoji4]
 
Håper det roer seg litt nå så vi slipper kjøpe nye klær heeele tiden hehe! Her bruker vi stort sett 74 (noe 68 fortsatt hvis de er store i størrelsen), begynt å kjøpe 80 i nye klær hvertfall på feks hm som er litt små i størrelsen[emoji85][emoji4] Greit at de er litt romslige heller!
Syns ofte bodyene blir korte og buksene lange, så kanskje hun her har litt lang rygg hehe! [emoji6]

Høres sånn ut! Her er bare hele ungen lang [emoji23] vi er på god vei over i 68! Hvor gammel er din baby nå?
 
S hoppet likegreit over str 62 :p
Passet i hvert fall bare i en ukes tid. Nå brukes 68 og 74 om hverandre litt avhengig av merke og romslighet. Et og annet plagg i 62 passer jo men det er av den strechy typen.
Gleder meg også til å kunne bruke klærne litt lengre ;)

AL hoppet over 56...
 
Hehe morsomt å følge med på veksten da! Spent på hvordan det utvikler seg videre her nå som hun begynner å bli så aktiv og nesten krabber allerede. Har holdt på med smaksprøver en måneds tid men er fortsatt bare noen få t-skjeer som går inn innimellom[emoji23] Har heldigvis nok melk foreløpig så stresser selvfølgelig ikke med maten enda altså[emoji4]

Kan fort brenne av seg litt babyfett når aktiviteten øker :)
S spiser plutselig så mye grøt nå. Økt fra halv til hel porsjon bare over helgen. I tillegg kommer jo smaksprøver på frukt og grønt pluss melk. Spørs om ikke bmi’en øker litt, for hun er ikke like aktiv som frøkna di :p
 
Kan fort brenne av seg litt babyfett når aktiviteten øker :)
S spiser plutselig så mye grøt nå. Økt fra halv til hel porsjon bare over helgen. I tillegg kommer jo smaksprøver på frukt og grønt pluss melk. Spørs om ikke bmi’en øker litt, for hun er ikke like aktiv som frøkna di :p

AL har startet med mer melk! Hun har også begynt med smaksprøver. I dag fikk hun 1/4 av et glass med potet/gulrot. Hun elsker det! Grøt har vi ikke prøvd så mye!
 
S hoppet likegreit over str 62 :p
Passet i hvert fall bare i en ukes tid. Nå brukes 68 og 74 om hverandre litt avhengig av merke og romslighet. Et og annet plagg i 62 passer jo men det er av den strechy typen.
Gleder meg også til å kunne bruke klærne litt lengre ;)

Syns å huske 62 forsvant ganske fort her også! Og startet jo rett på 56 som heller ikke varte lenge...[emoji12] Tenkte babyklær skulle være lettere å kjøpe enn voksenklær siden de går på cm, men en cm er tydeligvis ikke like lang i de forskjellige butikkene[emoji23]
For ikke å snakke om strømpebukser, som aldri passer ordentlig og som er uendelig lange i beina! Brukte 50/56 i strømpebukser fra Cubus inntil nylig liksom! Tipper de passer bra til din S da siden de er så lange[emoji23][emoji108]
 
Høres sånn ut! Her er bare hele ungen lang [emoji23] vi er på god vei over i 68! Hvor gammel er din baby nå?

Hehe[emoji4] Spent på hvor høye de blir som voksne! Har noen fryktelig høye mannfolk på min fars side av familien, men er selv bare 168 og mannen 180 (og bare lave på hans side), så får se da[emoji12]

Hun er 5 mnd og 12 dager nå, da vi målte sist på kontrollen var hun vel 5 mnd og 3 dager[emoji4]
 
Kan fort brenne av seg litt babyfett når aktiviteten øker :)
S spiser plutselig så mye grøt nå. Økt fra halv til hel porsjon bare over helgen. I tillegg kommer jo smaksprøver på frukt og grønt pluss melk. Spørs om ikke bmi’en øker litt, for hun er ikke like aktiv som frøkna di :p

Ja har skjønt det er vanlig! Da har hun hvertfall litt å gå på hvis det skjer[emoji4] Ammer ganske ofte, så trenger nok en del energi. Ligger ALDRI stille liksom, armer og bein går i ett sett og oppe i krabbeposisjon så fort hun har mulighet. Må noen ganger sette henne litt i vippestolen eller på fanget for å «tvinge» henne til å ta en liten pust i bakken! Travle dager her og travlere skal det bli hehe!
Gøy at S digger grøten da! Og hun får vel mme ellers? Så da er det sikkert bare fint at hun får i seg en del måltider vel[emoji4] Og så justerer de seg sikkert selv med vekt og mat osv etterhvert, de vokser jo i rykk og napp og har mer aktive og rolig perioder[emoji4] Plutselig setter S også inn støtet på aktivitetsnivået[emoji6]

AL har startet med mer melk! Hun har også begynt med smaksprøver. I dag fikk hun 1/4 av et glass med potet/gulrot. Hun elsker det! Grøt har vi ikke prøvd så mye!
Trengs nok litt mer energi for tiden da! Gøy hun likte det! Jeg har fortsatt ikke funnet noe som har slått helt an, men fortsetter å prøve forskjellige ting[emoji4]
 
Hehe[emoji4] Spent på hvor høye de blir som voksne! Har noen fryktelig høye mannfolk på min fars side av familien, men er selv bare 168 og mannen 180 (og bare lave på hans side), så får se da[emoji12]

Hun er 5 mnd og 12 dager nå, da vi målte sist på kontrollen var hun vel 5 mnd og 3 dager[emoji4]

Jeg er også spent på det! Alle fetterne mine og onklene mine på mamma sin side er over 190, mamma er 180 og jeg er 178. Kjæresten min(bf) er 194, søsteren hans er 180 og broren 190. Så de er ganske lange i min familie også, sånn bortsett fra på min pappa sin side! Så er ganske spennende!

Åj! Så du bruker 74 alt på 5mnd! Tror jeg må ta med litt forskjellig av klær når vi skal på ferie i 5 uker!
 
Back
Topp