Amming og gravid

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Nå er ikke jeg gravid enda, men håper på å bli det ganske snart. Jeg ammer 2 åringen og det jeg lurer på er: hvis jeg ammer 2 åringen når en evt baby blir født, får man ikke råmelka da eller hvordan fungerer det?
 
Ja, råmelka kommer. [emoji4]
 
Råmelka styres av hormoner, så den kommer uansett :)

Noen opplever av produksjonen går ned i 2 trimester, men utover det klarer mange å amme gjennom svangerskap :) Kjekt med storesøsken til å booste produksjonen ved behov, evt ta toppene av spreng og løsne opp tette melkeganger :) også bør man ikke amme ved fare for prematur fødsel da.
 
Nå er ikke jeg gravid enda, men håper på å bli det ganske snart. Jeg ammer 2 åringen og det jeg lurer på er: hvis jeg ammer 2 åringen når en evt baby blir født, får man ikke råmelka da eller hvordan fungerer det?

Jeg har ammet hun på snart to år hele svangerskapet, og ammer nå begge. Lillebror er nå 11 dager :D
Det jeg fikk beskjed om på barsel var gi han først så han får den viktige råmelka, og beskyttelsen han skal ha :) Også får hun amme når han er ferdig. Det hender dem får amme samtidig på vær sin pupp i løpet av dagen. Da hun på snart 2 ikke ammes så ofte som han :)

Noen barn liker ikke melken litt ut i svangerskapet, og slutter og amme pga det.
Det hendte meg i det ene svangerskapet.
Hun som hadde vært så glad i puppen begynte å lage grimaser og si asj når melka kom ut. Hun sluttet dermed å ville ha mm mere.
Hadde tenkt, og tandem amme da også...
 
Jeg ammer toåringen og fikk mye mindre melk da jeg ble gravid med nummer to for noen måneder siden. Jeg mista i uke 15, og fikk mer melk igjen etter dette.
 
Back
Topp